Tudi Google onemogoča oglaševanje kriptovalut in povezanih projektov
Tudi Google onemogoča oglaševanje kriptovalut in povezanih projektov. (Vir slike: Pixabay)
Iz podjetja Google so pred nekaj dnevi sporočili, da bodo na svojih platformah prepovedali oziroma onemogočili oglaševanje vseh podjetij in storitev, povezanih s kriptovalutami. Odločitev bo stopila v veljavo junija letos.
S takšno prepovedjo se Google pridružuje Facebooku, ki je podobno odločitev uveljavil že pred časom. »Zdi se, da bo junija Google zavzel podobno stališče kot Facebook glede prvih javnih ponudb kriptožetonov, kriptovalut, kriptoborz, denarnic in drugih projektov, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov,« je za portal Finance Magnates ob tem dejal John Lewis, vodja trženja pri podjetju TokenTarget.
Omejevanje oglaševanja na področju finančnih storitev
Podjetje Google je v svoji objavi z naslovom Finančne storitve: Nova strožja pravila glede finančnih produktov (junij 2018) (Financial Services: New restricted financial products policy (June 2018)) posebej izpostavil produkte, kot so prve javne ponudbe kriptožetonov (angl. initial coin offering, ICO), borze kriptovalut in elektronske denarnice.
Googlova oglaševalska platforma Ads tako ne bo več podpirala področja kriptovalut. Poleg tega bo na njej prepovedano tudi oglaševanje storitev, ki ponujajo svetovanje na področju trgovanja s finančnimi inštrumenti. Googlov ukrep tako odgovarja na številne goljufije, ki so se v zadnjem času pojavile na področju finančnega trgovanja.
Kolateralno škodo bodo ob tem utrpele tudi povezane marketinške agencije. Nova pravila namreč določajo, da bo oglaševanje onemogočeno tudi povezanim podjetjem, ki s svojimi storitvami podpirajo kriptosvet.
Odgovor sleparjem in goljufom
Googlovo odločitev lahko razumemo kot odgovor na številne goljufije, prevare in lažne projekte, ki so se v zadnjem času pojavili na tem področju.
Marsikateri goljuf je tudi s pomočjo oglaševanja prek Googlovega omrežja v okviru prve javne ponudbe kriptožetonov pridobil milijone dolarjev v kriptovalutah, nato pa izginil. Zato so postali izkušeni vlagatelji v kriptosvetu izjemno previdni, medtem ko se novinci na tem področju še vedno lahko hitro opečejo.
Sleparji zdaj za iskanje žrtev ne bodo mogli uporabljati Googlovih storitev. Ob iskanju projektov, ki vključujejo kriptovalute ali tehnologijo veriženja blokov (angl. blockchain), Googlov iskalnik tako ne bo več prikazoval plačanih oglasov, temveč le organske rezultate. To je po mnenju nekaterih strokovnjakov dobra novica za dejanske kvalitetne decentralizirane projekte, ki nimajo sredstev za oglaševanje.
Ali je zaviranje celotnega področja pravilna odločitev?
Google se proti goljufijam in drugim zlonamernim aktivnostim, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov, bori že od sredine lanskega leta. Vendar napovedana prepoved ne bo vplivala le na sleparje, ki predstavljajo manjši del področja.
Googlova odločitev bo prizadela tudi številna legitimna podjetja – podjetja, ki tehnologijo blockchain in kriptovalute izkoriščajo v prid človeštva.
John Lewis iz podjetja TokenTarget je ob tem dodal: »Zdi se, da je najboljša pot do popolnega blokiranja oziroma prepovedi nekega področja dopuščanje neomejene marketinške aktivnosti – to se je pokazalo tudi v tem primeru. Obžalovanja vredno je, da nekaj prevar negativno vpliva na celotno področje. Sploh ker so med vsemi projekti, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov, tudi odlični projekti, ki lahko spremenijo svet na bolje.«
Google naj bi o odločitvi razmišljal že nekaj časa
Zdi se, da je podjetje Google o napovedani spremembi razmišljalo že nekaj mesecev. Ob tem naj bi že do sedaj po tihem omejevali in zmanjševali količino oglaševanja kriptosveta na platformi Ads.
Na portalu Finance Magnates so tako pridobili podatke, ki razkrivajo, da marketinške agencije s tega področja poročajo o občutnem padcu učinkovitosti v okviru storitve Google Ads. Nekateri so poročali celo o 99-odstotnem upadu učinkovitosti. Tudi nekateri projekti z aktivnimi ali predvidenimi prvimi javnimi ponudbami kriptožetonov in druga kriptopodjetja so poročala o razveljavitvi oglasov in celo o blokiranih uporabniških računih.
Podjetje Google se do sedaj na takšna namigovanja ni odzivalo. Po spletu in predvsem v kriptosvetu so tudi zaradi tega že nekaj časa krožile različne govorice. Nekateri portali so poročali celo o nepotrjenih trditvah, da na Google zaradi različnih prevar in goljufij pritiska celo FBI.
Priložnost za druge oglaševalske kanale
Področje kriptovalut in tehnologije veriženja blokov se je do sedaj pri oglaševanju projektov in storitev močno zanašalo na Googlovo omrežje. Zdaj pa bodo morala podjetja in posamezniki najti druge oglaševalske kanale, prek katerih bodo dosegali svojo ciljno publiko.
»Verjamemo, da bodo v sektorju za trženje projektov še naprej uporabljali druge kanale, kot so kriptoportali, spletne strani s seznami in ocenami ICO projektov, video in družbeni vplivneži. Poleg tega bo Google verjetno blokiral tudi t. i. opcije vse-ali-nič (angl. binary options) oziroma različne finančne inštumente, ki jih zaznamujejo podobne zlonamerne aktivnosti,« zaključuje Lewis.
Vir: Finance Magnates