Odgovor strokovnjaka: Poslovna skrivnost

Poslovna skrivnost je vsak podatek, ki je rezultat dejavnosti podjetja in njegovih zaposlenih. Ker gre za informacije, za katere ne želimo, da so razkrite konkurenčnim podjetjem, jih označimo kot poslovne skrivnosti in zaposlenim ne dovolimo, da jih širijo naokoli.
Odgovor strokovnjaka: Poslovna skrivnost

Odgovor strokovnjaka: Poslovna skrivnost (Vir slike: Pixabay.com)

Vprašanje: Kako lahko zavarujemo poslovno skrivnost?

Odgovor: Poslovna skrivnost je vsak podatek, ki je rezultat dejavnosti podjetja in njegovih zaposlenih. Ker gre za informacije, za katere ne želimo, da so razkrite konkurenčnim podjetjem, jih označimo kot poslovne skrivnosti in zaposlenim ne dovolimo, da jih širijo naokoli.

Kadar družba vlaga v inovacije in razvoj, s tem ohranja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji. Takšno konkurenčno prednost pa lahko ohrani le, če ti podatki ostanejo skriti konkurentom. Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) poslovno skirvnost opiše kot vse podatke, za katere družba s sklepom določi, da se štejejo za poslovno skrivnoti. S tem sklepom morajo biti seznanjeni vsi družbeniki, delavci, člani organov družbe in druge osebe, ki so dolžne varovati poslovno skrivnost.

Ne glede na to, kaj je določeno s sklepom, se poleg tega za poslovno skrivnost štejejo vsi podatki, za katere je očitno, da bi nastala občutna škoda, če bi zanje izvedela nepooblaščena oseba. Če takšen podatek izda kdorkoli izmed družbenikov, delavcev, članov organov družbe ali druge osebe, so lahko škodno odgovorni, če bi morali vedeti, da je takšno informacijo potrebno varovati.

Na kratko lahko povzamemo, da je poslovna skrivnost vsak legalno pridobljen podatek, za katerega ve le določen omejen krog ljudi, ki jim je s sklepom družbe ali na podlagi zakona prepovedano deliti informacije o tem podatku. Kot tak podatek se lahko šteje vsaka informacija, ki za podjetje pomeni konkurenčno prednost. Pri tem pa ni nujno, da jo poznajo vsi zaposleni, vendar le tiste osebe, ki z njo vsakodnevno operirajo.

Vendar pa nekaterih kategorij podatkov ni mogoče zavarovati s poslovno skrivnostjo. Podatki, ki so javni, ter podatki o kršitvi zakona in dobrih poslovnih običajev ne morejo biti zavarovani s poslovno skrivnostjo. To pomeni, da družba od posrednika ne bo morala zahtevati odškodnine za škodo, ki bi ji morebiti nastala z izdajo podatka.

Kadar je poslovna skrivnost določena s pisnim sklepom, mora biti v skepu natančno določen način varovanja poslovne skrivnosti, krog oseb, ki skrivnost poznajo, ter njihove odgovornosti v zvezi z varovanjem poslovne skrivnosti. Poleg tega zakon določa tri kategorije oseb, ki so dolžne varovati poslovno skrivnost:

  • osebe znotraj družbe, tj. njeni zaposleni, družbeniki in člani organov;

  • osebe, ki za družbo opravljajo delo na podlagi civilnopravne pogodbe, ne pogodbe o zaposlitvi,

  • ter osebe zunaj družbe, ki vedo za poslovno skrivnost.

Kadar odgovorne osebe neustrezno varujejo poslovne skrivnosti, lahko družba zahteva odškodnino za škodo, ki ji je s tem nastala. Pri tem poznamo dve različni vrsti kršitve:

  • kadar podatek posredujejo osebe, ki zanj vedo, velja prepoved, da teh informacij ni dovoljeno posredovati 3. osebam. Najpogostejša kršitev takšne vrste je t.i. insider trading, kjer si zaposleni izmenjujejo podatke o donosnih delnicah in investicijah.

  • Kadar osebe poizkusijo na prikrit način dostopati do podatka, ki ga še ne poznajo in ga niso upravičene poznati. Takšno dejanje je kvalificirano kot gospodarsko vohunstvo in je opredeljeno kot kaznivo dejanje. Posledice gospodarskega kriminala so lahko drastične, tako za posameznika, kot za družbo, ki ga je spodbujala k takšnemu početju.

Viri: Obligacijski zakonik, Zakon o gospodarskih družbah

Iščete pravno pomoč? Preverite naše pravno svetovanje >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: polovični delovni čas in zdravstveno zavarovanje

Odgovor strokovnjaka: polovični delovni čas in zdravstveno zavarovanje

V tokratni rubriki pojasnjujemo, do kakšnega obsega pravic iz zdravstvenega zavarovanja so upravičene osebe, ki so zaposlene za delovni čas krajši od polnega delovnega časa. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Tokrat v rubriki odgovarjamo na vprašanje bralke našega portala, na temo prispevkov za invalidsko in pokojninsko zavarovanje. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje