Apple in Tesla: podjetji, ki sta si na las podobni

Predstavljajte si podjetje, specializirano za prodajo visokotehnoloških produktov, ki ga obkroža množica predanih oboževalcev, na čelu pa eden izmed najbolj vplivnih podjetnikov na svetu. Zveni kot Apple, ko ga je vodil Steve Jobs, mar ne? Zveni pa tudi kot Tesla Elona Muska.
Apple in Tesla: podjetji, ki sta si na las podobni

Tim Cook med lansko predstavitvijo novih modelov (Vir slike: YouTube).

Ben Thompson, katerega zapise lahko beremo na strani Stratechery, je nedavno predstavil zanimivo teorijo. Apple in Tesla sta si namreč v določenih pogledih na las podobna. Podobnost se vije iz same industrije. Tesla je na primer prisilil preostalo avtomobilsko industrijo k popolnoma novemu pristopu oziroma pogledu na avtomobile, podobno, kot je uspelo Applu. Ta je, potem ko je leta 2007 predstavil iPhone, preostale proizvajalce pametnih telefonov privedel do drugačnega pogleda na svoje izdelke. Vsi ti so začeli stopati bolj ali manj po enakih stopinjah kot podjetje iz Cupertina.

Neizkušenost je lahko prednost

Popolnoma drugačen pristop od preostale industrije je Tesli dalo priložnost, da naredi (naj)boljše avtomobile. In to kljub temu, da je na trgu zgolj 13 let, nekatera največja avtomobilska imena pa so na tem trgu prisotna tudi 100 let. Manko izkušenj je Elonu Musku, prvemu možu Tesle, uspelo spremeniti v prednost.

To bo tudi v prihodnje njihova prednost. Ko bodo podjetja, kot sta BMW in Mercedes, začela z intenzivno proizvodnjo lastnih električnih avtomobilov, bo Tesla korak pred njimi. Podjetje bo takrat imelo več izkušenj, zato bi ob tej predpostavki lahko dosegalo boljše prodajne rezultate. Prednost bo imelo tudi v mreži polnilnih postaj, ki jo že sedaj pospešeno širi.

A v določeni prednosti je že danes: če primerjamo zgolj prodajo Teslinega modela S in Audija A8 (kategorija velikih luksuznih avtomobilov na ameriških tleh), se je prodaja prvega v obdobju 2014 in 2015 povečala za 51 odstotkov (ta je tudi edini model z zelenimi prodajnimi številkami), prodaja drugega pa upadla za slabih 16 odstotkov. V tej kategoriji je po podatkih Thompsona najmanj izgubil BMW serije 7, in sicer 4,6 odstotka. Več kot Audi A8 sta izgubila še Lexus LS in Jaguar XJ – okoli 16,5 odstotka.

Si bodo zaradi zamude premislili?

Po drugi strani pa Thompson pravi naslednje: podjetje Tesla, ki je ob nedavni predstavitvi model 3 ponudilo prednaročila za najugodnejši Teslin avtomobil, ni prodalo 276 tisoč avtomobilov. Tisti, ki si želijo novi model zagotoviti čim prej, morajo odšteti tisoč dolarjev. Gre za denar, ki ga naročniki lahko zahtevajo nazaj.

Tesla ima kljub kratki zgodovini že pečat podjetja, ki zamuja pri dostavi avtomobilov, znano pa je tudi po višjem cenovnem razredu. Lani je podjetje prodalo nekaj več kot 50 tisoč avtomobilov, zato ob tokratnem navalu prednaročil pričakovati, da bo marsikateri naročnik čakal na model 3 dlje, kot je trenutno predvideno. Bo to povzročilo jezo pri oboževalcih Tesle? Musk prek Twitterja sporoča, da bodo morali ponovno premisliti o načrtu proizvodnje. Do sobote so namreč našteli 276 tisoč prednaročil, zato lahko upravičeno trdimo, da je danes prednaročil že več kot 300 tisoč. A Thompson je kljub impresivnim številkam prepričan, da bo Teslin tržni delež še vedno ostal majhen.

Apple in Tesla s cenovno ugodnejšimi modeli

Obe podjetji slovita po višjem cenovnem razredu, pred kratkim pa sta predstavili cenovno ugodnejše modele. Model 3 je na primer na voljo za 35 tisoč dolarjev, iPhone SE pa je od predhodnikov ugodnejši za 50 dolarjev.

Dolge vrste tudi pri Tesli

Vsako jesen (zadnja leta Apple predstavlja nove modele jeseni) lahko beremo, kako se pred trgovinami Appla vijejo dolge vrste njegovih oboževalcev, ki komaj čakajo na to, da postanejo lastniki novega modela. Privrženci Appla namreč veljajo za najbolj zveste potrošnike.

Ti se v vrste pred trgovine postavijo še pred prihodom novih modelov in tam dobesedno kampirajo. Čakanje v vrstah pa so nedavno doživeli tudi Teslini zaposleni. Thompson piše, da se je njegov prijatelj ob nedavni predstavitvi postavil v vrsto petnajst do sedme ure zvečer, pred njim pa je bilo takrat več kot 120 ljudi.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Za večino ljudi s področja tehnologije je vpliv umetne inteligence na družbo zanimiva, a tudi občutljiva tema. Kako bo umetna inteligenca vplivala na nas? Preberite več >>

Uber je po novem taksi služba!

Uber je po novem taksi služba!

Sodišče Evropske unije je končno izdalo sodbo v zadevi Uber. V njej je Uber opredeljen kot transportno podjetje in ne le kot ponudnik storitev posredovanja med potnikom in prevoznikom preko aplikacije (storitev informacijske družbe). Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Odločili ste se, da boste pričeli z mobilnim marketingom, in že postavili strategijo. Razvili ste super mobilno aplikacijo, sedaj pa je čas za spletno stran, ki bo osnova za trženje aplikacije. Preberite več >>

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Pred kratkim je družabno omrežje Facebook doseglo dve milijardi mesečnih uporabnikov. Si sploh lahko predstavljate takšne številke? Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje