KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem.
devet-design

Andreja Uranič (levo) in Ana Berišaj se uspešno spopadata z izivi podjetništva in coworkinga (foto: Simon Maljevac)

“Ideja o ustanovitvi coworkinga je v nama tlela dlje časa. Menili sva, da bi bil coworking zelo koristen za naše okolje in sva si začeli ogledovati prostore v bližnji okolici Ljubljane. Poznali sva številne podjetnike, ki delajo od doma. Bolj resno sva se vsemu skupaj posvetili približno pol leta pred ustanovitvijo. Iskali sva odprt prostor, a ga nisva našli. Nato sva našli trenutno lokacijo, ki se je izkazala za zelo primerno,” sta za uvod v pogovor pojasnili soustanoviteljici GIG coworkinga Andreja Uranič in Ana Berišaj iz studia Devet.design.

V podjetništvu pomemben tudi socialni stik

V začetni fazi je bil največji izziv iskanje primernih prostorov. Skupaj z Bojanom Bertalaničem sta jih našli v samem centru Grosuplja, kjer se GIG coworking trenutno lahko pohvali s štirimi pisarnami in skupnim prostorom, v katerem podjetniki med druženjem iščejo navdih za nove projekte.

“Največja prednost coworkinga je zagotovo sobivanje z ljudmi. Pri delu od doma izgubiš stik in občutek za kakovostno organizacijo delovnega časa. Socialni stik je zelo pomemben. Kot dizajnerki lahko v trenutku dobiva povratno informacijo s strani ostalih članov coworkinga, kar nama olajša delo,” sta razkrili grosupeljski podjetnici. Priznavata, da obstajajo tudi določene slabosti dela v takšnem okolju, ki pa ne odtehtajo prednosti.

devet-design-gig-coworking

“Največja prednost coworkinga je zagotovo sobivanje z ljudmi. Pri delu od doma izgubiš stik z ostalimi ljudmi in občutek za kakovostno organizacijo delovnega časa. Socialni stik je zelo pomemben,” menita podjetnici iz studia Devet.design (foto: Devet.design)

Kaj je coworking?

Coworking ali “sodelo” je sodoben način dela, ki samozaposlenim in drugim profesionalcem omogoča delitev delovnega prostora z drugimi ustvarjalci, kjer imajo možnost povezovanja pri projektih, izmenjava izkušenj, medsebojne pomoči in skupnega ustvarjanja. S tem nedvomno povečamo produktivnost posameznikov, v primerjavi s posamezniki, ki delajo sami doma.

V coworkingu si izmenjujejo ideje in sodelujejo

Soustanoviteljici GIG coworkinga si poslovne prostore trenutno delita s programerji, založniki, arhitekti in marketinškimi strokovnjaki. Pestra druščina si med vsakodnevnim druženjem izmjenjuje ideje in tudi medsebojno sodeluje pri različnih projektih. Založniku Mateju Horzelenbergu sta naprimer priskočili na pomoč pri oblikovanju prevodov svetovnih uspešnic. Z eno izmed članic GIG coworkinga trenutno razvijata nov produkt, ki naj bi ugledal luč sveta konec leta.

Pogumno na podjetniško pot

Prijateljici iz otroških let je splet naključij povezal v skupno zgodbo studia Devet.design: “Priznava, da moraš pokazati veliko mero poguma, da redno službo zamenjaš za samostojno podjetniško pot. Podjetništva se ne moreš naučiti na fakulteti. Določene subvencije ti lahko malce pomagajo, vendar s tem ne moreš vzpostaviti podjetja. Obenem je nujno, da znaš potegniti črto med podjetniškim in prostim časom. To nama tudi s pomočjo coworkinga kar dobro uspeva. V začetni fazi sva občasno sodelovali. V nama je stalno tlela želja, da bi nekega dne sodelovali v skupnem studiu. S coworkingom so se nama te sanja uresničile. Odločili sva se za skupno blagovno znamko in to se je izkazalo za pravo pot.”

Prosti čas namenjen učenju

Ukvarjata se z vsemi oblikami grafičnega oblikovanja, s poudarkom na “publishingu” in “brandingu”. Kljub zahtevni konkurenci sta uspeli najti svojo ciljno skupino in se pozicionirati na trgu. S pomočjo webinarjev in ostalih pripomočkov se v prostih uricah učita marketinških, prodajnih in ostalih trikov, s katerimi ohranjata korak z zahtevami sodobnega podjetništva.

“Ne obremenjujeva se s stereotipi o ženskih podjetnicah. Morda morava v določenem trenutku narediti več, kot bi bilo potrebno moškim, a nama to ne povzroča težav,” sta odločni Grosupeljčanki, ki imata ambiciozne načrte za prihodnost. Z motom “zasluži denar, tudi ko si na dopustu” želita optimizirati poslovanje. Zavedata se, da lahkega zaslužka v podjetništvu ni, a si ga lahko zagotovimo s trdim delom.

Kakšna bo prihodnost GIG coworkinga?

Ob vseh omenjenih izivih se srečujeta tudi z vprašanjem, kakšna bo prihodnost GIG coworkinga. Odkrito priznavata, da ju pri nadaljnjem razvoju coworkinga omejuje čas. “Želiva si, da bi v vsakem primeru ostal kalilnica lokalnih podjetnikov. Ena izmed opcij je širitev v večje prostore, razmišljali sva tudi o nekakšni franšizi v sosednjih občinah, kjer primanjkuje primernih prostorov za mlade podjetnike.”

V GIG coworkingu v Grosupljem se podjetniki dobro počutijo (foto: Simon Maljevac)

Država in podjetniki

Kakšno je mnenje uspešnih podjetnic o odnosu med državo in samostojnimi podjetniki, ki se v primerjavi z ostalimi oblikami zaposlitve večkrat počutijo zelo zapostavljene?

“Največjo težavo vidiva v tem, da podjetniki na zaupamo državi in gospodarjenju s sredstvi, ki jih vsakomesečno vplačujemo v proračun. Država se zagotovo premalo posveča samostojnim podjetnikom. Po drugi strani pa bi se morali tudi sami začeti združevati in se medsebojno več pogovarjati o težavah, s katerimi se soočamo. Vsega ne moremo preložiti na državo. Če sami ne bomo znali poskrbeti zase, tudi drugi ne bodo.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Oznake: , , , ,