3 laži, ki smo jih slišali v oddaji ‘Shark Tank’

Gotovo ste že slišali za resničnostno oddajo Shark Tank, v kateri poslovneži, ki so še na začetku svoje podjetniške poti, iščejo denarna sredstva za svoje mlado podjetje. Sredstva lahko pridobijo od petih investitorjev, ki pa se svojemu denarju niso tako enostavno pripravljeni odreči.
3 laži, ki smo jih slišali v oddaji 'Shark Tank'

3 laži, ki smo jih slišali v oddaji ‘Shark Tank’ (Vir slike: abc.go.com)

Stephen Key, inovator in soustanovitelj podjetja InventRight, tudi sam redno spremlja resničnostno oddajo Shark Tank. Ker pa se na podjetništvo zelo dobro spozna, ve, da investitorji v oddaji včasih napačno presodijo mlado podjetje in mu tako rekoč »po krivem« zavrnejo investicijo.

Večina izmed investitorjev, ki v oddaji nastopajo za mizo »morskih psov« (ang. Sharks), si je namreč svoj denar težko prigarala in se mu niso tako enostavno pripravljeni odreči. Zato podjetnika, po tem ko predstavi svoj produkt/storitev, dodobra preizkusijo s številnimi vprašanji. Če želijo tudi vnaprej ostati v poslu investitorstva, morajo namreč poiskati projekte, ki jim bodo prinesli najmanj tveganja ob največjem možnem dobičku.

Poglejmo si, kaj je tisto, kar se podjetniku in inovatorju Stephenu Kayu zdi sporno.

»Nujno potrebujete patent«

Investitorji kandidate pogosto povprašajo o tem, ali so že patentirali svoj produkt, za katerega iščejo investicijo. Toda ali je patentiranje res tako pomembno, kot trdijo »morski psi«? Kot pravi Stephen Key, večina produktov ali storitev na tržišču tako ali tako ni patentiranih, saj je za uspeh podjetja veliko pomembnejše, da podjetnik zna reagirati hitro in produkt čimprej prilagoditi potrebam potrošnikov.

Kot pravi boste konkurentom zelo težko preprečili, da bi vam »ukradli« idejo in jo nekoliko spremenili ter prilagodili v svoj prid. Toda v primeru, da bo za vašim produktom stala močna blagovna znamka ter da boste odlično poskrbeli za svoje stranke, bodo imeli zelo težko delo, da vas prehitijo s svojim ponaredkom.

»Ali ste prodali že veliko produktov/storitev?«

»Morski psi« podjetnike pogosto povprašajo o prodaji, ki jo dosegajo s svojim produktom/storitvijo. Če slišijo, da le-te še ni, v trenutku izgubijo interes in se odrečejo investiranju v dotično podjetje.

Resda bi v primeru, da bi investirali v takšno podjetje, veliko tvegali, toda podjetje, ki že dosega visoko prodajo, investitorja pravzaprav ne potrebuje, saj lahko denar zasluži ter obenem obdrži ves lastniški delež, je poudaril Stephen Key.

»Kakšen potencial ima vaš produkt/storitev na tržišču?«

Podobno kot pri prejšnjem vprašanju, se tudi tu investitorji radi umaknejo, če slišijo, da gre za produkt/storitev, namenjen manjšemu krogu potrošnikov.

Toda kot pravi Stephen Key, so ideje, ki pokrivajo ogromen del tržišča, izjemno redke, poleg tega pa s seboj prinesejo številne druge izzive, kot je financiranje, konkurenca, fokus ipd. Veliko večjo verjetnost, da bomo uspeli, bomo imeli, če svojemu podjetju zgradimo trdne temelje za manjše tržišče, in šele nato dodajamo nove produkte in storitve, s katerimi bomo dodatno razširili svoj trg.

Vir: Entrepreneur

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje