Dober poslovni model temelji na zaslužku

Ash Maurya, ustanovitelj podjetja Spark59, je leta 2009 razvil metodologijo "running lean", ki jo danes poučujejo po več kot 200 univerzah ter uporabljajo v skoraj 100 startup pospeševalnikih in v več kot 100 podjetjih po celem svetu.
Dober poslovni model temelji na zaslužku

Dober poslovni model temelji na zaslužku

Ash Maurya se strinja s tem, da denar ne sme biti gonilna sila, ki podjetnika vodi v to panogo, a kljub temu se zaveda dejstva, da je denar nujno potreben za uspešen zagon vsakega mladega podjetja. Veliko podjetnikom namreč pri gradnji temeljev svojega novega podjetja spodleti, saj zapravljajo čas in denar za napačne stvari.

Zato mladim podjetnikom velikokrat svetuje, da si najprej zastavijo nekaj vprašanj in na podlagi odgovorov nanje lažje določijo, kateri poslovni model bo njihovemu podjetju najbolj koristil.

Vprašanja so naslednja:

a.) Kako postaviti ceno za produkt, ki je še v fazi razvoja?

Maurya je že velikokrat opazil, da podjetniki težko določijo ceno za svoj produkt, ko le-ta še ni dokončan. Svetuje jim, da se pri tem postopku osredotočijo na probleme, ki jih njihovi produkti rešujejo, in ne toliko na rešitve, ki jih razvijajo. Potencialne kupce namreč veliko bolj zanimajo njihovi problemi, kot pa vaše rešitve, zato morate pravzaprav postaviti ceno za problem in ne za rešitev.

b.) Kako oceniti, ali bodo naše stranke zveste, ali pa bo potrebno venomer iskati nove?

Tudi pri tem vprašanju Maurya svetuje, da pomislite na problem, ki ga rešujete: ali se ta v povprečju pojavi enkrat v življenju posameznika (primer: nakup šolskih potrebščin za 1. razred osnovne šole), ali pa gre za ponavljajočo težavo (primer: nakup hrane in pijače)? Če se ta ponavlja: kako pogosto bo povprečna stranka uporabljala vaš produkt? Ko si odgovorite na takšna vprašanja, boste lažje ugotovili, ali bodo stranke nekoč “prerasle” vaš produkt ali ne.

c.) Kako ukrepati v primeru, da nameravate postaviti več različnih cen?

Maurya meni, da je v prvih fazah podjetništva najbolje ustvariti enostaven poslovni model, ki vsebuje zgolj eno ceno za vse zgodnje kupce. Kasneje seveda lahko dodate tudi drugačne cene za preostale kupce oziroma za različne produkte oziroma storitve.

d.) Kaj pa, če nameravam ljudem ponuditi brezplačen produkt?

Maurya vztraja, da poslovni model, ki ne prinaša dobička, ni resnični poslovni model, zato odsvetuje uporabo freemium modela v začetnih fazah. Priporoča, da raje najprej začnete tržiti plačljivo izvedbo vaše ponudbe, nato pa s pomočjo brezplačnih dodatkov pomagate svoji marketinški strategiji. Dejstvo je, da kasneje, kot boste testirali sprejemljivost cene na trgu, več boste tvegali.

Vir: Practice Trumps Theory

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje