»Če je ekipa odlična, lahko uspe tudi s povprečno dobro idejo«

Kako naj se podjetnik pripravi na pitch in kaj vse naj izpostavi? Obstajajo kakšne razlike med slovenskimi in tujimi investitorji in na kaj morajo biti podjetja oziroma startupi pozorni pri investicijah, smo povprašali Nino Mazgan iz sklada Meta Ingenium.
»Če je ekipa odlična, lahko uspe tudi s povprečno dobro idejo«

Na sliki Nina Mazgan iz sklada Meta Ingenium (Vir slike: osebni arhiv).

»Težko je posploševati na slovenske in tuje investitorje, saj se investitorji razlikujejo predvsem po svojih naložbenih strategijah, odločajo se investirati v različne sektorje in v različne faze razvoja podjetja,« pravi Mazganova, ki je na tem področju aktivna že štiri leta, pretežno s skladom Meta Ingenium, ki so ga ustanovili leta 2011.

»Vsak denar ni enak«

Pri investicijah je pomembno, da podjetja oziroma startupi premislijo o svoji strategiji razvoja in financiranja. »Pravimo, da vsak denar ni enak in potrebno je razmisliti, kateri vir financiranja posameznemu podjetju najbolj ustreza,« razloži. Po odločitvi se pripravi na sam proces in pogajanja, imeti mora pripravljene odgovore na vsa vprašanja, »vključno z zagovarjanjem svojega vrednotenja podjetja in pa predvsem načrtov za naprej ter možne izhodne strategije«.

Podjetnik mora imeti jasno razdelano potrebo po naložbi in predstaviti smiselno višino investicije, dodaja. »Delež je pri startupih največkrat stvar pogajanj, vendar obstajajo tudi določeni primerjalni faktorji za podjetja iz podobnih branž in na podobnih stopnjah razvoja, zato je smiselno, da se podjetnik o tem informira, preden predlaga nerazumne deleže

Nino Mazgan smo povabili na okroglo mizo dogodka #topStartupEKIPA

Kaj pa po investiciji?

Po pridobitvi investicije mora podjetnik izvrševati poslovni načrt, ki ga je predstavil investitorju, prav tako pa upoštevati določene pogoje, ki so bili določeni med pogajanji. »Investitor bo v organe odločanja postavil svojega predstavnika, ki bo podjetju sledil in skrbel, da izvaja aktivnosti v skladu z dogovorjenim in mu pomagal s poslovnimi nasveti in kontakti,« podjetnik pa mu mora poročati o poslovnih in finančnih rezultatih ter skrbeti, da podjetje na trgu uspe.

Kako prepričati investitorja?

Podjetnik naj na kratek, jedrnat in atraktiven način predstavi ključne elemente, ki zanimajo investitorja, svetuje Mazganova. »Bistvena področja, ki jih je potrebno pokriti, pa so problem, ki ga podjetnik rešuje, kakšno rešitev ponuja, kdo je v ekipi, kako velik je trg in kakšen je trend, poslovni model, finančne napovedi ter naložbena strategija, torej, koliko denarja išče in za kakšen namen

Pri tem pa podjetniku lahko pomaga kar nekaj elementov. Na primer dobra, inovativna ideja in poslovni model, ki pa nista edina. »Ključna je ekipa, tim, ki pokriva vse potrebne kompetence, znanja in izkušnje za izvedbo ideje ter prava motivacija in ambicije. Pravimo, da lahko imate odlično idejo, a če je ekipa slaba, je ne boste uspeli uresničiti. Če pa je ekipa odlična, pa lahko uspe tudi s povprečno dobro idejo

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje