KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Odgovor strokovnjaka: Poslovna skrivnost

Poslovna skrivnost je vsak podatek, ki je rezultat dejavnosti podjetja in njegovih zaposlenih. Ker gre za informacije, za katere ne želimo, da so razkrite konkurenčnim podjetjem, jih označimo kot poslovne skrivnosti in zaposlenim ne dovolimo, da jih širijo naokoli.
Odgovor strokovnjaka: Poslovna skrivnost

Odgovor strokovnjaka: Poslovna skrivnost (Vir slike: Pixabay.com)

Vprašanje: Kako lahko zavarujemo poslovno skrivnost?

Odgovor: Poslovna skrivnost je vsak podatek, ki je rezultat dejavnosti podjetja in njegovih zaposlenih. Ker gre za informacije, za katere ne želimo, da so razkrite konkurenčnim podjetjem, jih označimo kot poslovne skrivnosti in zaposlenim ne dovolimo, da jih širijo naokoli.

Kadar družba vlaga v inovacije in razvoj, s tem ohranja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji. Takšno konkurenčno prednost pa lahko ohrani le, če ti podatki ostanejo skriti konkurentom. Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1) poslovno skirvnost opiše kot vse podatke, za katere družba s sklepom določi, da se štejejo za poslovno skrivnoti. S tem sklepom morajo biti seznanjeni vsi družbeniki, delavci, člani organov družbe in druge osebe, ki so dolžne varovati poslovno skrivnost.

Ne glede na to, kaj je določeno s sklepom, se poleg tega za poslovno skrivnost štejejo vsi podatki, za katere je očitno, da bi nastala občutna škoda, če bi zanje izvedela nepooblaščena oseba. Če takšen podatek izda kdorkoli izmed družbenikov, delavcev, članov organov družbe ali druge osebe, so lahko škodno odgovorni, če bi morali vedeti, da je takšno informacijo potrebno varovati.

Na kratko lahko povzamemo, da je poslovna skrivnost vsak legalno pridobljen podatek, za katerega ve le določen omejen krog ljudi, ki jim je s sklepom družbe ali na podlagi zakona prepovedano deliti informacije o tem podatku. Kot tak podatek se lahko šteje vsaka informacija, ki za podjetje pomeni konkurenčno prednost. Pri tem pa ni nujno, da jo poznajo vsi zaposleni, vendar le tiste osebe, ki z njo vsakodnevno operirajo.

Vendar pa nekaterih kategorij podatkov ni mogoče zavarovati s poslovno skrivnostjo. Podatki, ki so javni, ter podatki o kršitvi zakona in dobrih poslovnih običajev ne morejo biti zavarovani s poslovno skrivnostjo. To pomeni, da družba od posrednika ne bo morala zahtevati odškodnine za škodo, ki bi ji morebiti nastala z izdajo podatka.

Kadar je poslovna skrivnost določena s pisnim sklepom, mora biti v skepu natančno določen način varovanja poslovne skrivnosti, krog oseb, ki skrivnost poznajo, ter njihove odgovornosti v zvezi z varovanjem poslovne skrivnosti. Poleg tega zakon določa tri kategorije oseb, ki so dolžne varovati poslovno skrivnost:

  • osebe znotraj družbe, tj. njeni zaposleni, družbeniki in člani organov;

  • osebe, ki za družbo opravljajo delo na podlagi civilnopravne pogodbe, ne pogodbe o zaposlitvi,

  • ter osebe zunaj družbe, ki vedo za poslovno skrivnost.

Kadar odgovorne osebe neustrezno varujejo poslovne skrivnosti, lahko družba zahteva odškodnino za škodo, ki ji je s tem nastala. Pri tem poznamo dve različni vrsti kršitve:

  • kadar podatek posredujejo osebe, ki zanj vedo, velja prepoved, da teh informacij ni dovoljeno posredovati 3. osebam. Najpogostejša kršitev takšne vrste je t.i. insider trading, kjer si zaposleni izmenjujejo podatke o donosnih delnicah in investicijah.

  • Kadar osebe poizkusijo na prikrit način dostopati do podatka, ki ga še ne poznajo in ga niso upravičene poznati. Takšno dejanje je kvalificirano kot gospodarsko vohunstvo in je opredeljeno kot kaznivo dejanje. Posledice gospodarskega kriminala so lahko drastične, tako za posameznika, kot za družbo, ki ga je spodbujala k takšnemu početju.

Viri: Obligacijski zakonik, Zakon o gospodarskih družbah

Iščete pravno pomoč? Preverite naše pravno svetovanje >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: Kadrovske štipendije

Odgovor strokovnjaka: Kadrovske štipendije

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo odgovorili na vprašanje podjetnika, ki ga je zanimalo, kako priti do sofinancirane kadrovske štipendije in kakšne obveznosti tovrstne štipendije prinašajo podjetnikom. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali lahko ustanovitelj podjetja prejema štipendijo?

Odgovor strokovnjaka: ali lahko ustanovitelj podjetja prejema štipendijo?

V današnjem prispevku se bomo posvetili vprašanju našega bralca, ki bi rad pridobil Zoisovo štipendijo, poleg tega pa bi postal tudi družbenik na novo ustanovljenega podjetja. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

V tokratni rubriki obravnavamo vprašanje stranke, ki jo je zanimalo, ali mora o odprtju popoldanskega s.p. obvestiti svojega delodajalca. Raziskali smo, kako je to področje urejeno v Zakonu o delovnih razmerjih.   Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo, ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Oznake: ,