6 korakov registracije podjetja

Avtor Borut Borštnik — 25.12.2014
Komentiraj!
Veliko vprašanj dobivamo o ključnih korakih pri ustanovitvi podjetja. Zato smo v pričujoči novici zbrali vse ključne korake, od oblike podjetja, do odprtja poslovnega računa, strnili smo jih v 6 ključnih točk.
6 korakov registracije podjetja

Registracija podjetja

Ko smo prepričani, da je naša poslovna ideja izvedljiva in smo že opravili prve teste, je čas za odprtje podjetja, kar v večini primerov storimo brezplačno na VEM točki. Registracijo podjetja lahko razdelimo na naslednje korake:

  1. Razmislek o obliki podjetja. Potrebno je razmisliti ali bomo odprli s.p. ali d.o.o.. Odločitev je odvisna od nekaj faktorjev, od ocene rizičnosti našega posla (pri s.p. za obveznosti podjetja odgovarjamo z vsem svojim premoženjem), do tega, ali bomo potrebovali osnovni kapital za začetek posla (pri s.p., ga ni) in ali gre za večosebno obliko podjetja.  
  2. Po izbiri imena podjetja je potrebno izbrati dejavnost oziroma dejavnosti, ki jih bomo opravljali. Paziti je potrebno, da vključimo vse dejavnosti, ki jih naše podjetje opravlja. V nasprotnem namreč našega dela ne opravljamo legalno. Določene dejavnosti zahtevajo posebne pogoje, od izobrazbe, do pogojev prostora, zato je treba temu nameniti posebno pozornost.
  3. Poleg izbira imena podjetja je potrebno pri registraciji podjetja predložiti tudi ime. Kratko ime pri d.o.o. vsebuje le fantazijsko ime podjetja in oznako d.o.o., pri s.p. poleg omenjene oznake tudi ime nosilca dejavnosti. Dolgo ime vsebuje še strnjen opis dejavnosti, ki opisuje kaj delamo. Fantazijsko ime ne sme že obstajati, ne sme biti v angleškem jeziku in ne sme vsebovati tujk ali državnih simbolov. Pri izbiri imena pazimo, da je to dovolj zapomnljivo, hkrati pa nakazuje dejavnost ali dejavnosti s katerimi se bomo ukvarjali.
  4. Ob registaciji podjetja je potrebno poskrbeti tudi za naslov podjetja. Le tega lahko registriramo v svojih poslovnih prostorih. Če le teh ne potrebujemo, lahko podjetje registriramo tudi doma. Tretja opcija je virtualna pisarna, skupna pisarna ponavadi za več podjetij, ki izpolnjuje zakonsko potrebo po poslovne naslovu. Za registracijo podjetja je potrebno na VEM točki izkazati dovoljenje za poslovanje na izbranem naslovu. Le tega mora lastnik podjetja overiti na upravni enoti, razen v primeru, da je lastnik podjetja tudi lastnik prostora.
  5. Po registraciji podjetja sledi odprtje poslovnega računa. Pri d.o.o. začasni račun odpremo že pred registracijo in ga po registraciji pretvorimo v navadni poslovni račun. Pri s.p. začasni račun ni potreben, celoten postopek opravimo po zaključeni registraciji. 
  6. Sledi še postopek urejanja pogodbe in dogovora o sodelovanju z računovodjo, seveda če tega še nismo storili pred začetkom postopka.

Sledi trdo delo in dokazovanje na trgu.

Več informacij lahko preberete v članku registracija podjetja.

XR06 - single static MP coworking
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!