Kako v 8 korakih postaviti marketing v podjetju?
Organizacija marketinga (Vir: Pixabay)
Spoznajte vaše stranke
Da bi bili lahko uspešni pri načrtovanju marketinških dejavnosti, moramo najprej vedeti, kdo je naša idealna stranka. Čim bolj natančno jo moramo znati opredeliti. Kakšne so njene lastnosti, želje, dejavnosti, potrebe? S katerimi problemi se ta stranka srečuje? Na kakšen način bomo z našim produktom ali storitvijo reševali te težave?
Veliko podjetij dela napako, saj se pri načrtovanju marketinga preveč osredotoča na sam produkt. Pozornost pa je treba usmeriti na dodano vrednost, ki jo bomo naši idealni stranki z njim prinesli.
Usmerjajte stranko v njenem nakupovalnem procesu
Nakupovalni proces je sestavljen iz naslednjih faz:
- Stranka najprej izve za določeno izdelek;
- Produkt ji je všeč, se ji zdi zanimiv;
- Razvije se zaupanje do podjetja;
- Poskusi izdelek;
- Nakupi izdelek;
- Ponovi nakup;
- Deli pozitivne vtise z drugimi.
Razumevanje tega procesa je za podjetje pomembno, saj lahko stranko usmerja z ene faze na drugo. V fazi interneta imajo potrošniki številne možnosti, kako bodo pristopili do storitev in produktov, ki si jih želijo. S tem, ko podjetje razume svojo idealno stranko, lahko bolj natančno ve, na kakšen način se bo ta lotila reševanja problema, ko bo do njega prišlo. Bo želeno besedno zvezo vtipkala v iskalnik ali bo za pomoč vprašala prijatelje? Dobro načrtovan marketing pomeni, da se boste s svojo ponudbo pojavili tam in takrat, ko bo potrošnik začel iskati rešitve.
Potrošniku, ki pokaže zanimanje za vaše izdelke, lahko ponudite, da jih brezplačno poizkusi. Če mu bodo všeč, se bo po vsej verjetnosti odločil za nakup. Če bo s storitvijo zelo zadovoljen, bo nakup ponovil. O dobri izkušnji bo vsekakor povedal tudi prijateljem.
Pojavite se tam, kjer se nahajajo vaše idealne stranke
Zdaj, ko ste spoznali vaše idealne stranke, boste lažje ugotovili tudi to, kje se najverjetneje nahajajo. Jih boste nagovarjali prek socialnih omrežij? Potem postavite profil na izbranem družabnem omrežju. Uporabljajte tak način komunikacije, ki je blizu tej skupini ljudi. Če obstaja večja verjetnost, da se bodo kupci iskanja lotili prek spletnih iskalnikov, pa poskrbite za čim bolje optimizirano in privlačno spletno stran.
Vlagajte v spletni marketing
Tudi če prisegate na osebni stik in priporočila od ust do ust, pa je vseeno nujno, da podobo podjetja ustvarite tudi na spletu. V današnjih časih je iskanje informacij preko interneta nekaj, kar počnemo povsem avtomatsko. Tudi, če vam prijatelj pove za dobro izkušnjo z določenim produktom, bo vaša spontana reakcija, da boste prek spleta želeli izvedeti več o tem podjetju.
Priporočljivo je torej, da čim bolj celostno načrtujete svojo internetno prezenco. Ta obsega vse od postavitve kakovostne spletne strani, pojavljanja na družabnih omrežjih, optimiziranja spletne strani do aktivne komunikacije z obiskovalci in strankami. Komunikacija z obiskovalci obsega spremljanje njihovih mnenj, komentarjev, povratne informacije z vaše strani. Spremljanje mnenj strank vam je lahko tudi v veliko pomoč pri izboljšavah izdelkov in spremembah poslovanja.
Zgradite mrežo privržencev
Privrženci izdelkov ali storitev, ki jih ponujate, so gonilo vašega poslovanja. Prav zato morate delati na tem, da z obstoječimi strankami ohranjate stike in vzdržujete dobre odnose. S tem, ko se boste na spletu pojavljali na različne načine, boste verjetno kmalu ugotovili, kateri kanali so najbolj učinkoviti pri komunikaciji z vašim tipom strank. Usmerite največ pozornosti na te kanale. Bodite čim bolj interaktivni, ažurni. Ponudite posebna znižanja, delite koristne informacije, odprto komunicirajte s strankami. Skrbite za to, da vam bodo sledilci ostali zvesti.
Spodbujajte k nakupu
Potencialno stranko lahko k nakupu spodbudite na različne načine. Lahko ji ponudite določene brezplačne / testne storitve, na podlagi katerih se lahko odloči, da bo naredila korak naprej. V zameno za deljenje svojega elektronskega naslova, ji lahko ponudite brezplačno elektronsko knjigo ali spletni tečaj. Pridobljen mail lahko izkoristite za obveščanje o aktualnih ponudbah, za katere se bo rade volje odločila.
Beležite izkušnje vaših strank
Po drugi strani je pomembno, da s stranko ostanete v stikih tudi po opravljenem nakupu. Najdite mehanizme, kako jo boste povprašali o zadovoljstvu z vašo storitvijo ali produktom. Tako boste vedeli, kakšni so razlogi, da vas stranke zapuščajo, in kaj je tisto, kar jih najbolj pritegne. Upoštevajte vsa mnenja in jih izkoristite pri nadaljnjih izboljšavah.
Marketinške dejavnosti naj postanejo del vašega vsakdana
Načrtovanje marketinga ni nekaj, česar se lotite le na začetku poslovanja. Na tem področje morate biti vsakodnevno aktivni. Postavite si cilje, kaj želite v roku pol leta, enega leta doseči na tem področju. Nato pa načrtujte vse aktivnosti, ki vas bodo do tega najverjetneje pripeljale. Vpišite si v koledar, kdaj boste naredili določeno potezo. Redno pišite novice, objavljajte na družabnih omrežjih in komunicirajte prek elektronske pošte. Le tako se bodo tudi na dolgi rok pokazali dobri rezultati.
Vir: ducttapemarketing.com