Kako v 8 korakih postaviti marketing v podjetju?

Za uspešno poslovanje je treba postaviti tudi učinkovit marketinški sistem. Ta skrbi za večjo prepoznavnost podjetja, pridobivanje novih strank in to, da obdržite stare.
Organizacija marketinga (Vir: Pixabay)

Organizacija marketinga (Vir: Pixabay)

Spoznajte vaše stranke

Da bi bili lahko uspešni pri načrtovanju marketinških dejavnosti, moramo najprej vedeti, kdo je naša idealna stranka. Čim bolj natančno jo moramo znati opredeliti. Kakšne so njene lastnosti, želje, dejavnosti, potrebe? S katerimi problemi se ta stranka srečuje? Na kakšen način bomo z našim produktom ali storitvijo reševali te težave?

Veliko podjetij dela napako, saj se pri načrtovanju marketinga preveč osredotoča na sam produkt. Pozornost pa je treba usmeriti na dodano vrednost, ki jo bomo naši idealni stranki z njim prinesli.

Usmerjajte stranko v njenem nakupovalnem procesu

Nakupovalni proces je sestavljen iz naslednjih faz:

  • Stranka najprej izve za določeno izdelek;
  • Produkt ji je všeč, se ji zdi zanimiv;
  • Razvije se zaupanje do podjetja;
  • Poskusi izdelek;
  • Nakupi izdelek;
  • Ponovi nakup;
  • Deli pozitivne vtise z drugimi.

Razumevanje tega procesa je za podjetje pomembno, saj lahko stranko usmerja z ene faze na drugo. V fazi interneta imajo potrošniki številne možnosti, kako bodo pristopili do storitev in produktov, ki si jih želijo. S tem, ko podjetje razume svojo idealno stranko, lahko bolj natančno ve, na kakšen način se bo ta lotila reševanja problema, ko bo do njega prišlo. Bo želeno besedno zvezo vtipkala v iskalnik ali bo za pomoč vprašala prijatelje? Dobro načrtovan marketing pomeni, da se boste s svojo ponudbo pojavili tam in takrat, ko bo potrošnik začel iskati rešitve.

Potrošniku, ki pokaže zanimanje za vaše izdelke, lahko ponudite, da jih brezplačno poizkusi. Če mu bodo všeč, se bo po vsej verjetnosti odločil za nakup. Če bo s storitvijo zelo zadovoljen, bo nakup ponovil. O dobri izkušnji bo vsekakor povedal tudi prijateljem.

Delavnica Email Marketing Master Class

Pojavite se tam, kjer se nahajajo vaše idealne stranke

Zdaj, ko ste spoznali vaše idealne stranke, boste lažje ugotovili tudi to, kje se najverjetneje nahajajo. Jih boste nagovarjali prek socialnih omrežij? Potem postavite profil na izbranem družabnem omrežju. Uporabljajte tak način komunikacije, ki je blizu tej skupini ljudi. Če obstaja večja verjetnost, da se bodo kupci iskanja lotili prek spletnih iskalnikov, pa poskrbite za čim bolje optimizirano in privlačno spletno stran.

 Vlagajte v spletni marketing

Tudi če prisegate na osebni stik in priporočila od ust do ust, pa je vseeno nujno, da podobo podjetja ustvarite tudi na spletu. V današnjih časih je iskanje informacij preko interneta nekaj, kar počnemo povsem avtomatsko. Tudi, če vam prijatelj pove za dobro izkušnjo z določenim produktom, bo vaša spontana reakcija, da boste prek spleta želeli izvedeti več o tem podjetju.

Priporočljivo je torej, da čim bolj celostno načrtujete svojo internetno prezenco. Ta obsega vse od postavitve kakovostne spletne strani, pojavljanja na družabnih omrežjih, optimiziranja spletne strani do aktivne komunikacije z obiskovalci in strankami. Komunikacija z obiskovalci obsega spremljanje njihovih mnenj, komentarjev, povratne informacije z vaše strani. Spremljanje mnenj strank vam je lahko tudi v veliko pomoč pri izboljšavah izdelkov in spremembah poslovanja.

Ne pozabite na oglaševanje prek družabnih omrežij (Vir: Pixabay)

Ne pozabite na oglaševanje prek družabnih omrežij (Vir: Pixabay)

Zgradite mrežo privržencev

Privrženci izdelkov ali storitev, ki jih ponujate, so gonilo vašega poslovanja. Prav zato morate delati na tem, da z obstoječimi strankami ohranjate stike in vzdržujete dobre odnose. S tem, ko se boste na spletu pojavljali na različne načine, boste verjetno kmalu ugotovili, kateri kanali so najbolj učinkoviti pri komunikaciji z vašim tipom strank. Usmerite največ pozornosti na te kanale. Bodite čim bolj interaktivni, ažurni. Ponudite posebna znižanja, delite koristne informacije, odprto komunicirajte s strankami. Skrbite za to, da vam bodo sledilci ostali zvesti.

Spodbujajte k nakupu

Potencialno stranko lahko k nakupu spodbudite na različne načine. Lahko ji ponudite določene brezplačne / testne storitve, na podlagi katerih se lahko odloči, da bo naredila korak naprej. V zameno za deljenje svojega elektronskega naslova, ji lahko ponudite brezplačno elektronsko knjigo ali spletni tečaj. Pridobljen mail lahko izkoristite za obveščanje o aktualnih ponudbah, za katere se bo rade volje odločila.

Beležite izkušnje vaših strank

Po drugi strani je pomembno, da s stranko ostanete v stikih tudi po opravljenem nakupu. Najdite mehanizme, kako jo boste povprašali o zadovoljstvu z vašo storitvijo ali produktom. Tako boste vedeli, kakšni so razlogi, da vas stranke zapuščajo, in kaj je tisto, kar jih najbolj pritegne. Upoštevajte vsa mnenja in jih izkoristite pri nadaljnjih izboljšavah.

Marketinške dejavnosti naj postanejo del vašega vsakdana

Načrtovanje marketinga ni nekaj, česar se lotite le na začetku poslovanja. Na tem področje morate biti vsakodnevno aktivni. Postavite si cilje, kaj želite v roku pol leta, enega leta doseči na tem področju. Nato pa načrtujte vse aktivnosti, ki vas bodo do tega najverjetneje pripeljale. Vpišite si v koledar, kdaj boste naredili določeno potezo. Redno pišite novice, objavljajte na družabnih omrežjih in komunicirajte prek elektronske pošte. Le tako se bodo tudi na dolgi rok pokazali dobri rezultati.

Vir: ducttapemarketing.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje