KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Moč storitve pri poslovanju

Storitev je občutek. Je nekaj neoprijemljivega in vendar vsi takoj vemo, kdaj smo bili deležni odlične in kdaj slabe storitve. Predvsem pa je storitev tisto, kar je zaznal vaš kupec. Važna je kupčeva percepcija.
Moč storitve pri poslovanju

Moč storitve pri poslovanju

Ko omenimo storitev, veliko ljudi reče: “Že, že, toda s tem se ukvarjajo turistične agencije, restavracije, mi pa tega nimamo in ne potrebujemo!” To kaže na veliko nerazumevanje storitve in njenega pomena v poslovnem svetu. Še več, gre za poslovno kratkovidnost, katere posledica je kopica zamujenih priložnosti (beri: zamujenega dobička). Vsakdo, ki nekaj prodaja (vede ali nevede) zraven nudi tudi svojo storitev. Ta je še posebej pomembna v današnjem času – času, v katerem nihče ničesar več (zares) ne potrebuje.

V času, ko lahko pri vsaki stvari izbiramo med množico ponudnikov, katerih izdelki se po kakovosti minimalno razlikujejo. Tukaj postane storitev vaše nezamenljivo prodajno orodje! Ljudje imamo namreč neizmerno radi, da se z nami pogovarjajo, nas poslušajo in se nasploh z nami ukvarjajo drugi ljudje!

Poglejmo si eno izmed številnih resničnih zgodb iz vsakdanjega življenja

Kupec v trgovini z živili: “Dobro jutro, dajte mi pet žemljic, prosim.”

Prodajalka: “Dobro jutro, a danes pa dve več kot ponavadi?”

On: “Ja, da mi ne bo treba jutri navsezgodaj priti po nove.”

Ona: “Bi želeli še kaj drugega?”

On: “10 dag šunke, raje vzamem malo manj kot ponavadi, ker se narezana hitro postara in spremeni barvo.”

Ona: “Oprostite, da sem tako vsiljiva, toda ali vam ne bo 10 dag šunke premalo za pet žemljic?”

On: “Ja, pa zna biti res premalo …”

Ona: ” Zakaj pa ne bi raje vzeli tri žemljice in 10 dag salame, jutri pa pridite po sveže žemlje in svežo salamo. Sveže je le sveže.”

On: “Imate prav, narediva po vaše.”

Kaj vse se je zgodilo v nekaj minutah pogovora med kupcem in prodajalko?

  1. Prodajalka je sicer res količinsko prodala manj, toda nudila je izjemno storitev! Kupcu je rešila kar dva problema naenkrat (sveža salama in sveže žemlje).
  2. Hkrati si je zagotovila kupca še za naslednji dan (in še kakšen dan po tem).
  3. Zagotovila si je tudi to, da kupec ne bo odšel k konkurenci. Žemlje bi konec koncev lahko kupil v sosednji pekarni ali pa bi v bližnjem kiosku kupil že narejen sendvič.
  4. Kaj menite, ali bo o svoji pozitivni izkušnji govoril s prijatelji, znanci in sodelavci?
  5. Naj vam izdam majhno skrivnost – v trgovino bo ponovno prišel bolj zaradi svoje pozitivne izkušnje s točno določeno prodajalko, kot zaradi “kruha in salame”.

Torej, če je kupec zelo zadovoljen z vami, se bo rad vrnil in ponovil nakup pri vas, priporočal vas bo prijateljem in znancem in ne bo odšel h konkurenci. Pomislite, da si lahko, ne glede na to, kaj prodajate, veliko število strank zagotovite zgolj z močjo storitve, ki jo nudite! Kateri podjetnik pa ne bi hotel živeti zgolj od moči svoje storitve?

Ustvarjate lojalne kupce?

Pogosto je prav storitev tista, ki kupca pripelje nazaj k vam. Če vam to uspe, ste ustvarili lojalnega kupca! To je velikanska poslovna prednost, hkrati pa ste takoj deležni pohvale, da delate dobro. Le-ta se hitro odrazi tudi v številkah.

Če vam ne uspe, se vam lahko uresniči nočna mora vsakega podjetnika: “Imam najboljšo robo, zelo dobre cene, kratke dobavne roke, veliko vložim v reklamo, kupcev pa nekako ni!” Da se to ne bi zgodilo, je potrebno poznati določene zakonitosti storitev in pravilne postopke v posameznih primerih. V našem izobraževalnem programu smo jih strnili v “12+1 načelo nudenja storitev”. Vsako načelo je zasnovano kot priporočilo podkrepljeno s teorijo in praktično vajo.

Na primer: Kdaj se prične vaša storitev?

Mnogi mislijo, da se storitev prične npr. s tem, kako pozdravite ali nagovorite svojega kupca, pa naj bo to prek oglasa ali pa iz oči v oči. Resnica je, da se storitev prične že veliko prej. Vaša storitev se prične oblikovati že takrat, ko razmišljate o svojih kupcih. Ali jim bo moj proizvod všeč? Je to tisto, kar želijo in potrebujejo? Ali lahko naredim zanje še kaj več? Mogoče pa potrebujejo …?

Torej, že način, kako razmišljamo o svojih kupcih, vas lahko naredi boljše od konkurence. Kako razmišljate o svojih kupcih?

Ali so kupci ljudje, ki potrebujejo mojo pomoč? Ali sem jo vedno pripravljen ponuditi? Ali pa so moji kupci zgolj masa ljudi, ki sicer še niso kupili mojega proizvoda, a jih bom že nekako pripravil do tega?

Pravijo, da se največ naučimo iz lastnih napak. Resnično moder pa je tisti, ki se lahko nauči iz napak drugih.

Ostali članki avtorja:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

V sredo, 13. 2. 2019, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekal dogodek Trendi digitalnega marketinga. Šest predavateljev, vsak strokovnjak na svojem področju, je z udeleženci delilo svoje znanje in izkušnje z različnih vidikov digitalnega marketinga. Preberite več >>

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Kako si lahko podjetnik pomaga z orodjem Google Analytics?

Kako si lahko podjetnik pomaga z orodjem Google Analytics?

Google Analytics je uporabno orodje za vsako podjetje. Na podlagi podatkov o tem, na kakšen način obiskovalci dostopajo do vaše spletne strani in jo uporabljajo, lahko še izboljšate njihovo izkušnjo in s tem povečate prepoznavnost podjetja. Preberite več >>

Kako zadržati obiskovalce na vaši spletni strani?

Kako zadržati obiskovalce na vaši spletni strani?

Vsakdo si želi, da bi bila njegova spletna stran čim bolj obiskana. A zgolj število klikov ne zariše celotne slike, saj je pomemben podatek tudi to, koliko časa se obiskovalci zadržijo na njej. To namreč pomeni, da je spletna stran zanimiva in relevantna. Posledično se tudi uvršča višje v iskalnikih. Preberite več >>

5 pomembnih SEO elementov na vaši spletni strani

5 pomembnih SEO elementov na vaši spletni strani

Predstavljamo vam 5 SEO elementov vaše spletne strani, ki jih je treba optimizirati, da bi dosegali čim boljše rezultate. To so URL podstrani, glavno besedilo, slike, naslov in meta opis. Preberite več >>

Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Da bi lahko podjetje uspešno zasledovalo postavljene cilje, si mora pri tem pomagati na najrazličnejše načine. Digitalni marketing je zagotovo eno od področij, ki mu številna podjetja posvečajo premalo pozornosti. Pomembno je, da se ga lotite premišljeno in postavite učinkovito strategijo. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje