Moč storitve pri poslovanju

Storitev je občutek. Je nekaj neoprijemljivega in vendar vsi takoj vemo, kdaj smo bili deležni odlične in kdaj slabe storitve. Predvsem pa je storitev tisto, kar je zaznal vaš kupec. Važna je kupčeva percepcija.
hand-shake-440959_1280

Ko omenimo storitev, veliko ljudi reče: “Že, že, toda s tem se ukvarjajo turistične agencije, restavracije, mi pa tega nimamo in ne potrebujemo!” To kaže na veliko nerazumevanje storitve in njenega pomena v poslovnem svetu. Še več, gre za poslovno kratkovidnost, katere posledica je kopica zamujenih priložnosti (beri: zamujenega dobička). Vsakdo, ki nekaj prodaja (vede ali nevede) zraven nudi tudi svojo storitev. Ta je še posebej pomembna v današnjem času – času, v katerem nihče ničesar več (zares) ne potrebuje.

V času, ko lahko pri vsaki stvari izbiramo med množico ponudnikov, katerih izdelki se po kakovosti minimalno razlikujejo. Tukaj postane storitev vaše nezamenljivo prodajno orodje! Ljudje imamo namreč neizmerno radi, da se z nami pogovarjajo, nas poslušajo in se nasploh z nami ukvarjajo drugi ljudje!

Poglejmo si eno izmed številnih resničnih zgodb iz vsakdanjega življenja

Kupec v trgovini z živili: “Dobro jutro, dajte mi pet žemljic, prosim.”

Prodajalka: “Dobro jutro, a danes pa dve več kot po navadi?”

On: “Ja, da mi ne bo treba jutri navsezgodaj priti po nove.”

Ona: “Bi želeli še kaj drugega?”

On: “10 dag šunke, raje vzamem malo manj kot po navadi, ker se narezana hitro postara in spremeni barvo.”

Ona: “Oprostite, da sem tako vsiljiva, toda ali vam ne bo 10 dag šunke premalo za pet žemljic?”

On: “Ja, pa zna biti res premalo…”

Ona: ” Zakaj pa ne bi raje vzeli tri žemljice in 10 dag salame, jutri pa pridite po sveže žemlje in svežo salamo. Sveže je le sveže.”

On: “Imate prav, narediva po vaše.”

Kaj vse se je zgodilo v nekaj minutah pogovora med kupcem in prodajalko?

  1. Prodajalka je sicer res količinsko prodala manj, toda nudila je izjemno storitev! Kupcu je rešila kar dva problema naenkrat (sveža salama in sveže žemlje).
  2. Hkrati si je zagotovila kupca še za naslednji dan (in še kakšen dan po tem).
  3. Zagotovila si je tudi to, da kupec ne bo odšel k konkurenci. Žemlje bi konec koncev lahko kupil v sosednji pekarni ali pa bi v bližnjem kiosku kupil že narejen sendvič.
  4. Kaj menite, ali bo o svoji pozitivni izkušnji govoril s prijatelji, znanci in sodelavci?
  5. Naj vam izdam majhno skrivnost – v trgovino bo ponovno prišel bolj zaradi svoje pozitivne izkušnje s točno določeno prodajalko, kot zaradi “kruha in salame”.

Torej, če je kupec zelo zadovoljen z vami, se bo rad vrnil in ponovil nakup pri vas, priporočal vas bo prijateljem in znancem in ne bo odšel h konkurenci. Pomislite, da si lahko, ne glede na to, kaj prodajate, veliko število strank zagotovite zgolj z močjo storitve, ki jo nudite! Kateri podjetnik pa ne bi hotel živeti zgolj od moči svoje storitve?

Ustvarjate lojalne kupce?

Pogosto je prav storitev tista, ki kupca pripelje nazaj k vam. Če vam to uspe, ste ustvarili lojalnega kupca! To je velikanska poslovna prednost, hkrati pa ste takoj deležni pohvale, da delate dobro. Le-ta se hitro odrazi tudi v številkah.

Če vam ne uspe, se vam lahko uresniči nočna mora vsakega podjetnika: “Imam najboljšo robo, zelo dobre cene, kratke dobavne roke, veliko vložim v reklamo, kupcev pa nekako ni!” Da se to ne bi zgodilo, je potrebno poznati določene zakonitosti storitev in pravilne postopke v posameznih primerih. V našem izobraževalnem programu smo jih strnili v “12+1 načelo nudenja storitev”. Vsako načelo je zasnovano kot priporočilo podkrepljeno s teorijo in praktično vajo.

Na primer: Kdaj se prične vaša storitev?

Mnogi mislijo, da se storitev prične npr. s tem, kako pozdravite ali nagovorite svojega kupca, pa naj bo to prek oglasa ali pa iz oči v oči. Resnica je, da se storitev prične že veliko prej. Vaša storitev se prične oblikovati že takrat, ko razmišljate o svojih kupcih. Ali jim bo moj proizvod všeč? Je to tisto, kar želijo in potrebujejo? Ali lahko naredim zanje še kaj več? Mogoče pa potrebujejo …?

Torej, že način, kako razmišljamo o svojih kupcih, vas lahko naredi boljše od konkurence. Kako razmišljate o svojih kupcih?

Ali so kupci ljudje, ki potrebujejo mojo pomoč? Ali sem jo vedno pripravljen ponuditi? Ali pa so moji kupci zgolj masa ljudi, ki sicer še niso kupili mojega proizvoda, a jih bom že nekako pripravil do tega?

Pravijo, da se največ naučimo iz lastnih napak. Resnično moder pa je tisti, ki se lahko nauči iz napak drugih.

Ostali članki avtorja:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje