MP intervju: Marta Turk — Zavod META

Marta Turk je uveljavljena podjetnica, ki velik del svojega časa namenja problematiki nizkega deleža Slovenk v podjetništvu. V ta namen je tudi ustanovila Zavod za razvoj ženskega in družinskega podjetništva META, ki pomaga ženskam pri zagonu in razvoju njihovega posla.
MP intervju: Marta Turk -- Zavod META

MP intervju: Marta Turk — Zavod META (Vir slike: POP TV)

Ste uveljavljena podjetnica, ki ima veliko poslovnih izkušenj in znanja. Kateri so bili ključni razlogi, ki so vas vodili do odločitve, da se podate na samostojno pot?

Želja po neodvisnosti in samostojnem razporejanju časa za družino in za kariero, želja, da v praksi pokažem, kaj se da, kako se da in da se zares da!

Velik del svojega časa namenjate problematiki nizkega deleža Slovenk v podjetništvu. Zakaj menite, da je stanje pri nas takšno? Kam nas uvrščajo primerjave z razvitimi državami Evrope?

Odgovorov je več: ženske smo previdne in nerade tvegamo, če bi to imelo posledice tudi za družino. Prav tako so mnoge Slovenke relativno zadovoljne s situacijo, da je mož glavni hranilec družine, one pa sprejmejo vlogo podpornih servisnih dejavnosti v družini, taka vloga pa ne omogoča iniciativnosti in podjetnosti, kot je potrebna, če vstopiš v podjetništvo.

Seveda je tu še (ne)podporno okolje, ki je mnogo bolj naklonjeno »super idejam«, ki zahtevajo »tvegani kapital« in »poslovne angele«. Tudi tukaj smo ženske raje odvisne od lastnih virov, saj nočemo prevzemati prevelikega zadolževanja (niti finančnega niti moralnega) za primer, če nam ne bi uspelo ravno v prvem letu poslovanja.

Predsodki o moški superiornosti na poslovnem področju počasi, a vztrajno bledijo. To dokazuje tudi visoka udeležba na nedavnem srečanju 500 podjetnic v Ljubljani. Ali je to pokazatelj, da število žensk in njihov vpliv v gospodarstvu vendarle narašča?

Srečanje 500 podjetnic je bilo čudovito in navdihujoče, ni pa to nikakršen dokaz, da bi število žensk in njihov vpliv v gospodarstvu naraščalo, saj samozaposlenost ne prispeva veliko h gospodarstvu, še manj k rasti, saj ne prispeva novih delovnih mest.

Potrebno bo storiti še veliko več, da bomo ženske, ki so se danes odločile samozaposliti in s tem rešiti predvsem njihov  problem zaposlenosti, pripravili na nove izzive: razvoj inovativnih ponudb ali izdelkov, širitev tržišča na področje evropskega trga, povezovanje podobnih komplementarnih dejavnosti in s tem zmanjšanje tveganja ter rast njihove konkurenčne sposobnosti. Tega pa se mora večina tako nastalih podjetnic še priučiti.

Seveda obstajajo izjemno uspešni primeri in tudi po njih se velja zgledovati. Svet za inovativnost žensk je odgovor na te izzive, v letošnjem letu pa imamo še veliko konkretnih aktivnosti do konca leta. Ena od teh je tudi sodelovanje na razpisu INATRI, na katerem smo evidentirali kar 51 idej, ki so jih prijavile ženske (od skupno 89) in med njimi je velik delež takoj uresničljivih.

Ustanovili ste Zavod za razvoj ženskega in družinskega podjetništva META, ki pomaga ženskam pri zagonu in razvoju njihovega posla. Ali so se v času od ustanovitve Zavoda do danes že pokazali pozitivni učinki vašega dela?

Glede na to, da se Zavod META v celoti financira iz lastne dejavnosti, so možnosti omejene, potrebe pa velike. Naš mentorski program DIONE.SI je doslej prispeval k uresničevanju podjetniških idej več kot 75 podjetjem (ne samo ženskam).

V sodelovanju z Zbornico osrednjeslovenske regije jim poleg mentorskega vodenja omogočamo sodelovanje pri posameznih vsebinah, ki jih izvaja Mreža za inovativnost, pridobijo lahko veliko novih znanj, sodelujejo na srečanjih mreže itd. Na leto lahko pospremimo v svet podjetništva dve do tri skupine (z največ 10 udeleženkami in udeleženci).

Če pa bi imeli tudi kaj finančnih virov, bi bili rezultati še boljši. Naš mentorski program traja sicer intenzivno 6 mesecev, vendar s posamezniki iz skupin vzdržujemo stike in tako mentorstvo traja kar celo leto.

Ste tudi predsednica upravnega odbora GZS Zbornice osrednjeslovenske regije. Kakšni bodo po vašem mnenju vplivi aktualnih vladnih varčevalnih ukrepov na delovanje podjetnikov?

Zelo kratek odgovor: ker bo dražje, bo manj posla, če je manj posla, je manj računov in torej tudi manj pobranih davkov … To vsekakor ni v smeri spodbujanja gospodarstva …

Na Gospodarskem razstavišču bo 20. in 21. maja 2013 potekal dogodek Izzivi gospodarskega razvoja. Katere teme bodo po vašem mnenju privabile naše bralce?

Za ambiciozne je zagotovo pomembno sodelovati na forumu Inovativni projektni management, za ženske (podjetne in tiste, ki o tem šele razmišljajo) je Forum Znanje, tehnologije, inovacije – ne brez žensk. Prava stvar, ki bo potrjena tudi z mednarodno udeležbo, za vse, ki so se odzvali na razpis INATRI, pa je zagotovo vrh dogajanja v torek, in sicer na Forumu mladih talentov s podelitvijo nagrad INATRI. Za zaključek pa se nam bo pridružil še Trkaj, ki mu zagotovo lahko priznamo kreativnost in inovativnost, o sebi pa tudi pravi, da je zdaj inovativno »zrel«.

Na Gospodarskem razstavišču bodo razglašeni tudi nagrajenci razpisa Inatri – ideja, invencija, inovacija. Kaj kaže analiza uspešnosti dosedanjih prejemnikov nagrad? Ali so njihove inovacije zaživele v praksi?

INATRI RAZPIS je letos drugič, na podlagi lanskoletnih izkušenj smo ga razširili, tako, da so se letos lahko prijavili mladi do 29. leta in odrasle osebe od 30. do 40. leta. Tako smo zajeli tudi populacijo tistih, ki iz kakršnih koli razlogov niso mogli uresničiti svojih podjetniških idej in s kandidiranjem na tak razpis dobijo potrditev, da razmišljajo pravilno, da so ideje v redu, ker pa pri njihovem uresničevanju potrebujejo pomoč in oporo, so temu primerno naravnane tudi nagrade.

Lani smo imeli predvsem super študentske ideje, predlagatelji pa so sedaj pred zaključkom študija, kar seveda potisne uresničitev ideje na stranski tir. Letošnji predlogi pa so zelo blizu realizacije in lansiranja na trg (od 89 idej najmanj 24 takšnih).

Ali se po vašem mnenju slovenski podjetniki in podjetnice glede inovativnosti lahko primerjajo s svetom?

Najbrž je delež ljudi z idejami v vseh populacijah približno enak, ljudje smo taki, da pasivno opazujemo stvari okoli sebe ali pa smo s stanjem nezadovoljni in se aktivno lotimo spreminjanja. Ker pa je vsa država v takšni krizi, nujno potrebujemo ljudi z idejami in sicer predvsem take, ki so te ideje sposobni uresničiti, pri tem pa bi bilo super, da jim lahko podporno okolje pomaga.

V časih krize pa je še bolje, če se ljudje povežejo in si pomagajo med seboj. Na sistem ni kaj več čakati, treba bo ukrepati. Med ljudmi pa je izjemno veliko idej, znanj in spretnosti, le povezati jih je treba in pomagati k uresničitvi.

Eden izmed vaših projektov je tudi projekt KnowUs. Nam ga lahko na kratko predstavite?

Projekt KNOW US je pravzaprav rezultat partnerstva čezmejnega sodelovanja Italija-Slovenija. Gre za izjemno dobro priložnost, da že delujoča MSP podjetja s področja gradbeništva, lesne industrije, turizma, transporta s strokovnjaki ugotovijo stanje inovativnosti v podjetju, se dogovorijo za določeno spremembo strateškega inoviranja in se vključijo v tako imenovano inovacijsko šolo.

Rezultati takega projekta so večplastni: od mednarodnega partnerstva (saj sodelujejo podjetja z obeh strani meje) do novega poslovnega modela, ki je zasnovan na cilju: prodreti na globalni trg. To je izjemna priložnost za mala in srednja podjetja iz teh dejavnosti, da dobijo brezplačno strokovno pomoč pri evalvaciji stanja v njihovem podjetju in da se prav tako brezplačno udeležijo vseh delavnic inovacijske šole.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Kaj bi svetovali podjetniku začetniku?

1. Pred začetkom naj se vpraša, kje bo s podjetjem čez pet let (kje bom jaz osebno čez pet let).

2. Ves čas se naj zaveda, da je vse odvisno le od njega samega in od njegovih lastnih virov (znanje, kapital, razpoložljivi resursi; vsakega od teh atributov velja izpopolnjevati in bogatiti).

3. Kadar koli podvomi, ali bo zmogel, naj se zaveda, da se vse da, če se hoče, zato mora hoteti in verjeti vase in v svojo zamisel.

4. Danes uspešnega podjetja ni brez dobrega podjetniškega tima. Pa še en amandma: posel je zaključen šele, ko je račun plačan!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje