Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Če je vaše podjetje imetnik spletne strani ali spletne trgovine, ki ponuja izdelke fizičnim osebam za privatno uporabo, potem morate imeti na njej objavljene vse zakonsko zahtevane podatke. Kateri so ti podatki, pa si preberite v nadaljevanju.
Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Področje urejata tako slovenska, kot tudi evropska oziroma mednarodna zakonodaja.

Spletna trgovina predstavlja relativno novo pojavno obliko prodaje. Gre za prodajo, kjer prodajalec in kupec nista sočasno prisotna. Zato velja za to obliko sklepanja pogodb oziroma prodaje poleg splošne zakonodaje tudi zakonodaja, ki ureja elektronsko poslovanje, in zakonodaja, ki ureja varstvo potrošnikov.

Poseben problem pa predstavlja uporaba prava in sodne pristojnosti v primeru spora, saj za potrošniške spore veljajo specifične določbe. Potrošnik je definiran kot fizična oseba, ki ne deluje za namen trgovske, poslovne ali poklicne dejavnosti, in katero v tem članku smatramo za večinskega uporabnika spletnih trgovin.

Prodaja prek spleta je možna s sklenitvijo prodajne pogodbe v elektronski obliki, npr. prek elektronske pošte ali prek posebne aplikacije, ki omogoča avtomatiziran nakup. Pri obravnavani temi je bistveno, da ima spletna stran objavljene vse obvezne sestavine, da je potrošnik ustrezno obveščen o prodajalcu, nadalje, da ima prodajalec ustrezno oblikovane in objavljene splošne pogoje ter da se s potrošnikom ustrezno komunicira prek komercialnih elektronskih sporočil. Od leta 2018 dalje pa je nujno, da je tudi v skladu z Uredbo GDPR.

Identifikacija prodajalca

Bistvenega pomena je možnost identifikacije ponudnika blaga. Na internetni strani morajo biti potrošnikom lahko in stalno dostopne vsaj sledeče informacije (skladno z določbo 43a. člena Zakona o sodnem registru):

  1. firmo in sedež družbe,
  2. sodišče, pri katerem je subjekt vpisa vpisan,
  3. matično številko,
  4. znesek osnovnega kapitala, iz katerega mora biti razvidno, kolikšen del osnovnega kapitala je vpoklican.
  5. *Če je bil zoper družbo uveden postopek za prenehanje družbe, je potrebno na spletni strani objaviti tudi pravno dejstvo začetka tega postopka (npr. v likvidaciji, v stečaju ipd).

Dodatni podatki pri spletni trgovini

Dodatne specifične zahteve se nanašajo na imetnike spletnih trgovin. Upoštevaje določila evropske direktive o elektronskem poslovanju morajo biti poleg zgoraj navedenih stalno dostopni tudi sledeči podatki:

  • telefonsko številko, številko telefaksa (če ga uporabljajo) in veljaven naslov elektronske pošte družbe, kadar so na voljo,
  • podatek o zavezanosti za DDV in identifikacijska številka za DDV,
  • matična številka,
  • če je za dejavnost potrebno kakršno koli dovoljenje, je potrebna navedba dovoljenja in nadzornega organa.

Obveščenost potrošnika in splošni pogoji

Potrošnika je treba seznaniti tudi z vsemi potrebnimi podatki, da se odloči za nakup, kar vključuje predvsem podatke o bistvenih lastnostih izdelkov in njihovo ceno z natančno navedbo vseh morebitnih dajatev in stroškov dostave. Potrošnik mora biti seznanjen s ceno blaga in z vsemi pripadajočimi stroški že v fazi oglaševanja.

Še preden potrošnik odda svoje naročilo mora biti na jasen in razumljiv način seznanjen z naslednjimi informacijami:

  • postopkom za sklenitev prodajne pogodbe oziroma spletnega nakupa,
  • sredstvi za prepoznavanje in odpravo napak pred oddajo naročila,
  • z informacijo, ali mu bo besedilo splošnih pogojev tudi po sklenitvi pogodbe na voljo, da ga po želji shrani in reproducira,
  • z jeziki, v katerih je možna sklenitev prodajne pogodbe.

Vsebina splošnih pogojev je odvisna od spletnega prodajalca. Nekatera določila in odprta vprašanja se da tako urediti že vnaprej in smotrno je razmišljati v smeri potrditve splošnih pogojev s strani kupca, preden ta opravi nakup. Priporočljivo je urediti tudi zbiranje, uporabo in način varovanja osebnih podatkov. V kolikor prodajalec zbira (shranjuje) osebne podatke, mora zbirke podatkov prijaviti in predhodno pridobiti privolitev lastnika osebnih podatkov.

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, mora potrošnik poleg zgoraj navedenih informacij najpozneje, preden ga pogodba ali ponudba zavezuje, prejeti še informacije o:

  • naslovu, na katerem podjetje dejansko opravlja dejavnost, telefonsko številko, številko telefaksa in naslov elektronske pošte podjetja, kadar so na voljo, po potrebi pa tudi firmo in sedež podjetja, v imenu katerega deluje in na katerega lahko potrošnik naslovi svojo pritožbo;
  • naslovu sedeža podjetja, če se razlikuje od naslova iz prejšnje točke, in po potrebi o naslovu podjetja, v imenu katerega deluje in na katero lahko potrošnik naslovi pritožbo;
  • stroških, povezanih z uporabo komunikacijskega sredstva, če se razlikujejo od osnovne tarife;
  • pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe;
  • navedbi, da potrošnik krije stroške vračila blaga, v primeru odstopa od pogodbe, če je potrebno;
  • stroških vračila blaga, če ga pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, zaradi njegove narave ni mogoče vrniti po pošti;
  • stroških, ki jih mora potrošnik plačati podjetju, če odstopi od pogodbe po tem, ko je vložil zahtevo za odstop od pogodbe;
  • neobstoju pravice do odstopa od pogodbe, če potrošnik nima pravice do odstopa, ali po potrebi o okoliščinah, v katerih potrošnik izgubi pravico do odstopa od pogodbe;
  • obstoju kodeksov ravnanja in dostopnosti do morebitnih kodeksov ravnanja;
  • minimalnem trajanju obveznosti potrošnika na podlagi pogodbe, če je potrebno;
  • možnosti izvensodnega reševanja sporov in drugih pravnih sredstev, ki se uporabljajo za podjetja, ter njihovi dostopnosti, če je potrebno.

Če podjetje ne posreduje informacij o dodatnih stroških, jih potrošnik ni dolžan plačati.

Podjetje mora zagotoviti, da potrošnik v postopku oddaje naročila pri sklenitvi pogodbe na daljavo z uporabo elektronskih sredstev izrecno potrdi, da se z oddajo naročila strinja s plačilom. Funkcija, ki sproži oddajo naročila, mora biti označena z besedami »naročilo z obveznostjo plačila« ali z drugo izjavo, iz katere nedvoumno izhaja, da je z oddajo naročila povezana obveznost plačila podjetju. Če podjetje ne spoštuje določil tega odstavka, potrošnika pogodba ali naročilo ne zavezuje.

Podjetje mora na svojih spletnih straneh najpozneje na začetku postopka za naročanje jasno in razločno navesti, ali obstajajo omejitve glede dostave ali oblik plačila.

Vračilo naročenega blaga

Ena od pomembnejših zakonsko predpisanih vsebin splošnih pogojev so tudi podatki o možnosti in načinu odstopa od pogodbe. Potrošnik namreč lahko v 14-dnevnem roku sporoči prodajalcu, da odstopa od pogodbe, ne da bi moral za to navajati kakršen koli razlog. Po tem roku ima potrošnik še nadaljnji 14-dnevni rok, da nepoškodovano blago vrne prodajalcu brez dodatnih stroškov, razen stroškov poštnine.

Sklenitev pogodbe

Skladno z zakonodajo je formalno sklenjena pogodba, ko se potrošnik strinja s splošnimi pogoji prodaje in mu prodajalec po naročilu pošlje potrditev prejema naročila. Svojo obveznost iz prodajne pogodbe mora prodajalec izpolniti najkasneje v 30 dneh od sklenitve pogodbe, če se ni sam zavezal storitve opraviti prej.

Kot je razvidno iz prispevka, je potrebno precej pazljivosti posvetiti postavljanju internetne prodajalne, da ne stori prodajalec preveč kršitev slovenske in evropske zakonodaje.

Izvensodno reševanje sporov

Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov od spletnih trgovcev oziroma ponudnikov storitev dobavljenih preko spleta, zahteva, da na svoji spletni strani objavijo elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS), ki je dostopna na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL.

Ta članek je bil pripravljen na podlagi zakonodaje ter sodne in upravne prakse, veljavne v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtor in Zavod mladi podjetnik ne odgovarjata za ažurnost oziroma uskladitev besedila s kasnejšimi spremembami.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje