Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Če je vaše podjetje imetnik spletne strani ali spletne trgovine, ki ponuja izdelke fizičnim osebam za privatno uporabo, potem morate imeti na njej objavljene vse zakonsko zahtevane podatke. Kateri so ti podatki, pa si preberite v nadaljevanju.
Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Obvezni podatki na spletni strani ali v trgovini

Področje urejata tako slovenska, kot tudi evropska oziroma mednarodna zakonodaja.

Spletna trgovina predstavlja relativno novo pojavno obliko prodaje. Gre za prodajo, kjer prodajalec in kupec nista sočasno prisotna. Zato velja za to obliko sklepanja pogodb oziroma prodaje poleg splošne zakonodaje tudi zakonodaja, ki ureja elektronsko poslovanje, in zakonodaja, ki ureja varstvo potrošnikov.

Poseben problem pa predstavlja uporaba prava in sodne pristojnosti v primeru spora, saj za potrošniške spore veljajo specifične določbe. Potrošnik je definiran kot fizična oseba, ki ne deluje za namen trgovske, poslovne ali poklicne dejavnosti, in katero v tem članku smatramo za večinskega uporabnika spletnih trgovin.

Prodaja prek spleta je možna s sklenitvijo prodajne pogodbe v elektronski obliki, npr. prek elektronske pošte ali prek posebne aplikacije, ki omogoča avtomatiziran nakup. Pri obravnavani temi je bistveno, da ima spletna stran objavljene vse obvezne sestavine, da je potrošnik ustrezno obveščen o prodajalcu, nadalje, da ima prodajalec ustrezno oblikovane in objavljene splošne pogoje ter da se s potrošnikom ustrezno komunicira prek komercialnih elektronskih sporočil. Od leta 2018 dalje pa je nujno, da je tudi v skladu z Uredbo GDPR.

Identifikacija prodajalca

Bistvenega pomena je možnost identifikacije ponudnika blaga. Na internetni strani morajo biti potrošnikom lahko in stalno dostopne vsaj sledeče informacije (skladno z določbo 43a. člena Zakona o sodnem registru):

  1. firmo in sedež družbe,
  2. sodišče, pri katerem je subjekt vpisa vpisan,
  3. matično številko,
  4. znesek osnovnega kapitala, iz katerega mora biti razvidno, kolikšen del osnovnega kapitala je vpoklican.
  5. *Če je bil zoper družbo uveden postopek za prenehanje družbe, je potrebno na spletni strani objaviti tudi pravno dejstvo začetka tega postopka (npr. v likvidaciji, v stečaju ipd).

Dodatni podatki pri spletni trgovini

Dodatne specifične zahteve se nanašajo na imetnike spletnih trgovin. Upoštevaje določila evropske direktive o elektronskem poslovanju morajo biti poleg zgoraj navedenih stalno dostopni tudi sledeči podatki:

  • telefonsko številko, številko telefaksa (če ga uporabljajo) in veljaven naslov elektronske pošte družbe, kadar so na voljo,
  • podatek o zavezanosti za DDV in identifikacijska številka za DDV,
  • matična številka,
  • če je za dejavnost potrebno kakršno koli dovoljenje, je potrebna navedba dovoljenja in nadzornega organa.

Obveščenost potrošnika in splošni pogoji

Potrošnika je treba seznaniti tudi z vsemi potrebnimi podatki, da se odloči za nakup, kar vključuje predvsem podatke o bistvenih lastnostih izdelkov in njihovo ceno z natančno navedbo vseh morebitnih dajatev in stroškov dostave. Potrošnik mora biti seznanjen s ceno blaga in z vsemi pripadajočimi stroški že v fazi oglaševanja.

Še preden potrošnik odda svoje naročilo mora biti na jasen in razumljiv način seznanjen z naslednjimi informacijami:

  • postopkom za sklenitev prodajne pogodbe oziroma spletnega nakupa,
  • sredstvi za prepoznavanje in odpravo napak pred oddajo naročila,
  • z informacijo, ali mu bo besedilo splošnih pogojev tudi po sklenitvi pogodbe na voljo, da ga po želji shrani in reproducira,
  • z jeziki, v katerih je možna sklenitev prodajne pogodbe.

Vsebina splošnih pogojev je odvisna od spletnega prodajalca. Nekatera določila in odprta vprašanja se da tako urediti že vnaprej in smotrno je razmišljati v smeri potrditve splošnih pogojev s strani kupca, preden ta opravi nakup. Priporočljivo je urediti tudi zbiranje, uporabo in način varovanja osebnih podatkov. V kolikor prodajalec zbira (shranjuje) osebne podatke, mora zbirke podatkov prijaviti in predhodno pridobiti privolitev lastnika osebnih podatkov.

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, mora potrošnik poleg zgoraj navedenih informacij najpozneje, preden ga pogodba ali ponudba zavezuje, prejeti še informacije o:

  • naslovu, na katerem podjetje dejansko opravlja dejavnost, telefonsko številko, številko telefaksa in naslov elektronske pošte podjetja, kadar so na voljo, po potrebi pa tudi firmo in sedež podjetja, v imenu katerega deluje in na katerega lahko potrošnik naslovi svojo pritožbo;
  • naslovu sedeža podjetja, če se razlikuje od naslova iz prejšnje točke, in po potrebi o naslovu podjetja, v imenu katerega deluje in na katero lahko potrošnik naslovi pritožbo;
  • stroških, povezanih z uporabo komunikacijskega sredstva, če se razlikujejo od osnovne tarife;
  • pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe;
  • navedbi, da potrošnik krije stroške vračila blaga, v primeru odstopa od pogodbe, če je potrebno;
  • stroških vračila blaga, če ga pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, zaradi njegove narave ni mogoče vrniti po pošti;
  • stroških, ki jih mora potrošnik plačati podjetju, če odstopi od pogodbe po tem, ko je vložil zahtevo za odstop od pogodbe;
  • neobstoju pravice do odstopa od pogodbe, če potrošnik nima pravice do odstopa, ali po potrebi o okoliščinah, v katerih potrošnik izgubi pravico do odstopa od pogodbe;
  • obstoju kodeksov ravnanja in dostopnosti do morebitnih kodeksov ravnanja;
  • minimalnem trajanju obveznosti potrošnika na podlagi pogodbe, če je potrebno;
  • možnosti izvensodnega reševanja sporov in drugih pravnih sredstev, ki se uporabljajo za podjetja, ter njihovi dostopnosti, če je potrebno.

Če podjetje ne posreduje informacij o dodatnih stroških, jih potrošnik ni dolžan plačati.

Podjetje mora zagotoviti, da potrošnik v postopku oddaje naročila pri sklenitvi pogodbe na daljavo z uporabo elektronskih sredstev izrecno potrdi, da se z oddajo naročila strinja s plačilom. Funkcija, ki sproži oddajo naročila, mora biti označena z besedami »naročilo z obveznostjo plačila« ali z drugo izjavo, iz katere nedvoumno izhaja, da je z oddajo naročila povezana obveznost plačila podjetju. Če podjetje ne spoštuje določil tega odstavka, potrošnika pogodba ali naročilo ne zavezuje.

Podjetje mora na svojih spletnih straneh najpozneje na začetku postopka za naročanje jasno in razločno navesti, ali obstajajo omejitve glede dostave ali oblik plačila.

Vračilo naročenega blaga

Ena od pomembnejših zakonsko predpisanih vsebin splošnih pogojev so tudi podatki o možnosti in načinu odstopa od pogodbe. Potrošnik namreč lahko v 14-dnevnem roku sporoči prodajalcu, da odstopa od pogodbe, ne da bi moral za to navajati kakršen koli razlog. Po tem roku ima potrošnik še nadaljnji 14-dnevni rok, da nepoškodovano blago vrne prodajalcu brez dodatnih stroškov, razen stroškov poštnine.

Sklenitev pogodbe

Skladno z zakonodajo je formalno sklenjena pogodba, ko se potrošnik strinja s splošnimi pogoji prodaje in mu prodajalec po naročilu pošlje potrditev prejema naročila. Svojo obveznost iz prodajne pogodbe mora prodajalec izpolniti najkasneje v 30 dneh od sklenitve pogodbe, če se ni sam zavezal storitve opraviti prej.

Kot je razvidno iz prispevka, je potrebno precej pazljivosti posvetiti postavljanju internetne prodajalne, da ne stori prodajalec preveč kršitev slovenske in evropske zakonodaje.

Izvensodno reševanje sporov

Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov od spletnih trgovcev oziroma ponudnikov storitev dobavljenih preko spleta, zahteva, da na svoji spletni strani objavijo elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS), ki je dostopna na https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL.

Ta članek je bil pripravljen na podlagi zakonodaje ter sodne in upravne prakse, veljavne v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtor in Zavod mladi podjetnik ne odgovarjata za ažurnost oziroma uskladitev besedila s kasnejšimi spremembami.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot? Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Vse več je govora o franšizah, ki naj bi podjetnemu posamezniku zagotovile hiter uspeh v podjetništvu. A kljub številnim prednostim, kot je na primer že uveljavljena blagovna znamka, tržna podpora in pomoč franšizodajalca, obstaja tudi nekaj pasti, ki jih ne smemo zanemariti. Preberite več >>

Tržno analizo morate napraviti vsaj enkrat letno

Tržno analizo morate napraviti vsaj enkrat letno

Analiza trga je eden najpomembnejših korakov ob načrtovanju novega posla, manjkati pa ne sme niti ob merjenju učinkovitosti trenutnega poslovanja. Tržišče se namreč hitro spreminja, čemur morate prilagajati tudi svojo poslovno taktiko. Preberite več >>

9 načinov, kako lahko izboljšate samodisciplino

9 načinov, kako lahko izboljšate samodisciplino

Da bi bili uspešni pri zasledovanju ciljev, ki ste si jih postavili v poslovnem in zasebnem življenju, morate pri sebi razviti veščine samodiscipline. Predstavljamo vam nekaj napotkov, kako se lahko tega lotite. Preberite več >>

Najboljše taktike za pogajanje

Najboljše taktike za pogajanje

Le dobre pogajalske taktike lahko podjetnike pripeljejo do najboljših poslov. V kolikor je pred vami velik izziv, v katerem boste morali dokazati svoje odlično pogajalsko znanje, si preberite nekaj nasvetov, da se boste odrezali kar najbolje. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje