3 laži, ki smo jih slišali v oddaji 'Shark Tank'

Avtor Maja Borštnik — 01.04.2014
Komentiraj!
Gotovo ste že slišali za resničnostno oddajo Shark Tank, v kateri poslovneži, ki so še na začetku svoje podjetniške poti, iščejo denarna sredstva za svoje mlado podjetje. Sredstva lahko pridobijo od petih investitorjev, ki pa se svojemu denarju niso tako enostavno pripravljeni odreči.
3 laži, ki smo jih slišali v oddaji 'Shark Tank'

3 laži, ki smo jih slišali v oddaji 'Shark Tank' (Vir slike: abc.go.com)

Stephen Key, inovator in soustanovitelj podjetja InventRight, tudi sam redno spremlja resničnostno oddajo Shark Tank. Ker pa se na podjetništvo zelo dobro spozna, ve, da investitorji v oddaji včasih napačno presodijo mlado podjetje in mu tako rekoč »po krivem« zavrnejo investicijo.

Večina izmed investitorjev, ki v oddaji nastopajo za mizo »morskih psov« (ang. Sharks), si je namreč svoj denar težko prigarala in se mu niso tako enostavno pripravljeni odreči. Zato podjetnika, po tem ko predstavi svoj produkt/storitev, dodobra preizkusijo s številnimi vprašanji. Če želijo tudi vnaprej ostati v poslu investitorstva, morajo namreč poiskati projekte, ki jim bodo prinesli najmanj tveganja ob največjem možnem dobičku.

Poglejmo si, kaj je tisto, kar se podjetniku in inovatorju Stephenu Kayu zdi sporno.

»Nujno potrebujete patent«

Investitorji kandidate pogosto povprašajo o tem, ali so že patentirali svoj produkt, za katerega iščejo investicijo. Toda ali je patentiranje res tako pomembno, kot trdijo »morski psi«? Kot pravi Stephen Key, večina produktov ali storitev na tržišču tako ali tako ni patentiranih, saj je za uspeh podjetja veliko pomembnejše, da podjetnik zna reagirati hitro in produkt čimprej prilagoditi potrebam potrošnikov.

Kot pravi boste konkurentom zelo težko preprečili, da bi vam »ukradli« idejo in jo nekoliko spremenili ter prilagodili v svoj prid. Toda v primeru, da bo za vašim produktom stala močna blagovna znamka ter da boste odlično poskrbeli za svoje stranke, bodo imeli zelo težko delo, da vas prehitijo s svojim ponaredkom.

»Ali ste prodali že veliko produktov/storitev?«

»Morski psi« podjetnike pogosto povprašajo o prodaji, ki jo dosegajo s svojim produktom/storitvijo. Če slišijo, da le-te še ni, v trenutku izgubijo interes in se odrečejo investiranju v dotično podjetje.

Resda bi v primeru, da bi investirali v takšno podjetje, veliko tvegali, toda podjetje, ki že dosega visoko prodajo, investitorja pravzaprav ne potrebuje, saj lahko denar zasluži ter obenem obdrži ves lastniški delež, je poudaril Stephen Key.

»Kakšen potencial ima vaš produkt/storitev na tržišču?«

Podobno kot pri prejšnjem vprašanju, se tudi tu investitorji radi umaknejo, če slišijo, da gre za produkt/storitev, namenjen manjšemu krogu potrošnikov.

Toda kot pravi Stephen Key, so ideje, ki pokrivajo ogromen del tržišča, izjemno redke, poleg tega pa s seboj prinesejo številne druge izzive, kot je financiranje, konkurenca, fokus ipd. Veliko večjo verjetnost, da bomo uspeli, bomo imeli, če svojemu podjetju zgradimo trdne temelje za manjše tržišče, in šele nato dodajamo nove produkte in storitve, s katerimi bomo dodatno razširili svoj trg.

Vir: Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!