“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem.
devet-design

Andreja Uranič (levo) in Ana Berišaj se uspešno spopadata z izivi podjetništva in coworkinga (foto: Simon Maljevac)

“Ideja o ustanovitvi coworkinga je v nama tlela dlje časa. Menili sva, da bi bil coworking zelo koristen za naše okolje in sva si začeli ogledovati prostore v bližnji okolici Ljubljane. Poznali sva številne podjetnike, ki delajo od doma. Bolj resno sva se vsemu skupaj posvetili približno pol leta pred ustanovitvijo. Iskali sva odprt prostor, a ga nisva našli. Nato sva našli trenutno lokacijo, ki se je izkazala za zelo primerno,” sta za uvod v pogovor pojasnili soustanoviteljici GIG coworkinga Andreja Uranič in Ana Berišaj iz studia Devet.design.

V podjetništvu pomemben tudi socialni stik

V začetni fazi je bil največji izziv iskanje primernih prostorov. Skupaj z Bojanom Bertalaničem sta jih našli v samem centru Grosuplja, kjer se GIG coworking trenutno lahko pohvali s štirimi pisarnami in skupnim prostorom, v katerem podjetniki med druženjem iščejo navdih za nove projekte.

“Največja prednost coworkinga je zagotovo sobivanje z ljudmi. Pri delu od doma izgubiš stik in občutek za kakovostno organizacijo delovnega časa. Socialni stik je zelo pomemben. Kot dizajnerki lahko v trenutku dobiva povratno informacijo s strani ostalih članov coworkinga, kar nama olajša delo,” sta razkrili grosupeljski podjetnici. Priznavata, da obstajajo tudi določene slabosti dela v takšnem okolju, ki pa ne odtehtajo prednosti.

devet-design-gig-coworking

“Največja prednost coworkinga je zagotovo sobivanje z ljudmi. Pri delu od doma izgubiš stik z ostalimi ljudmi in občutek za kakovostno organizacijo delovnega časa. Socialni stik je zelo pomemben,” menita podjetnici iz studia Devet.design (foto: Devet.design)

Kaj je coworking?

Coworking ali “sodelo” je sodoben način dela, ki samozaposlenim in drugim profesionalcem omogoča delitev delovnega prostora z drugimi ustvarjalci, kjer imajo možnost povezovanja pri projektih, izmenjava izkušenj, medsebojne pomoči in skupnega ustvarjanja. S tem nedvomno povečamo produktivnost posameznikov, v primerjavi s posamezniki, ki delajo sami doma.

V coworkingu si izmenjujejo ideje in sodelujejo

Soustanoviteljici GIG coworkinga si poslovne prostore trenutno delita s programerji, založniki, arhitekti in marketinškimi strokovnjaki. Pestra druščina si med vsakodnevnim druženjem izmjenjuje ideje in tudi medsebojno sodeluje pri različnih projektih. Založniku Mateju Horzelenbergu sta naprimer priskočili na pomoč pri oblikovanju prevodov svetovnih uspešnic. Z eno izmed članic GIG coworkinga trenutno razvijata nov produkt, ki naj bi ugledal luč sveta konec leta.

Pogumno na podjetniško pot

Prijateljici iz otroških let je splet naključij povezal v skupno zgodbo studia Devet.design: “Priznava, da moraš pokazati veliko mero poguma, da redno službo zamenjaš za samostojno podjetniško pot. Podjetništva se ne moreš naučiti na fakulteti. Določene subvencije ti lahko malce pomagajo, vendar s tem ne moreš vzpostaviti podjetja. Obenem je nujno, da znaš potegniti črto med podjetniškim in prostim časom. To nama tudi s pomočjo coworkinga kar dobro uspeva. V začetni fazi sva občasno sodelovali. V nama je stalno tlela želja, da bi nekega dne sodelovali v skupnem studiu. S coworkingom so se nama te sanja uresničile. Odločili sva se za skupno blagovno znamko in to se je izkazalo za pravo pot.”

Prosti čas namenjen učenju

Ukvarjata se z vsemi oblikami grafičnega oblikovanja, s poudarkom na “publishingu” in “brandingu”. Kljub zahtevni konkurenci sta uspeli najti svojo ciljno skupino in se pozicionirati na trgu. S pomočjo webinarjev in ostalih pripomočkov se v prostih uricah učita marketinških, prodajnih in ostalih trikov, s katerimi ohranjata korak z zahtevami sodobnega podjetništva.

“Ne obremenjujeva se s stereotipi o ženskih podjetnicah. Morda morava v določenem trenutku narediti več, kot bi bilo potrebno moškim, a nama to ne povzroča težav,” sta odločni Grosupeljčanki, ki imata ambiciozne načrte za prihodnost. Z motom “zasluži denar, tudi ko si na dopustu” želita optimizirati poslovanje. Zavedata se, da lahkega zaslužka v podjetništvu ni, a si ga lahko zagotovimo s trdim delom.

Kakšna bo prihodnost GIG coworkinga?

Ob vseh omenjenih izivih se srečujeta tudi z vprašanjem, kakšna bo prihodnost GIG coworkinga. Odkrito priznavata, da ju pri nadaljnjem razvoju coworkinga omejuje čas. “Želiva si, da bi v vsakem primeru ostal kalilnica lokalnih podjetnikov. Ena izmed opcij je širitev v večje prostore, razmišljali sva tudi o nekakšni franšizi v sosednjih občinah, kjer primanjkuje primernih prostorov za mlade podjetnike.”

V GIG coworkingu v Grosupljem se podjetniki dobro počutijo (foto: Simon Maljevac)

Država in podjetniki

Kakšno je mnenje uspešnih podjetnic o odnosu med državo in samostojnimi podjetniki, ki se v primerjavi z ostalimi oblikami zaposlitve večkrat počutijo zelo zapostavljene?

“Največjo težavo vidiva v tem, da podjetniki na zaupamo državi in gospodarjenju s sredstvi, ki jih vsakomesečno vplačujemo v proračun. Država se zagotovo premalo posveča samostojnim podjetnikom. Po drugi strani pa bi se morali tudi sami začeti združevati in se medsebojno več pogovarjati o težavah, s katerimi se soočamo. Vsega ne moremo preložiti na državo. Če sami ne bomo znali poskrbeti zase, tudi drugi ne bodo.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu. Preberite več >>

Iz prve roke: Preizkušene marketinške metode

Iz prve roke: Preizkušene marketinške metode

Dostikrat je marketing tisto področje, ki podjetnikom povzroča največ preglavic. Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, nas je zanimalo, katerih marketinških metod se poslužujejo nekateri slovenski podjetniki, ki v svoji panogi uspešno delujejo. Preberite več >>

Oznake: , , , ,