Odgovor strokovnjaka: DDV pri poslovanju s tujino

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo pojasnili način obdavčenja z davkom na dodano vrednost, kadar podjetje blago in storitve kupi oziroma proda v drugi državi, pri čemer smo upoštevali razlikovanje med državami članicami EU in državami izven območja EU.
Odgovor strokovnjaka: DDV pri poslovanju s tujino

Odgovor strokovnjaka: DDV pri poslovanju s tujino (Vir slike: freeimages.com)

Vprašanje:

Kakšen je način obdavčitve z davkom na dodano vrednost pri poslovanju podjetja s tujino?

Odgovor:

V zvezi z davkom na dodano vrednost (v nadaljevanju DDV) veljajo različna pravila glede na poslovanje z državami članicami EU in ostalimi državami – državami zunaj območja EU.

Prodaja blaga v državo zunaj EU

Podjetnik ali gospodarska družba (v nadaljevanju podjetje), ki proda blago strankam zunaj območja EU, pri tem ne obračuna DDV. Vseeno pa še vedno lahko odbije DDV, ki ga je samo plačalo pri nabavi blaga, povezanih s to prodajo.

Nakup blaga iz države zunaj EU

Podjetje, ki kupi blago za svoje poslovanje od dobavitelja s sedežem zunaj območja EU, mora plačati (razen v nekaterih primerih) DDV v kraju uvoza (in si ga lahko odbije pri naslednjem obračunu DDV, če opravlja obdavčljive dobave).

Prodaja blaga pravnim osebam iz države članice EU

Podjetje, ki proda blago drugemu podjetju in to blago pošlje v drugo državo iz območja EU:

  • ne obračuna DDV, če ima podjetje – prejemnik blaga veljavno identifikacijsko številko za DDV (VAT number);
  • obračuna DDV po stopnji, ki se uporablja v njegovi državi, če podjetje – prejemnik blaga nima veljavne identifikacijske številke za DDV.

Prodaja fizičnim osebam iz države članice EU

Podjetje, ki blago proda in pošlje potrošnikom v drugi državi članici EU, se mora tam prijaviti v sistem DDV in obračunati DDV po stopnji, ki velja v tisti državi, razen če skupna vrednost njegovega letnega prometa v tej državi ne doseže zneska, določenega v tej državi (od 35.000 do 100.000 evrov – odvisno od posamezne države), razen v primeru trošarinskih izdelkov (alkoholne pijače, tobačni izdelki idr.) in novih prevoznih sredstev (avtomobili, plovila, letala idr.), saj za sledenje veljajo posebna pravila.

Nakup blaga iz države članice EU

Podjetje, ki blago kupi in prejme iz druge države članice EU, mora obračunati DDV na transakcijo, kot če bi bilo samo prodajalec tega blaga, in sicer po stopnji, ki se uporablja v njegovi državi, razen v primeru izjem.

Prodaja storitve v državo zunaj EU

Podjetje, ki opravlja storitve za naročnike zunaj območja EU, praviloma ne obračuna DDV (če se storitev uporablja v drugi državi EU, lahko DDV obračuna ta država), čeprav lahko podjetje še vedno odbije DDV, ki ga je samo plačalo ob nabavi blaga oziroma storitev, povezanih z opravljenimi storitvami.

Nakup storitve iz države zunaj EU

Kadar podjetje v okviru svojega poslovanja naroči storitve, ki jih zanj opravi ponudnik s sedežem zunaj območja EU, mora plačati DDV po stopnji, ki velja v njegovi državi, kot če bi bil sam ponudnik te storitve (po postopku obrnjene davčne obveznosti, upoštevajoč sistem za samoocenjevanje).

Prodaja storitve pravnim osebam iz države članice EU

Podjetje pri opravljanju storitev strankam iz držav članice EU praviloma na obračunava DDV. Stranke bodo DDV za prejete storitve plačale po stopnji, ki velja  njihovi državi (po postopku obrnjene davčne obveznosti).

Prodaja storitve potrošnikom iz države članice EU

Podjetje mora obračunati DDV po stopnji, ki velja v njegovi državi, razen za telekomunikacijske, radiodifuzijske in elektronske storitve, ki se vedno obdavčijo v državi kupca (torej tam, kjer ima fizična oseba stalno prebivališče ali kjer običajno prebiva oziroma ima sedež oseba, ki ni davčni zavezanec).

Nakup storitve v državi članici EU

Podjetje, ki storitve za poslovne namene naroči in prejme od ponudnika iz druge države EU, mora obračunati DDV na transakcijo, kot če bi bilo samo ponudnik te storitve, in sicer po stopnji, ki velja v njegovi državi (po postopku obrnjene davčne obveznosti, upoštevajoč sistem za samoocenjevanje).

Vir: europa.eu

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: Je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: Je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo, ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kakšne so zakonite in pogodbene zamudne obresti?

Odgovor strokovnjaka: Kakšne so zakonite in pogodbene zamudne obresti?

Odgovor: Zakonite zamudne obresti so zakonsko predpisana posledica zamude izpolnitve obveznosti. Pogodbene zamudne obresti pa so tiste, za katere se dogovorita stranki v pogodbi, ločeno od zakonskega predpisa. Stranki lahko tudi izključita veljavo zakonitih obresti. Preberite več >>

Delodajalci: Odmero letnega dopusta morate poslati do 31.3.

Delodajalci: Odmero letnega dopusta morate poslati do 31.3.

Letni dopust je pravica, ki po Zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1) pripada vsakemu delavcu, pridobi pa jo s sklenitvijo delovnega razmerja. Koliko dni dopusta bo delavec prejel, pa je odvisno tudi od njegovih osebnih okoliščin. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kdo odgovarja za prekršek v podjetju?

Odgovor strokovnjaka: Kdo odgovarja za prekršek v podjetju?

V današnji rubriki Odgovor strokovnjaka se bomo ukvarjali z vprašanji odgovornosti v zvezi s storitvijo prekrška pri poslovanju podjetja. Kdo v primeru prekrška nosi odgovornost in komu grozi plačilo globe, si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kaj je pogodbena kazen?

Odgovor strokovnjaka: Kaj je pogodbena kazen?

V današnji rubriki Odgovor strokovnjaka bo govora o pogodbeni kazni. Odgovore na vprašanja, kaj pogodbena kazen sploh je, kdaj se lahko zapiše v pogodbo, v kakšni višini se lahko določi in v kakšnem razmerju je z odškodnino, si lahko preberete v nadaljevanju. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Odprtje s.p. kljub blokiranemu TRR?

Odgovor strokovnjaka: Odprtje s.p. kljub blokiranemu TRR?

V današnji rubriki Odgovor strokovnjaka se bomo posvetili vprašanju, ali lahko oseba registrira dejavnost kot samostojni podjetnik kljub temu, da ima blokado na osebnem transakcijskem računu. Odgovor preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje