Apple in Tesla: podjetji, ki sta si na las podobni

Predstavljajte si podjetje, specializirano za prodajo visokotehnoloških produktov, ki ga obkroža množica predanih oboževalcev, na čelu pa eden izmed najbolj vplivnih podjetnikov na svetu. Zveni kot Apple, ko ga je vodil Steve Jobs, mar ne? Zveni pa tudi kot Tesla Elona Muska.
Apple in Tesla: podjetji, ki sta si na las podobni

Tim Cook med lansko predstavitvijo novih modelov (Vir slike: YouTube).

Ben Thompson, katerega zapise lahko beremo na strani Stratechery, je nedavno predstavil zanimivo teorijo. Apple in Tesla sta si namreč v določenih pogledih na las podobna. Podobnost se vije iz same industrije. Tesla je na primer prisilil preostalo avtomobilsko industrijo k popolnoma novemu pristopu oziroma pogledu na avtomobile, podobno, kot je uspelo Applu. Ta je, potem ko je leta 2007 predstavil iPhone, preostale proizvajalce pametnih telefonov privedel do drugačnega pogleda na svoje izdelke. Vsi ti so začeli stopati bolj ali manj po enakih stopinjah kot podjetje iz Cupertina.

Neizkušenost je lahko prednost

Popolnoma drugačen pristop od preostale industrije je Tesli dalo priložnost, da naredi (naj)boljše avtomobile. In to kljub temu, da je na trgu zgolj 13 let, nekatera največja avtomobilska imena pa so na tem trgu prisotna tudi 100 let. Manko izkušenj je Elonu Musku, prvemu možu Tesle, uspelo spremeniti v prednost.

To bo tudi v prihodnje njihova prednost. Ko bodo podjetja, kot sta BMW in Mercedes, začela z intenzivno proizvodnjo lastnih električnih avtomobilov, bo Tesla korak pred njimi. Podjetje bo takrat imelo več izkušenj, zato bi ob tej predpostavki lahko dosegalo boljše prodajne rezultate. Prednost bo imelo tudi v mreži polnilnih postaj, ki jo že sedaj pospešeno širi.

A v določeni prednosti je že danes: če primerjamo zgolj prodajo Teslinega modela S in Audija A8 (kategorija velikih luksuznih avtomobilov na ameriških tleh), se je prodaja prvega v obdobju 2014 in 2015 povečala za 51 odstotkov (ta je tudi edini model z zelenimi prodajnimi številkami), prodaja drugega pa upadla za slabih 16 odstotkov. V tej kategoriji je po podatkih Thompsona najmanj izgubil BMW serije 7, in sicer 4,6 odstotka. Več kot Audi A8 sta izgubila še Lexus LS in Jaguar XJ – okoli 16,5 odstotka.

Si bodo zaradi zamude premislili?

Po drugi strani pa Thompson pravi naslednje: podjetje Tesla, ki je ob nedavni predstavitvi model 3 ponudilo prednaročila za najugodnejši Teslin avtomobil, ni prodalo 276 tisoč avtomobilov. Tisti, ki si želijo novi model zagotoviti čim prej, morajo odšteti tisoč dolarjev. Gre za denar, ki ga naročniki lahko zahtevajo nazaj.

Tesla ima kljub kratki zgodovini že pečat podjetja, ki zamuja pri dostavi avtomobilov, znano pa je tudi po višjem cenovnem razredu. Lani je podjetje prodalo nekaj več kot 50 tisoč avtomobilov, zato ob tokratnem navalu prednaročil pričakovati, da bo marsikateri naročnik čakal na model 3 dlje, kot je trenutno predvideno. Bo to povzročilo jezo pri oboževalcih Tesle? Musk prek Twitterja sporoča, da bodo morali ponovno premisliti o načrtu proizvodnje. Do sobote so namreč našteli 276 tisoč prednaročil, zato lahko upravičeno trdimo, da je danes prednaročil že več kot 300 tisoč. A Thompson je kljub impresivnim številkam prepričan, da bo Teslin tržni delež še vedno ostal majhen.

Apple in Tesla s cenovno ugodnejšimi modeli

Obe podjetji slovita po višjem cenovnem razredu, pred kratkim pa sta predstavili cenovno ugodnejše modele. Model 3 je na primer na voljo za 35 tisoč dolarjev, iPhone SE pa je od predhodnikov ugodnejši za 50 dolarjev.

Dolge vrste tudi pri Tesli

Vsako jesen (zadnja leta Apple predstavlja nove modele jeseni) lahko beremo, kako se pred trgovinami Appla vijejo dolge vrste njegovih oboževalcev, ki komaj čakajo na to, da postanejo lastniki novega modela. Privrženci Appla namreč veljajo za najbolj zveste potrošnike.

Ti se v vrste pred trgovine postavijo še pred prihodom novih modelov in tam dobesedno kampirajo. Čakanje v vrstah pa so nedavno doživeli tudi Teslini zaposleni. Thompson piše, da se je njegov prijatelj ob nedavni predstavitvi postavil v vrsto petnajst do sedme ure zvečer, pred njim pa je bilo takrat več kot 120 ljudi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Skrb za spletno varnost z GDPR vendarle narašča

Skrb za spletno varnost z GDPR vendarle narašča

Z uveljavitvijo Splošne uredbe Evropske unije o varstvu podatkov - GDPR morajo podjetja posvetiti precej večjo vlogo varnosti podatkov svojih strank. Bodo slednje vendarle začele več pozornosti namenjati varnosti na spletu? Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Zagonsko podjetje Smart Optometry iz Idrije je z novo rešitvijo za trening vida AmblyoPlay prepričalo komisijo in si zagotovilo mesto v finalu izbora Mladi podjetnik leta 2018. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – AGILEDROP usmerjen na globalni trg

Finalisti MP leta 2018 – AGILEDROP usmerjen na globalni trg

Med izbrano peterico finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2018 je svoje mesto našlo tudi ljubljansko podjetje AGILEDROP d.o.o., ki razvija napredne spletne rešitve. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje