S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem.
Vistion Mihelj Lepej

Rok Mihelj in Peter Lepej, lastnika podjetja Vistion, v okviru predstavitve sistema nadzora kvalitete plastičnega kosa na prireditvi Arburg Technology Days 2017. (Vir slike: Osebni arhiv)

Podjetje Vistion sestavlja mlada, dinamična in motivirana ekipa, ki se lahko pohvali z ustvarjanjem inovativnih rešitev. V podjetju razvijajo tehnologijo, ki prispeva k izboljšanju produktivnosti in kakovosti proizvodnega procesa v določeni industriji.

Z zagotavljanjem avtomatiziranih rešitev strojnega vida nižajo stroške in povečujejo proizvodne donose. Svojim naročnikom nudijo celostno obravnavo od razvoja produkta do končnega vzdrževanja.

Z direktorjem podjetja Rokom Miheljem smo se pogovarjali o njegovi zanimivi podjetniški poti. Poleg tega nam je razložil, kaj sploh je strojni vid in kako deluje, za konec pa je ponudil tudi nekaj nasvetov za vse tiste, ki se podajate na podjetniško pot ali pa o tem razmišljate.

Začetek podjetniške poti že pri 16 letih

Kako se je začela vaša poslovna pot?

Naša poslovna pot se je pričela zelo zanimivo. Kot mlad fant sem si vedno želel imeti svoje podjetje, zato sem že kot 16-letnik od vrat do vrat prodajal različna prehranska dopolnila, ki sem jih kupil preko spleta. Ta ideja se mi je zdela izredno zanimiva, saj sem si s tem prislužil nekaj denarja, ki sem ga sicer potrošniško zapravil. Seveda pot prodaje ni bila dolga, saj sem se moral posvetiti svojemu šolanju.

Ko sem začel delati v podjetju svoje mame, sem hitro videl, da podjetniška pot ni lahka. Ravno v tem obdobju sem začel dobivati različne ideje, ki sem jih poskušal udejanjiti, vendar mi to ni najbolje uspevalo.

Najdlje sem prišel z oblikovanjem sistema, ki je bil preko optičnih vlaken zmožen osvetljevati notranje prostore s sončno svetlobo. Ta sistem je bil izbran tudi med najboljše slovenske inovacije na forumu inovacij leta 2013. Ker enostavno nismo imeli dovolj kapitala, da bi tovrsten sistem razvili iz prototipa v izdelek, je ideja žal propadla.

V tem obdobju sem se želel posvetiti resnično tehničnim produktom. Imel sem srečo, da sem začel delati v družinskem podjetju svoje partnerice, ki se ukvarja z veleprodajo vijačnega materiala. Uvidel sem, da me delo z industrijo zelo veseli.

Kako ste prišli do ideje za ustanovitev podjetja, ki se ukvarja s strojnim vidom?

Še vedno nisem mogel pozabiti na svoj prototipni sistem, zato me je ves čas vleklo na stran optike, leč in elektronike. Dobil sem idejo, da poskusil prodajati objektive industriji. Našel sem zanimivo italijansko podjetje; pritegnila me je predvsem njihova spletna stran. Začel sem raziskovati, zakaj se tovrstni objektivi sploh uporabljajo. Ugotovil sem, da gre za potrebe strojnega vida v industriji.

Dogovoril sem se, da bi takšne objektive prodajal slovenski industriji. Prvi sestanek na to temo sem imel pri današnjem kupcu, ki sem mu ponudil povečevalni objektiv, da bi lahko spremljal izdelke pod povečavo. Ker ga to ni zanimalo, me je vprašal, ali bi se lotil oblikovanja in izdelave sistema, ki bi avtomatsko prepoznal napako na izdelku.

Seveda sem suvereno rekel, da bom razmislil in mu odgovoril. Bil sem v dilemi, ker nisem vedel, na kakšen način se lotiti stvari. Vedel sem, da priložnosti ne smem izpustiti iz rok, in sklenil, da najdem osebo, ki mi bo pri tem pomagala. Našel sem poslovnega partnerja in uspešno sva skupaj naredila prvi sistem, s katerim je lahko kupec zaznaval napake na izdelkih.

Vistion strojni vid

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida. (vir slike: Vistion)

Na začetku podjetniške poti vsi delamo vse

Kako je sestavljena ekipa? Kako ste si razdelili naloge?

Ekipa podjetja Vistion je pretežno sestavljena iz tehničnih kadrov, saj gre za nudenje izredno zahtevnih tehnoloških rešitev. Na začetku podjetniške poti si ni težko razdeliti nalog. Bilo je enostavno: vsi bomo delali vse. To pomeni vse od iskanja novih strank do razvijanja strojev in seveda njihove vgradnje v proizvodni proces.

Kako financirate delovanje podjetja?

Financiramo se sami. Kar zaslužimo s projekti, uporabimo za osnovne stroške podjetja, del sredstev pa namenimo za razvoj.

Strojni vid s pomočjo kamer kontrolira procese

Kako deluje strojni vid?

Strojni vid je smer inženiringa, ki s pomočjo kamer kontrolira različne proizvodne procese. Kamere zajemajo in analizirajo slike. S pomočjo filtriranja zajetih podatkov se rezultat obdelave podatkov uporabi za krmiljenje avtomatiziranega procesa ali akcij. V osnovi strojni vid predstavlja tako imenovane “smart kamere” ali vizualne senzorje in naprave, ki imajo možnost zajema slike. Sposobne so izločiti informacije in izvesti odločitve, ki so uporabljene v širokem sistemu avtomatizacije.

Vistion strojni vid

Primer integrirane kamere, ki nadzoruje prisotnost lukenj na izdelku. (Vir slike: Datalogic)

Kakšna je uporabnost strojnega vida v različnih industrijah?

Glavni cilj večine sistemov strojnega vida je izboljšati produktivnost in kakovost v postopku izdelave izdelka. S kombinacijo strojne in programske opreme sistemi analizirajo sliko v delčku sekunde, kar minimalno vpliva na proizvodni takt procesa. Po končani analizi slike sistem pošlje rezultate drugi tovarniški opremi, kot je npr. programski logični krmilnik, tj. robot, ki lahko izloči slab izdelek iz proizvodnega procesa.

Strojni vid se uporablja za različne namene, kot so prepoznavanje, preverjanje, merjenje ali odkrivanje določenih napak. Dandanes je torej strojni vid v proizvodnem procesu že nekaj vsakdanjega, in sicer predvsem v avtomobilski industriji, kjer je pričakovana 100-odstotna kontrola.

Individualne rešitve strojnega vida

Kakšne rešitve ponujate svojim strankam?

Podjetje Vistion ponuja individualne rešitve strojnega vida, kar pomeni, da vsak projekt poteka od faze naročnikovega problema pa vse do vgradnje. Zato svojim sistemom priložimo garancijo ter naročniku nato nudimo servisne in vzdrževalne storitve.

Ko se pri naročniku pojavi potreba za nov sistem, testiramo njihove izdelke in tako potrdimo pravilno izbiro tehnologije ter dokažemo izvedljivost samega projekta. Po potrditvi projekta se začne izdelava sistema, ki lahko traja dva meseca ali več. Ko je sistem izdelan, sledita vgradnja in testiranje pod realnimi pogoji.

Naša ponudba vključuje tudi strojno opremo, ki jo razvijemo glede na naročnikovo težavo. V to kategorijo spadajo 3D-senzorji, lastna blagovna znamka industrijskih računalnikov in industrijska svetila, ki so glavni element strojnega vida. Poleg strojne opreme razvijamo tudi lastno programsko opremo, ki jo korigiramo glede na zahtevnost projekta.

Kakšne so prednosti vaše ponudbe?

Naše prednosti je enostavno našteti. Temeljijo na celostni ponudbi strojnega vida, saj lahko naročniku ponudimo stroškovno učinkovit sistem tudi v primeru, ko gre za enostavnejše težave. V tem trenutku smo prisotni predvsem v avtomobilski industriji in plastiki. Izdelali smo že kar nekaj sistemov, ki jih lahko ponudimo tudi drugim naročnikom.

Vistion izdelki

Svetilka lastne izdelave, industrijski računalnik blagovne znamke Vistion in 3D-senzor. (Vir slike: Vistion)

Začetne težave z nezaupanjem naročnikov

Kakšni so odzivi vaše ciljne publike?

Kot vsi začetniki smo se na začetku kariere soočali z različnimi težavami. Največjo težavo je predstavljalo nezaupanje naročnikov v zagonsko podjetje, ki ima samo eno referenco. Z veliko truda in potrpežljivosti smo si nato v treh letih nabrali kar nekaj referenc v industriji. Tako smo pridobili tudi večje zaupanje pri novih naročnikih.

Odzivi kupcev so različni. Poudariti moram, da se v podjetjih, kjer se prvič srečujejo s tovrstno tehnologijo, soočamo z različnimi težavami. Nekateri namreč pričakujejo, da bodo po implementaciji sistema v proizvodni proces samo pritisnili na gumb – in vse bo delovalo.

Daleč od tega: šele takrat se namreč prične pravo delo v realnih pogojih. Zato se mora naročnik zavedati, da je to skupno delo. Naročnik pozna svojo proizvodnjo, zato je njegova naloga, da nas že v fazi proizvodnje opozarja, kje se lahko pojavijo težave. Le s takim načinom dela popolno izpilimo sistem.

Na koncu pa bi želel poudariti, da vsak sistem, ki ga je izdelalo podjetje Vistion, deluje.

Mladi velikokrat prezgodaj obupajo

Kakšne so vaše želje in načrti za prihodnost?

Postati želimo vodilni ponudnik strojnega vida in s časom odpirati podružnice v tujini. Usmeriti se želimo predvsem na avstrijski in nemški trg, saj je tam vroče žarišče industrije.

Kaj bi na podlagi svojih izkušenj svetovali mladim podjetnikom, ki šele stopajo na podjetniško pot?

Predvsem je potrebna vztrajnost pri določeni stvari, saj gre v podjetniškem svetu vse izredno počasi. Mladi velikokrat prezgodaj obupajo nad svojimi idejami – in to je napaka. To sem delal tudi sam: ko nekaj ni šlo, sem zadevo enostavno opustil in že začel razmišljati o nečem drugem. Ta princip je napačen.

Seveda pa te mora stvar zanimati, le tako lahko vztrajaš. Mladi naj ne iščejo trendov in naj ne gledajo na to, na katerem področju se da največ zaslužiti, temveč naj iščejo zadovoljstvo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje? Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo! Preberite več >>

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje