Dober poslovni model temelji na zaslužku

Ash Maurya, ustanovitelj podjetja Spark59, je leta 2009 razvil metodologijo "running lean", ki jo danes poučujejo po več kot 200 univerzah ter uporabljajo v skoraj 100 startup pospeševalnikih in v več kot 100 podjetjih po celem svetu.
Dober poslovni model temelji na zaslužku

Dober poslovni model temelji na zaslužku

Ash Maurya se strinja s tem, da denar ne sme biti gonilna sila, ki podjetnika vodi v to panogo, a kljub temu se zaveda dejstva, da je denar nujno potreben za uspešen zagon vsakega mladega podjetja. Veliko podjetnikom namreč pri gradnji temeljev svojega novega podjetja spodleti, saj zapravljajo čas in denar za napačne stvari.

Zato mladim podjetnikom velikokrat svetuje, da si najprej zastavijo nekaj vprašanj in na podlagi odgovorov nanje lažje določijo, kateri poslovni model bo njihovemu podjetju najbolj koristil.

Vprašanja so naslednja:

a.) Kako postaviti ceno za produkt, ki je še v fazi razvoja?

Maurya je že velikokrat opazil, da podjetniki težko določijo ceno za svoj produkt, ko le-ta še ni dokončan. Svetuje jim, da se pri tem postopku osredotočijo na probleme, ki jih njihovi produkti rešujejo, in ne toliko na rešitve, ki jih razvijajo. Potencialne kupce namreč veliko bolj zanimajo njihovi problemi, kot pa vaše rešitve, zato morate pravzaprav postaviti ceno za problem in ne za rešitev.

b.) Kako oceniti, ali bodo naše stranke zveste, ali pa bo potrebno venomer iskati nove?

Tudi pri tem vprašanju Maurya svetuje, da pomislite na problem, ki ga rešujete: ali se ta v povprečju pojavi enkrat v življenju posameznika (primer: nakup šolskih potrebščin za 1. razred osnovne šole), ali pa gre za ponavljajočo težavo (primer: nakup hrane in pijače)? Če se ta ponavlja: kako pogosto bo povprečna stranka uporabljala vaš produkt? Ko si odgovorite na takšna vprašanja, boste lažje ugotovili, ali bodo stranke nekoč “prerasle” vaš produkt ali ne.

c.) Kako ukrepati v primeru, da nameravate postaviti več različnih cen?

Maurya meni, da je v prvih fazah podjetništva najbolje ustvariti enostaven poslovni model, ki vsebuje zgolj eno ceno za vse zgodnje kupce. Kasneje seveda lahko dodate tudi drugačne cene za preostale kupce oziroma za različne produkte oziroma storitve.

d.) Kaj pa, če nameravam ljudem ponuditi brezplačen produkt?

Maurya vztraja, da poslovni model, ki ne prinaša dobička, ni resnični poslovni model, zato odsvetuje uporabo freemium modela v začetnih fazah. Priporoča, da raje najprej začnete tržiti plačljivo izvedbo vaše ponudbe, nato pa s pomočjo brezplačnih dodatkov pomagate svoji marketinški strategiji. Dejstvo je, da kasneje, kot boste testirali sprejemljivost cene na trgu, več boste tvegali.

Vir: Practice Trumps Theory

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje