
Pri svojem delu spoštujte zakonitosti marketinške in digitalne industrije (foto: Pixabay.com)
“Ujemite bistvo trenutka in vaša marketinška kampanja bo poletela v nebo,” je glavno načelo vsake kampanje izpostavil direktor pri eni vodilnih sponzorskih agencij Synergy, Carsten Thode. Med naročniki omenjene agencije so podjetja Bose (partnerstvo z ekipo Mercedes AMG Petronas F1), Beko (partnerstvo s FC Barcelono), BMW, Coca-Cola, Under Armour, Aviva, SSE, Canterburry in Accenture.
Hierarhija nima (več) povezave z vplivom
Thode je bil pred prihodom v Synergy v vlogi globalnega sponzorskega menedžerja pri Reutersu (formula 1 in golf) ter v vlogi vodje strategij pri angleškem nogometnemu klubu Manchester United.
“Če želimo biti vplivni, moramo biti verodostojni, karizmatični in imeti občutek. Gre za strast, pristnost in karizmo. Hierarhična lestvica nima več nobene povezave z vplivom,” opozarja Thode, ki je s svojim predavanjem navdušil številne obiskovalce.
Vaše občinstvo želi izgledati dobro
“Občinstvo se ne bo vključilo v vašo kampanjo, da bi vi izgledali dobro, temveč želijo oni izgledati dobro. Naredite vse, da se bo to zgodilo. Pred pričetkom kampanje pripravite podroben načrt. Ne gre se za to kaj delate, temveč zakaj to delate! Pomembno je poslanstvo.”

“Ne gre se za to kaj delate, temveč zakaj to delate! Pomembno je poslanstvo,” pravi Carsten Thode (foto: Twitter profil Sporto)
Blagovne znamke ljubijo zgolj tržniki
Strokovnjaki dobro vedo, kje se zbirajo potencialni kupci, katerih dogodkov se udeležujejo, katere vplivneže in medije spremljajo ter na katera socialna omrežja so fokusirani. S pomočjo vseh teh informacij lahko prodajalci učinkoviteje ciljajo na svoje občinstvo.
Thode je izpostavil misel znanega marketinškega strokovnjaka in kolumnista Marka Ritsona: “Nihče ne ljubi blagovnih znamk, razen tržnikov, ki jih upravljajo in prodajajo!” Druženje z obiskovalci konference je sklenil z mislijo: “Vsebina in distribucija sta dve strani istega kovanca.”

Sporto konferenca je v Portorož pripeljala vrhunske strokovnjake iz področja marketinga in digitalnih komunikacij (foto: Simon Maljevac)
Kako občinstvo nagovarjajo športni giganti?
Zbrane je nagovoril tudi Luka Dukich, ki je vodja digitalnih vsebin pri NBA klubu Chicago Bulls. Odgovoren je za nadzor klubskih profilov na družbenih medijih in preostalo vsebino – od prenosov tekem do sponzorskih vsebin. Dukich je v klubu prisoten od leta 2015 in v tem času je klub postal vodilni na področju raznolikih vsebin, kar jim je prineslo prestižno nagrado SportsBusiness Journal 2017 v kategoriji za najboljše družbene medije v športu ter nominacijo v isti kategoriji leta 2018.
Vsebino prilagodite posameznim oglaševalskim kanalom
“Facebook je kot park – vaša celotna družina je tam. Instagram je najbolj podoben veliki zabavi. Medtem pa je Twitter naša dnevna soba. Bodite pozorni na to, da je vsebina primerna za kanal, na katerem objavljate. Če ne boste občinstva pritegnili v prvih sedmih sekundah videa, ki ga predstavljate, ste ga izgubili,” je pojasnil Dukich, ki je pred prihodom k Chicago Bullsom več let deloval pri United Entertainment Group, športno-zabavni marketinški podaljšek podjetja Edelman Worldwide.

“Facebook je kot park – vaša celotna družina je tam. Instagram je najbolj podoben veliki zabavi. Medtem pa je Twitter naša dvevna soba,” je na Sporto konferenci razkril Luke Dukich (foto: Twitter profil Sporto)
Kako izgleda digitalna strategija NBA ekipe Chicago Bulls?
- ustvari vsebino,
- razvij partnerski odnos z zunanjimi subjekti – sodelujte z vsemi, ki želijo postati del vaše zgodbe,
- znamka pripada ljudem – dajte jim priložnost, da sodelujejo pri ustvarjanju vsebine,
- če vsebina v avtorju vzbudi nekaj živčnosti, je to dober znak – to pomeni, da delate nekaj novega in drugačnega.
Kaj predstavlja HITTID?
Šesterica zaposlenih, ki so pri moštvu Chicago Bulls zadolženi za digitalne storitve, je razvilo strategijo HITTID:
- Human – na ta način želijo pokazati, da so tudi košarkarski zvezdniki povsem navadni ljudje. Predstavljajo njihove osebne zgodbe, obiskujejo njihove družine in na ta način prikažejo, da so bistvo vsakega kluba/podjetja ljudje in ne korporacije.
- Iconic – pomembno se je poistovetiti z ikonami kluba, kot je v primeru Chicago Bullsov znameniti Michael Jordan.
- Thumb stopping – gre za vsebino, ki bo obiskovalce zadržala na socialnih omrežjih kluba.
- Timely – bodite v koraku s časom. Vsebine hitro postanejo zastarele, zato morate vseskozi iskati načine, kako svojim oboževalcem ponuditi nekaj novega.
- Inclusive – klub/podjetje ni sami sabi namen. Pripada vsem, zato skušajte v svoj krog privabiti čim več zainteresiranih in jih povabite naj sodelujejo pri ustvarjanju vsebine.
- Differentiated – razlikujte se od drugih. Z inovacijami lahko dodatno animirate svojo publiko.
Vsak posameznik lahko prispeva k znamki
“Verjamemo, da znamka Chicago Bulls pripada našim navijačem in oboževalcem. Vsak lahko prispeva k znamki,” je prepričan Dukich, ki se zaveda, da si vsaj 70 odstotkov navijačev njegovega moštva tekme nikoli ne bo ogledalo v živo, vendar skuša s svojimi sodelavci storiti vse, da bi se navijači počutili kot del moštva in bili tako tesno povezani z njim. Takšen pristop seveda prinaša pozitiven vpliv na marketinški in finančni izkupiček kluba.