Dobra Praksa – širjenje podjetništva in start-up kulture po šolah

Avtor Urša Eva Pucelj — 12.02.2014
Komentiraj!
Skozi predavanja in delavnice se je na KickUP programu kreiralo šest svežih startupov. Eden izmed njih je Dobra praksa, ki v svojem bistvu predstavlja spletni portal, kjer si učitelji lahko izmenjujejo primere dobrih praks pri poučevanju podjetništva.
Dobra Praksa – širjenje podjetništva in start-up kulture po šolah

Dobra Praksa – širjenje podjetništva in start-up kulture po šolah (Vir slike: StartUP Novo mesto)

Člani ekipe so: dizajnerka Irena Žagar, Tilen Poje in Žiga Besal  v vlogi programerjev, ter vodja ekipe Janez Gorenc, sicer učitelj angleščine in mentor podjetniškega krožka na Gimnaziji Novo mesto. Pri sestavljanju ekipe ter pri izdelavi portala so jim vso pomoč in podporo nudili člani Start-up Novo mesto, še posebej pa Gorenc izpostavlja Mateja Ramuta.

Razvijanje podjetnosti kot ene izmed osmih vseživljenjskih kompetenc

»Poučevanje podjetništva ter razvijanje podjetnosti, ene izmed osmih vseživljenjskih kompetenc, je zelo specifično, saj se tega ne da poučevati 'ex-catedra'. Tisti, ki želimo vnašati v svoj pouk podjetniške komponente, se prevečkrat znajdemo pred dilemo, na kakšen način poučevati podjetništvo in katere aktivnost delati pri pouku, da se bo podjetnost dijakov resnično prijela. Verjamemo pa, da večina učiteljev, ki to poučuje, želi najti inovativne pristope in ima tudi ideje in izkušnje, kako to dobro početi,« svojo motivacijo za razvoj portala Dobra praksa razloži Janez Gorenc

»Zato smo ustvarili portal Dobra praksa, kjer lahko takšni učitelji najdejo primere dobre prakse poučevanja podjetništva in podjetnosti, ki so jih na portal objavili drugi učitelji, ali pa sami objavijo svoj primer in ga delijo z drugimi uporabniki portala. Verjamemo tudi, da se lahko učitelji dosti več naučimo drug od drugega kot pa od za to določenih vladnih služb,« je prepričan Gorenc.

Fotografija: StartUP Novo mesto

Ciljna skupina: učitelji in mentorji, ki si želijo pri svojih učencih vzgajati podjetnost

Njihova ciljna skupina so tako učitelji in mentorji, ki si pri pouku upajo tvegati, dati nadzor nad dogajanjem in odgovornost za uspeh ali neuspeh za aktivnosti dijakov. »Bolj natančno so to učitelji (ni važno, kateri predmet učijo, ni važno, kakšna je šola), ki želijo pri svojih učencih vzgajati podjetnost in jih učinkovito trenirati podjetništva,« je navdušen Gorenc.

Izkušnje s KickUP pospeševalnikom

»Ko sem se vključil v KickUP program, sem bil skoraj najstarejši in start-upovci so potrebovali kar nekaj časa, da so me nehali vikati. Včasih sem imel že občutek, da mi bo kdo ponudil svoj sedež, ker težko stojim,« v smehu pove Gorenc. Izvemo pa tudi nekaj o občutkih, ki jih je porajala sama vključitev v KickUP program: »Brez ekipe Start-up Novo mesto nam nikoli ne bi uspelo. Zelo veliko smo se naučili, še veliko nas čaka. Veseli smo tudi, da smo del naše start-up scene. Lastnost modernih start-upov je zagledanost na svetovni trg, slovenski trg je enostavno premajhen. Ogromno se dela, vendar je med start-upovci solidarnost in med seboj si pomagamo. Dobra praksa je trenutno v fazi, ko drugi pomagajo nam, vendar pa sem prepričan, da bomo nekoč tudi mi lahko pomagali kakemu mlajšemu in manj izkušenemu start-upovcu.« 

Širjenje podjetništva in start-up kulture po šolah

Njihova največja želja je pripomoči k širjenju podjetništva in start-up kulture po šolah. »Verjamemo, da smo učitelji ključ do tega, zato je portal namenjen njim in bo ta del vedno ostal brezplačen. Radi bi tudi širili miselnost, da so tudi učitelji lahko start-upovci in kljub vsemu dobri učitelji. Predvsem pa sam nameravam kljub vsemu ostati v šolstvu, sploh na naši šoli, Gimnaziji Novo mesto,« še pove Gorenc.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice