“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem.
devet-design

Andreja Uranič (levo) in Ana Berišaj se uspešno spopadata z izivi podjetništva in coworkinga (foto: Simon Maljevac)

“Ideja o ustanovitvi coworkinga je v nama tlela dlje časa. Menili sva, da bi bil coworking zelo koristen za naše okolje in sva si začeli ogledovati prostore v bližnji okolici Ljubljane. Poznali sva številne podjetnike, ki delajo od doma. Bolj resno sva se vsemu skupaj posvetili približno pol leta pred ustanovitvijo. Iskali sva odprt prostor, a ga nisva našli. Nato sva našli trenutno lokacijo, ki se je izkazala za zelo primerno,” sta za uvod v pogovor pojasnili soustanoviteljici GIG coworkinga Andreja Uranič in Ana Berišaj iz studia Devet.design.

V podjetništvu pomemben tudi socialni stik

V začetni fazi je bil največji izziv iskanje primernih prostorov. Skupaj z Bojanom Bertalaničem sta jih našli v samem centru Grosuplja, kjer se GIG coworking trenutno lahko pohvali s štirimi pisarnami in skupnim prostorom, v katerem podjetniki med druženjem iščejo navdih za nove projekte.

“Največja prednost coworkinga je zagotovo sobivanje z ljudmi. Pri delu od doma izgubiš stik in občutek za kakovostno organizacijo delovnega časa. Socialni stik je zelo pomemben. Kot dizajnerki lahko v trenutku dobiva povratno informacijo s strani ostalih članov coworkinga, kar nama olajša delo,” sta razkrili grosupeljski podjetnici. Priznavata, da obstajajo tudi določene slabosti dela v takšnem okolju, ki pa ne odtehtajo prednosti.

devet-design-gig-coworking

“Največja prednost coworkinga je zagotovo sobivanje z ljudmi. Pri delu od doma izgubiš stik z ostalimi ljudmi in občutek za kakovostno organizacijo delovnega časa. Socialni stik je zelo pomemben,” menita podjetnici iz studia Devet.design (foto: Devet.design)

Kaj je coworking?

Coworking ali “sodelo” je sodoben način dela, ki samozaposlenim in drugim profesionalcem omogoča delitev delovnega prostora z drugimi ustvarjalci, kjer imajo možnost povezovanja pri projektih, izmenjava izkušenj, medsebojne pomoči in skupnega ustvarjanja. S tem nedvomno povečamo produktivnost posameznikov, v primerjavi s posamezniki, ki delajo sami doma.

V coworkingu si izmenjujejo ideje in sodelujejo

Soustanoviteljici GIG coworkinga si poslovne prostore trenutno delita s programerji, založniki, arhitekti in marketinškimi strokovnjaki. Pestra druščina si med vsakodnevnim druženjem izmjenjuje ideje in tudi medsebojno sodeluje pri različnih projektih. Založniku Mateju Horzelenbergu sta naprimer priskočili na pomoč pri oblikovanju prevodov svetovnih uspešnic. Z eno izmed članic GIG coworkinga trenutno razvijata nov produkt, ki naj bi ugledal luč sveta konec leta.

Pogumno na podjetniško pot

Prijateljici iz otroških let je splet naključij povezal v skupno zgodbo studia Devet.design: “Priznava, da moraš pokazati veliko mero poguma, da redno službo zamenjaš za samostojno podjetniško pot. Podjetništva se ne moreš naučiti na fakulteti. Določene subvencije ti lahko malce pomagajo, vendar s tem ne moreš vzpostaviti podjetja. Obenem je nujno, da znaš potegniti črto med podjetniškim in prostim časom. To nama tudi s pomočjo coworkinga kar dobro uspeva. V začetni fazi sva občasno sodelovali. V nama je stalno tlela želja, da bi nekega dne sodelovali v skupnem studiu. S coworkingom so se nama te sanja uresničile. Odločili sva se za skupno blagovno znamko in to se je izkazalo za pravo pot.”

Prosti čas namenjen učenju

Ukvarjata se z vsemi oblikami grafičnega oblikovanja, s poudarkom na “publishingu” in “brandingu”. Kljub zahtevni konkurenci sta uspeli najti svojo ciljno skupino in se pozicionirati na trgu. S pomočjo webinarjev in ostalih pripomočkov se v prostih uricah učita marketinških, prodajnih in ostalih trikov, s katerimi ohranjata korak z zahtevami sodobnega podjetništva.

“Ne obremenjujeva se s stereotipi o ženskih podjetnicah. Morda morava v določenem trenutku narediti več, kot bi bilo potrebno moškim, a nama to ne povzroča težav,” sta odločni Grosupeljčanki, ki imata ambiciozne načrte za prihodnost. Z motom “zasluži denar, tudi ko si na dopustu” želita optimizirati poslovanje. Zavedata se, da lahkega zaslužka v podjetništvu ni, a si ga lahko zagotovimo s trdim delom.

Kakšna bo prihodnost GIG coworkinga?

Ob vseh omenjenih izivih se srečujeta tudi z vprašanjem, kakšna bo prihodnost GIG coworkinga. Odkrito priznavata, da ju pri nadaljnjem razvoju coworkinga omejuje čas. “Želiva si, da bi v vsakem primeru ostal kalilnica lokalnih podjetnikov. Ena izmed opcij je širitev v večje prostore, razmišljali sva tudi o nekakšni franšizi v sosednjih občinah, kjer primanjkuje primernih prostorov za mlade podjetnike.”

V GIG coworkingu v Grosupljem se podjetniki dobro počutijo (foto: Simon Maljevac)

Država in podjetniki

Kakšno je mnenje uspešnih podjetnic o odnosu med državo in samostojnimi podjetniki, ki se v primerjavi z ostalimi oblikami zaposlitve večkrat počutijo zelo zapostavljene?

“Največjo težavo vidiva v tem, da podjetniki na zaupamo državi in gospodarjenju s sredstvi, ki jih vsakomesečno vplačujemo v proračun. Država se zagotovo premalo posveča samostojnim podjetnikom. Po drugi strani pa bi se morali tudi sami začeti združevati in se medsebojno več pogovarjati o težavah, s katerimi se soočamo. Vsega ne moremo preložiti na državo. Če sami ne bomo znali poskrbeti zase, tudi drugi ne bodo.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Pod okriljem blagovne znamke Odori se nahaja širok nabor izdelkov naravne kozmetike in okolju prijaznih čistil. Podjetje je postalo bolj prepoznavno z udeležbo na projektu Štartaj Slovenija 2017, ko se je na Sparovih policah pojavil njihov biološko razgradljiv pralni prašek. Preberite več >>

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen je podjetje, ki si prizadeva za reševanje čedalje bolj perečega okoljskega problema – kopičenje plastične embalaže v okolju. Ukvarja se z izdelavo bioplastike, ki predstavlja alternativo klasični plastiki. Njena prednost je v tem, da je narejena iz naravi prijaznih snovi, ki se v okolju hitro razgradijo. Preberite več >>

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Brigita Oblak je samostojna podjetnica, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda Forrest of life. Na podjetniško pot se je podala pred le nekaj meseci in tako svoj hobi pretvorila v poslovno idejo. Preberite več >>

Be Life: Prva uradna proizvodnja kambuče v Sloveniji je zaživela

Be Life: Prva uradna proizvodnja kambuče v Sloveniji je zaživela

Mirza Ljubijankić dokazuje, da mladost ni ovira za vstop v podjetništvo. Na samostojno pot se je podal že pri rosnih 20 letih. Kambuča ga je navdušila v trenutku, ko jo je prvič poskusil. Kmalu je prišel na idejo, da bi odprl prvo pravo proizvodnjo te pijače v Sloveniji – in uspelo mu je. Preberite več >>

Miha Dolinšek: “Z reševanjem problemov napreduješ kot oseba, s tem se razvija tudi podjetje.”

Miha Dolinšek: “Z reševanjem problemov napreduješ kot oseba, s tem se razvija tudi podjetje.”

Spletna trgovina moje-lece.si na trgu obstaja že 8 let in ima široko bazo strank, ki pa se povečuje iz dneva v dan. Glavni vir prihodkov predstavljajo kontaktne leče. Čedalje večje povpraševanje pa je tudi po sončnih in dioptrijskih očalih, ki so se v ponudbi pojavila kasneje. Preberite več >>

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Minilo je devet mesecev, odkar je Rok Starič z blagovno znamko »Rok's nut butter« zmagal na izboru Mladi podjetnik leta 2018. Kaj mu je prinesla zmaga? Katere tuje trge že osvaja maslo iz oreščkov? S kakšnimi pristopi podjetje poskrbi za veselje svojih strank? Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

17.05.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje