Česa nas lahko naučijo mladi prodajalci limonad?

Avtor Maja Borštnik — 19.06.2014
Komentiraj!
Veliko danes zelo uspešnih podjetnikov je svoje prve korake v poslovnem svetu napravilo na domačem dvorišču, kjer so si žepnino prislužili s prodajo domače limonade. Takšna praksa je sicer nekoliko bolj značilna za deželo onkraj luže, a tudi mi se lahko iz tega naučimo marsičesa novega.
Česa nas lahko naučijo mladi prodajalci limonad?

Česa nas lahko naučijo mladi prodajalci limonad? (Vir slike: Freeimages.com)

Poglejmo si, kateri so bistveni koraki k dobri prodaji na stojnici in ki jih mora pri ustanovitvi svojega podjetja upoštevati tudi vsak uspeha željan podjetnik.

1. Izbira dobre lokacije

Otroci, ki prodajajo na stojnicah, se že zelo zgodaj naučijo, da je lokacija ključna za dober dnevni denarni izkupiček. Če izberejo kraj, ki ni toliko obiskan, namreč ne bodo mogli prodati veliko limonad. Podobno velja tudi za podjetnike, ki se odločajo za postavitev lastne trgovine, pa tudi za spletne trgovce, le da je tu bolj kot lokacija pomembna dobra spletna optimizacija v iskalnikih.

2. Ohranitev konkurenčne cene

Zelo pomembno je, da prodajalci limonad hitro najdejo pravo ravnovesje med nizkimi cenami, ki bodo konkurirale preostalim prodajalcem, in profitom, ki mora biti zadosten, da bo prodaja še uspešna. Podobno seveda velja tudi za podjetnike, ki s svojim produktom/storitvijo šele vstopajo na tržišče.

3. Zaposlitev pravih sodelavcev

Ko se o stojnici z limonado razve, se lahko zgodi, da mladi prodajalec nenadoma ni več dovolj hiter, da bi lahko ustregel vsem naročilom. V tem primeru mora povečati svojo ekipo in poiskati novega prodajalca, ki pa bo dovolj sposoben, da bo delo opravljal dobro. Kaj takšnega lahko pričakujete tudi podjetniki, saj je širitev nujna za dolgoročni obstoj podjetja.

4. Brez marketinga ne gre

Otroci hitro ugotovijo, da si finančno ne bodo zmogli privoščiti klasičnega marketinga, zato se morajo poslužiti brezplačnih načinov promocije, kot je na primer osebno predstavljanje ponudbe ljudem, ki se sprehajajo mimo. Tudi podjetniki se lahko poslužite brezplačnih oziroma cenovno ugodnejših medijev, kot so na primer elektronska pošta, družbena omrežja, letaki ipd. Šele kasneje lahko naročite plačane oglase in velike plakate.

5. Previdnost pri izposojanju denarja

Otrokom, ki se lotevajo svojega prvega posla s prodajo limonad, pogosto na pomoč priskočijo starši in jim nakupijo osnovne potrebščine, od limon do kozarcev in stiskalnika za limone. Toda v odraslem svetu se kaj takega skoraj zagotovo ne bo zgodilo. Pomembno je zmerno trošenje denarja in čim manjše zadolževanje, saj ima lahko to posledice v prihodnosti podjetja.

6. Profit naj se investira

Denar je zaslužen, toda kaj storiti z njim? Dobro je, da vsega zaslužka ne porabite zgolj za tekoče stroške, temveč poskusite del naložiti v nove investicije. Poskusite z delnicami, obveznicami ali čim podobnim, saj se vam bo le tako znesek redno povečeval.

7. Kvaliteta naj bo prioriteta

Pogosto se ob širitvi prodaje mladim prodajalcem limonad postavi vprašanje, ali naj obdržijo sedanji način pridelave sveže stisnjenih limonad, ali pa naj začnejo z uporabo praškov za hitro pripravo limonade, kar jim prihrani denar in čas. A posledice so lahko precejšnje, saj ljudje ponavadi kaj hitro ugotovijo, da je ponudba postala manj kvalitetna. Tudi v podjetništvu je pomembno, da ne znižujete svojih standardov glede kvalitete.

Vir: Huffingtonpost

shranjeno pod: , ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!