55 tisoč dolarjev za krompirjevo solato na Kickstarterju

Avtor Maja Borštnik — 08.08.2014
Komentiraj!
Pred nedavnim smo že pisali o Kickstarterjevem krompirjevem projektu, eni najbolj odmevnih zgodb te crowdfunding platforme. Zbiranje sredstev je sedaj končano: skupno je projekt podprlo skoraj 7 tisoč podpornikov, ki so zbrali več kot 55 tisoč dolarjev.
55 tisoč dolarjev za krompirjevo solato na Kickstarterju

55 tisoč dolarjev za krompirjevo solato na Kickstarterju (Vir slike: YouTube)

V zadnjih nekaj tednih je na Kickstarterju precej prahu dvigal projekt Zacka Browna, ki je denarna sredstva zbiral za nenavaden namen - za pripravo enega obroka krompirjeve solate. Projektu ni namenil večjih predpriprav, temu primeren pa je bil tudi znesek, ki naj bi ga zbral. Cilj crowdfunding kampanje si je namreč zastavil pri pičlih 10 dolarjih, pričakoval pa je, da skupno ne bo zbral več kot 60 dolarjev.

Toda o nenavadni ideji se je hitro razvedelo po družbenih omrežjih in ljudje so začeli množično vplačevati po nekaj dolarjev. Že v prvem tednu je več kot 5 tisoč podpornikov v projekt vložilo 43 tisoč dolarjev, do konca kampanje, ki se je zaključila z 2. avgustom 2014, pa je končna številka narasla na 6.911 podpornikov in 55.492 zbranih dolarjev.

Projekt je zastavljeni cilj presegel za 500 tisoč odstotkov.

Znesek je seveda presenetljiv, saj številni podjetniki, ki v projekte vložijo ure in ure dela, svojega cilja velikokrat ne dosežejo, kljub temu, da so njihovi nameni veliko bolj smiselni in koristni.

Toda Brownu se bi lahko nepremišljena poteza še kako maščevala. Čakajo ga številne preglavice, saj je svojim "backerjem" obljubil preveč. Ni namreč pričakoval, da bo njegov projekt podprlo toliko ljudi, sedaj pa ima le nekaj mesecev časa, da svoje obljube tudi izpolni.

Kaj ga torej čaka? Vsakemu izmed podpornikov, ki je projekt podprl s 3, 5, 10, 20 ali 35 dolarji, je obljubil, da bo poslal košček svoje krompirjeve solate za pokušino. Šele sedaj je ugotovil, da takšno pošiljanje po pošti ni mogoče, vsaj ne brez velikih stroškov, ki bi za skoraj 2.500 pošiljanj postali previsoki. Zato se je odločil, da bo organiziral zabavo, na kateri bodo podporniki lahko poizkusili njegovo kuharijo. Toda mnogi so jezni, saj se jih večina dogodka ne bo mogla udeležiti, ker tega pred nakupom niti niso načrtovali.

kampanjo zbrani denar ne bo šel v njegov žep.

Preglavice mu bo zagotovo povzročalo snemanje videoposnetkov, ko med izdelovanjem krompirjeve solate na glas izgovarja ime podpornikov: izgovoriti bo moral skoraj 7 tisoč imen, saj je to nagrado obljubil prav vsem svojim podpornikom.

Tu so seveda še davki, o katerih Brown pred začetkom kampanje zagotovo ni razmišljal. Izračun so pripravili pri ameriški fundaciji Tax, kjer so ugotovili, da bo moral za davke odšteti skoraj 20 tisoč dolarjev! Največji del zneska bo šel za davek na dobiček, preostanek pa še Združenim državam Amerike, zvezni državi Ohio in mestu Columbus.

Glede na to, da projekt nima večjega smisla, pa so se pojavile tudi mnoge zahteve po tem, da zbrani denar donira v dobrodelne namene. Toda Kickstarter tovrstno zbiranje sredstev izrecno prepoveduje. Kljub temu se je Brown odločil, da bo z delom denarja finančno podprl fundacijo Columbus, ki se bori proti lakoti in brezdomstvu v Ohiu. O tem, kako bo to storil, pa še ni razmišljal.

Vir: Kickstarter - Potato Salad in Business Insider

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!