Čedalje manj Slovencev zaznava poslovne priložnosti

Pred kratkim so v Santiagu predstavili rezultate zadnje svetovne raziskave podjetništva Global Entrepreneurship Monitor (GEM) iz leta 2013. Kot kaže, v Sloveniji zgodnja podjetniška aktivnost narašča, po drugi strani pa pri nas čedalje manj ljudi zaznava poslovne priložnosti.
Čedalje manj Slovencev zaznava poslovne priložnosti

Čedalje manj Slovencev zaznava poslovne priložnosti (Vir slike: sxc.hu)

Svetovna raziskava GEM (Global Entrepreneurship Monitor) je raziskovalni projekt, ki že od leta 1999 preučuje zgodnje faze podjetniške aktivnosti, ustaljena podjetja in dejavnike, ki vplivajo na rojevanje novih podjetij. Pri projektu iz leta v leto sodeluje več držav, lansko leto je GEM intervjujal 197.000 odraslih iz 69 držav.

Z vključitvijo v raziskavo leta 2002 smo v Sloveniji dobili odgovore na vprašanja, kako podjetna je Slovenija, kam se na področju podjetništva umeščamo v svetovnem merilu ter kako bi podjetništvo lahko pospešili.

Zgodnja podjetniška aktivnost v Sloveniji narašča

Rezultati raziskave so pokazali, da v Sloveniji v zadnjih nekaj letih opažamo rast zgodnje podjetniške aktivnosti glede na odstotek odraslega prebivalstva, ki se v izbranem letu poda na podjetniško pot.

Po nekaj letih upadanja števila prebivalcev, ki so bili v procesu ustanavljanja podjetja ali so že imeli ustanovljeno podjetje, mlajše od treh let in pol, se je med leti 2008 in 2011 številka s 3,65 odstotka do lani dvignila na 6,45 odstotka, kar je precej spodbudno. 

Najvišji odstotek zgodnje podjetniške aktivnosti je bilo sicer opaziti v afriških državah – v Zambiji (39,91 odstotka) in Nigeriji (39,86 odstotka). Med 67 sodelujočimi državami pa je bilo najmanj podjetniške aktivnosti opaziti v Italiji (3,4 odstotka), na Japonskem (3,7 odstotka) in v Franciji (4,6 odstotka). 

Tudi lani se je nadaljeval trend upadanja zaznavanja poslovnih priložnosti

Če je bilo v letu 2012 pri nas 20 odstotkov takšnih, ki so zaznali poslovne priložnosti, jih je bilo v letu 2013 takšnih samo še 16 odstotkov. Slovenija tako skupaj s Slovaško in Španijo zaseda 63. mesto na lestvici 67 držav, kjer zadnji mesti zasedata Koreja s 13 odstotki in Japonska z 8 odstotki. 

V Sloveniji je 20 odstotkov takšnih, ki so zaznali poslovne priložnosti.

Najbolje v Evropi kaže prebivalcem Švedske in Norveške, kjer se številka giblje pri 64 odstotkih, v svetovnem merilu pa v Nigeriji (85 odstotkov) in Ugandi (81 odstotkov), a tam so značilnosti zaznanih poslovnih priložnosti bistveno drugačne. Večinoma gre za podjetništvo iz nujnosti, saj je le‐to pogosto edina priložnost za preživetje, saj ni razvitega gospodarstva in s tem tudi ne delovnih mest.

Strah pred neuspehom je bolj prisoten v razvitih državah

Posameznikom, ki so zaznali podjetniške priložnosti, lahko strah pred neuspehom prepreči, da bi priložnosti tudi uresničili. Strah pred neuspehom je v povprečju najmanj prisoten v manj razvitih državah, za katere je značilna visoka stopnja podjetniških namer in visoka stopnja zaznavanja poslovnih priložnosti. Tako je v Ugandi, Malaviju in Zambiji le 15 odstotkov tistih odraslih, ki prepoznavajo poslovne priložnosti v okolju, strah morebitnega podjetniškega neuspeha.

V letu 2013 je bilo v Sloveniji 30 odstotkov takšnih, ki so zaznali poslovne priložnosti in jih je bilo strah neuspeha, kar je nekoliko več kot leto poprej (27 odstotkov). Med evropskimi državami je delež nižji le še v Švici ter BiH. 

Število žensk v podjetništvu se je povečalo

Po tem, ko smo v letu 2012 imeli v podjetništvu manj kot četrtino žensk, se je ta delež lani izboljšal in sedaj predstavlja že skoraj tretjino. Za nami so se uvrstile Hrvaška, Italija, Grčija, Makedonija in tudi Norveška. Podobno nizek delež med podjetniki predstavljajo ženske tudi v Koreji, na Češkem in v Iranu.

Največ žensk v podjetništvu je v Gani, Nigeriji in Zambiji. 

Med evropskimi državami je tudi tokrat delež žensk v podjetništvu najvišji v Švici (49,1 odstotkov), kar jo uvršča na 6. mesto na lestvici 67‐ih sodelujočih držav, kjer so na prvih treh mestih Gana, Nigerija in Zambija z nad 50 odstotnim deležem zgodnje podjetniško aktivnih žensk.

Vir: GEM

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

MP dogodek: Kingsbox: Od študenta do milijon evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: Kingsbox: Od študenta do milijon evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitrorastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje