Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Veliko podjetnikov in podjetij ima dobro poslovno idejo, ki jo uspejo pripeljati do določene stopnje. Večini se ponavadi zatakne pri prodaji. Lahko imate še kako dober produkt, pa brez pravilnih korakov prodaje z njim ne boste dosegli uspeha. V nadaljevanju preberite, kaj je bistvo pri prodaji.
Bistvo prodaje Od ideje do denarja

Bistvo prodaje Od ideje do denarja

Imate odlično idejo, ki jo želite uresničiti v praksi. Ustanovili ste podjetje, zbrali kapital in vse svoje psihofizične sposobnosti usmerili v svoj “projekt”. To ni majhna stvar, zato vsa čast vašemu pogumu! Toda, kako naprej? Od tod do poslovnega uspeha vas čaka še dolga pot, ki je ne more prehoditi nihče razen vas. Ne glede na to, kako dolga bo vaša pot, obstaja nekaj stopnic, po katerih se boste morali povzpeti.

Kakšna je torej 3 + 1 stopnica na poti do poslovnega uspeha?

  • Najprej ustvarimo močan sistem samozaupanja, tako da verjamemo, da lahko dosežemo kar koli, če vse svoje sposobnosti in misli usmerimo v to. Zaupamo vase in v svoje sposobnosti.
  • Poznamo rešitve, ki jih drugi ne poznajo. Do njih smo prišli s skrbnim načrtovanjem, z raziskovanjem, s tehtnim premislekom in z dodatnim izobraževanjem.
  • Boljši smo od drugih, ker smo pripravljeni iti korak dlje, vztrajati dlje, prositi druge za pomoč in sodelovanje, in ker smo se oborožili z več znanja.
  • Vaja – uporaba naučenega v praksi in nenehno spraševanje o tem, ali bi to lahko naslednjič naredili bolje, kako lahko to storimo, če ne znamo, kje se lahko tega naučimo ipd.

Je prodaja podjetniški uspeh?

Uspeti v poslovnem svetu predvsem pomeni zaslužiti denar. Dober podjetnik mora denar takorekoč narediti. Zanj je edino merilo poslovnega uspeha dobiček in ne npr. promet, velikost podjetja, število zaposlenih, bilančno stanje ipd. Dobiček ni nič drugega kot prihodek od prodaje minus stroški. Ljudje o kom velikokrat rečejo, ta pa ogromno zasluži, nihče pa se pri tem ne vpraša, koliko stroškov (takšnih ali drugačnih) je s tem imel. Podoben primer lahko zasledimo v naslednji zgodbi:

Nekoč je na obali sedel možak srednjih let in slikal. K njemu je pristopila starejša turistka, si ogledala nekaj njegovih slik in rekla: “Joj, kako lepe slike slikate! Toda, ali bi znali narediti moj portret?”

“Bi, gospa, z veseljem ga naredim,” je dejal možak. Pripravil je vse potrebno in se zazrl v gospo.

Nekaj minut je nepremično strmel vanjo, nato pa je prijel čopič in z nekaj mojstrskimi potezami narisal odličen portret. “Tako, gospa, opravljeno.” Turistka je bila navdušena nad nenavadnim portretom, očarala pa jo je tudi slikarjeva spretnost. “Koliko sem dolžna?”, je vprašala gospa. “Tisoč dolarjev, gospa,” je samozavestno in brez oklevanja dejal slikar. “Kako? Tisoč dolarjev? Zakaj pa je tako drago, saj ste porabili le nekaj barve, malo platna, portret pa ste naslikali zgolj v petnajstih minutah. To že ne more biti vredno tisoč dolarjev!”

“Oprostite gospa, ni tako drago. V ceno je vštetih trideset let mojega slikarskega usposabljanja in izpopolnjevanja!”

Gospa je odštela denar, vzela portret, nekaj nejevoljno zamomljala in odšla v hotel.

Storitev in prodaja hodita z roko v roki

Torej, če hočete na svoji poslovni poti uspeti, morate svojo idejo (proizvod ali storitev) tudi uspešno prodati. Pot od ideje do denarja je včasih zelo dolga. Iz tega razloga bi se vsak podjetnik moral najprej vprašati sledeče: Kako bom prišel do kupcev? Ali znam prodajati?

Ti dve vprašanji se nanašata na dve ključni poslovni veščini:

  • na prodajne sposobnosti in
  • na sposobnost nudenja odlične storitve

Storitev in prodaja sta tesno prepleteni. Še več, vaša storitev in sposobnost prodaje sta premosorazmerni z vašim poslovnim uspehom. Povedano drugače, kvalitetnejša, kot je vaša storitev in bolje kot znate prodajati, toliko uspešnejši boste. Manj kot ste vešči prodaje in tem slabša je vaša storitev, manj uspešni boste.

Zato pravimo, da v poslovnem svetu hodita storitev in prodaja z roko v roki.

Mimogrede naj povemo še to, da je bil portret narisan v kubističnem slogu, slikar pa se je imenoval Pablo Picasso.

Ostali članki avtorja:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Kako se soočiti z novo konkurenco?

Kako se soočiti z novo konkurenco?

Prihod nove konkurence prestraši marsikaterega podjetnika. Mnogi pomislijo na znižanje prodaje, manj prihodkov ali celo na propad podjetja. A panika zagotovo ne bo rešila vašega problema. Kako se odzvati na novo nastalo konkurenco si preberite v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: ,