3 pogoste napake pri izbiri imena podjetja

Avtor Maja Borštnik — 27.02.2014
Komentiraj!
Ob registraciji dejavnosti se vsak podjetnik sooči z edinstveno nalogo, saj mora poiskati primerno firmo podjetja, to je ime, s katerim bo njegovo podjetje poslovalo. Primerna izbira firme lahko podjetniku olajša poslovanje v prihodnosti, zato je temu področju vredno nameniti več premisleka.
3 pogoste napake pri izbiri imena podjetja

3 pogoste napake pri izbiri imena podjetja (Vir slike: sxc.hu)

Pri izbiri imena podjetja je potrebno upoštevati več pravil, ki so urejena v drugem poglavju Zakona o gospodarskih družbah. Hkrati pa je treba upoštevati tudi vizijo in poslanstvo podjetja, saj želite imeti takšno firmo, ki bo vaše podjetje dobro predstavljala v poslovnem svetu ter vas bo že na prvi pogled ločevala od konkurence.

Izbira firme podjetja je pomemben korak, a veliko podjetnikov se pri tem koraku močno opeče. Zakaj? Mnogi si izberejo takšno ime, ki si ga potrošniki težko zapomnijo. Kot je povedal Eli Altman, strateški direktor v podjetju A Hundred Monkeys, ime podjetja predvsem ne sme vsebovati preveč informacij. Pogosta težava je tudi ta, da podjetniki ne raziščejo izbranega imena, zato se lahko dogodi, da podjetje s podobno firmo že obstaja, kar lahko kasneje vodi v tožbe z nepredstavljivimi stroški.

Takšne in drugačne težave podjetnike vodijo v to, da se morajo sčasoma odločiti za spremembo imena, s katerim so prvotno poslovali. To s sabo prinese številne nepredvidene stroške, vpliva pa tudi na prepoznavnost, ki si jo je podjetje zgradilo do tedaj.

Poglejmo si nekaj takšnih zgodb, da se bomo sami v prihodnosti lažje izognili podobnim napakam.

Podjetje Franktuary (nekoč Hot Dogma)

Tim Tobitsch je svoje novoustanovljeno podjetje, katerega glavna dejavnost je bila prodaja hot dogov, poimenoval Hot Dogma. Toda nekaj let kasneje se je dogodilo, da je mladi podjetnik prejel poziv drugega podjetja s podobnim imenom in enako poslovno dejavnostjo, v katerem je bilo zapisano, da mora spremeniti ime svojega podjetja. Da bi se izognil tožbi, je to tudi storil, pri tem pa se dogovoril, da stroške spremembe imena plača tisto podjetje, ki je vložilo zahtevek.

S tem se je Tobitsch uspel izogniti visokim stroškom spremembe imena, zgodilo pa se je tudi nekaj nepričakovanega: kmalu je opazil, da je njegovo podjetje pričelo rasti. Že kmalu po spremembi imena je lahko odprl še eno prodajalno, kupil pa je tudi tovornjak, s katerega je njegova ekipa hot doge prodajala na ulici.

Resda se je za omenjenega podjetnika vse izteklo dobro, toda nikar ne tvegajte. Pred samo izbiro napravite natančno analizo in ugotovite, ali podobno ime podjetja že obstaja. Tako se boste lahko izognili tožbi in morebitnim nepredvidenim stroškom, ki pritičejo spremembi imena.

Podjetje Eos Sleep (Nekoč The Manhattan Snoring and Sleep Center)

Ko je David Volpi želel razširiti svoje podjetje, imenovano The Manhattan Snoring and Sleep Center, je ugotovil, da ime, ki označuje določen predel mesta v New Yorku, ni smiselno za podjetje, ki posluje tudi v preostalih krajih po Združenih državah Amerike.

S pomočjo strokovnjakov je zato izbral novo ime za svoje podjetje, to pa ga je drago stalo. Za stroške svetovanja strokovnjakov, gradnje nove blagovne znamke, preimenovanja vseh že obstoječih lokacij podjetja, pa tudi gradnjo nove spletne strani in tiskanje letakov in brošur z novim imenom je namreč odštel več kot 200 tisoč dolarjev! 

Po uvedeni spremembi je Volpi opazil nekolikšno izboljšanje poslovnih rezultatov na že obstoječih lokacijah podjetja, podjetje pa se dobro razvija tudi na vseh novih lokacijah, kamor se je razširilo.

Kot se je izkazalo pri Volpiju, je izrednega pomena, da se pri izbiri imena ne prenaglite. Izberite kratko in jedrnato ime, ki bo v ljudeh vzbudilo željo po tem, da spoznajo vaše podjetje.

Vir: Entrepreneur.com

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice