Moč storitve pri poslovanju

Storitev je občutek. Je nekaj neoprijemljivega in vendar vsi takoj vemo, kdaj smo bili deležni odlične in kdaj slabe storitve. Predvsem pa je storitev tisto, kar je zaznal vaš kupec. Važna je kupčeva percepcija.
Moč storitve pri poslovanju

Moč storitve pri poslovanju

Ko omenimo storitev, veliko ljudi reče: “Že, že, toda s tem se ukvarjajo turistične agencije, restavracije, mi pa tega nimamo in ne potrebujemo!” To kaže na veliko nerazumevanje storitve in njenega pomena v poslovnem svetu. Še več, gre za poslovno kratkovidnost, katere posledica je kopica zamujenih priložnosti (beri: zamujenega dobička). Vsakdo, ki nekaj prodaja (vede ali nevede) zraven nudi tudi svojo storitev. Ta je še posebej pomembna v današnjem času – času, v katerem nihče ničesar več (zares) ne potrebuje.

V času, ko lahko pri vsaki stvari izbiramo med množico ponudnikov, katerih izdelki se po kakovosti minimalno razlikujejo. Tukaj postane storitev vaše nezamenljivo prodajno orodje! Ljudje imamo namreč neizmerno radi, da se z nami pogovarjajo, nas poslušajo in se nasploh z nami ukvarjajo drugi ljudje!

Poglejmo si eno izmed številnih resničnih zgodb iz vsakdanjega življenja

Kupec v trgovini z živili: “Dobro jutro, dajte mi pet žemljic, prosim.”

Prodajalka: “Dobro jutro, a danes pa dve več kot ponavadi?”

On: “Ja, da mi ne bo treba jutri navsezgodaj priti po nove.”

Ona: “Bi želeli še kaj drugega?”

On: “10 dag šunke, raje vzamem malo manj kot ponavadi, ker se narezana hitro postara in spremeni barvo.”

Ona: “Oprostite, da sem tako vsiljiva, toda ali vam ne bo 10 dag šunke premalo za pet žemljic?”

On: “Ja, pa zna biti res premalo …”

Ona: ” Zakaj pa ne bi raje vzeli tri žemljice in 10 dag salame, jutri pa pridite po sveže žemlje in svežo salamo. Sveže je le sveže.”

On: “Imate prav, narediva po vaše.”

Kaj vse se je zgodilo v nekaj minutah pogovora med kupcem in prodajalko?

  1. Prodajalka je sicer res količinsko prodala manj, toda nudila je izjemno storitev! Kupcu je rešila kar dva problema naenkrat (sveža salama in sveže žemlje).
  2. Hkrati si je zagotovila kupca še za naslednji dan (in še kakšen dan po tem).
  3. Zagotovila si je tudi to, da kupec ne bo odšel k konkurenci. Žemlje bi konec koncev lahko kupil v sosednji pekarni ali pa bi v bližnjem kiosku kupil že narejen sendvič.
  4. Kaj menite, ali bo o svoji pozitivni izkušnji govoril s prijatelji, znanci in sodelavci?
  5. Naj vam izdam majhno skrivnost – v trgovino bo ponovno prišel bolj zaradi svoje pozitivne izkušnje s točno določeno prodajalko, kot zaradi “kruha in salame”.

Torej, če je kupec zelo zadovoljen z vami, se bo rad vrnil in ponovil nakup pri vas, priporočal vas bo prijateljem in znancem in ne bo odšel h konkurenci. Pomislite, da si lahko, ne glede na to, kaj prodajate, veliko število strank zagotovite zgolj z močjo storitve, ki jo nudite! Kateri podjetnik pa ne bi hotel živeti zgolj od moči svoje storitve?

Ustvarjate lojalne kupce?

Pogosto je prav storitev tista, ki kupca pripelje nazaj k vam. Če vam to uspe, ste ustvarili lojalnega kupca! To je velikanska poslovna prednost, hkrati pa ste takoj deležni pohvale, da delate dobro. Le-ta se hitro odrazi tudi v številkah.

Če vam ne uspe, se vam lahko uresniči nočna mora vsakega podjetnika: “Imam najboljšo robo, zelo dobre cene, kratke dobavne roke, veliko vložim v reklamo, kupcev pa nekako ni!” Da se to ne bi zgodilo, je potrebno poznati določene zakonitosti storitev in pravilne postopke v posameznih primerih. V našem izobraževalnem programu smo jih strnili v “12+1 načelo nudenja storitev”. Vsako načelo je zasnovano kot priporočilo podkrepljeno s teorijo in praktično vajo.

Na primer: Kdaj se prične vaša storitev?

Mnogi mislijo, da se storitev prične npr. s tem, kako pozdravite ali nagovorite svojega kupca, pa naj bo to prek oglasa ali pa iz oči v oči. Resnica je, da se storitev prične že veliko prej. Vaša storitev se prične oblikovati že takrat, ko razmišljate o svojih kupcih. Ali jim bo moj proizvod všeč? Je to tisto, kar želijo in potrebujejo? Ali lahko naredim zanje še kaj več? Mogoče pa potrebujejo …?

Torej, že način, kako razmišljamo o svojih kupcih, vas lahko naredi boljše od konkurence. Kako razmišljate o svojih kupcih?

Ali so kupci ljudje, ki potrebujejo mojo pomoč? Ali sem jo vedno pripravljen ponuditi? Ali pa so moji kupci zgolj masa ljudi, ki sicer še niso kupili mojega proizvoda, a jih bom že nekako pripravil do tega?

Pravijo, da se največ naučimo iz lastnih napak. Resnično moder pa je tisti, ki se lahko nauči iz napak drugih.

Ostali članki avtorja:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Kako se soočiti z novo konkurenco?

Kako se soočiti z novo konkurenco?

Prihod nove konkurence prestraši marsikaterega podjetnika. Mnogi pomislijo na znižanje prodaje, manj prihodkov ali celo na propad podjetja. A panika zagotovo ne bo rešila vašega problema. Kako se odzvati na novo nastalo konkurenco si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje