Facebook je spremenil algoritem prikazovanja novic

Avtor Matej Žagar — 06.01.2014
Komentiraj!
Facebook je v začetku decembra spremenil algoritem prikazovanja novic na News Feedu, kar je (ali pa še bo) povzročilo nemalo sivih las pri podjetjih, ki so prisotna na tem omrežju. Njihove vsebine bodo namreč dosegale manjšo organsko vidnost (ang. »organic reach«) kot v preteklosti.
Facebook je spremenil algoritem prikazovanja novic

Facebook spremenil algoritem prikazovanja novic (Vir slike: facebookbrand.com)

Natančneje - Facebook je v začetku decembra objavil dva zapisa o tem tukaj in tukaj in tudi sam potrdil, da se bo vidnost organskih (neplačanih) objav zmanjšala. Nekatera podjetja, ki so že dlje časa prisotna na Facebooku in katerih podjetje pridobiva precejšen delež prihodkov iz omenjenega omrežja, pričajo o padcu vidnosti objav tudi do 50% in več. Zaskrbljujoče, kajne?

Dejstvo je, da je Facebook v osnovi brezplačen. Tako za podjetja kot za uporabnike. To pa pomeni, da so Facebook strani takorekoč brezplačno oglaševanje za podjetja. Vedeti pa moramo tudi, da se iz dneva v dan objavi in deli vse več vsebin. Zaradi tega ima Facebook precej težavno nalogo, katere so tiste prave vsebine, ki jih bo prikazal uporabnikom in ki si jih le-ti tudi želijo. Njihov cilj je prikazati uporabniku pravo vsebino ob pravem času.

Naj samo navedemo dejstvo, da je ob povprečnem dnevu v nekem trenutku na voljo 1500 vsebin, ki jih lahko Facebook prikaže uporabniku. Tako je razumljivo, da se konkurenca zaostruje. Res pa je tudi, da si Facebook želi vašega denarja. Tako tudi sami predlagajo, da za večji doseg objavljenih vsebin pač plačate z oglaševanjem.

Če kdaj, potem je sedaj zadnji čas, da podjetja dodobra razmislijo o svoji strategiji nastopa na Facebooku in Facebook vodenju, saj je zelo pomembno kako se tega lotiti, kakšne vsebine objavljati, kako pogosto in seveda kdaj. Vsebina je daleč najpomembnejša.

Še vedno je ključno, da objavljene vsebine dosegajo čim več interakcije z uporabniki (npr. z všečkanjem, komentiranjem ali deljenjem), saj je le-to enden izmed pokazateljev, kako dobra je naša vsebina in zagotovilo nadaljnjega uspeha. Osnova zato pa je dobra in lojalna ciljna publika.

Vas celotna zgodba na kaj spominja? Ja, tudi Google je že večkrat spreminjal svoje iskalne algoritme in prav tako povzročil paniko med mnogimi podjetji. Ampak izkazalo se je, da je bila skrb na koncu odveč. Podjetja so se spremembam prilagodila. Spletne strani so postale boljše, najdene informacije pa kvalitetnejše in bolj uporabne.

Podobno lahko v bodoče pričakujemo tudi pri Facebooku. Vsekakor smo mnenja, da to ni bila ne prva, ne zadnja posodobitev algoritma prikazovanja objav oz. novic na News Feedu.

Avtor prispevka je Matej Žagar, mimateam.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice