Kaj prinaša letošnji CES?

Avtor Maruša Žibert — 06.01.2016
Komentiraj!
Začetek novega leta zaznamuje sejem zabavne elektronike CES (Consumer Electronics Show), ki poteka v Las Vegasu. Odmeven sejem slovi kot sejem, ki napoveduje nove trende v industriji. Poglejmo, kaj lahko letos pričakujemo.
Kaj prinaša letošnji CES?

S čim bo postregel letošnji sejem CES bo kmalu znano (Vir slike: YouTube).

CES velja za dogodek, ki ga lahko uporabimo za napovedovanje trendov za leto ali dve vnaprej, čeprav vsi predstavljeni izdelki ne »preživijo«. Nekateri namreč po zaprtju sejmišča hitro zginejo v pozabo. Nič drugače ni bilo lani.

Letos lahko pričakujemo veliko novic s strani proizvajalcev televizij, avtomobilske industrije in nosljivih napravic. Po napovedih ameriških medijev, ki se na sejem pripravljajo že nekaj tednov, bo letos veliko govora o jeklenih konjičkih. Šalijo se, da bi sejmu lahko zlahka dali ime avtomobilski sejem. Tako se bo General Motors predstavil s Chevrolet Boltom, električnim avtomobilom, katerega doseg bo več kot 320 kilometrov, Volkswagen pa bo obiskovalce dregnil s svojim Microbusom. Posebne novosti pričakujejo tudi s strani Forda, za katerega se vse glasneje govori, da je v dogovorih z Googlom za razvoj avtonomnega avtomobila. BMW bo predstavil AirTouch, Audi bo najverjetneje prav tako postregel s presenečenjem.

Na sejmu CES se bo predstavila tudi Visionectova Joan >>

Ameriški mediji pričakujejo, da bodo oder sejma preplavile tudi televizije, a takšnih novosti, kot so bile predstavljene lani, letos ne pričakujejo. Prevladovale bodo televizije z ločljivostjo 4K, morda tudi 8K. Televizijska industrija, katere glavni igralci so Sony, Samsung, LG, Sharp in drugi, si nenehno prizadeva najti nove načine, kako prepričati ljudi v nadomeščanje starih televizij z novimi. CES bo letos prva takšna možnost.

Obenem bo priložnost tudi za sanjarjenje o pametnem domu. Apple in Google si vedno bolj prisvajata svoj del pogače in poskušata vstopiti v čim večje število domov. Letos bi lahko z njihovo pomočjo povezljivost naredila nov korak, obstoječi pametni domovi pa bi lahko postali še bolj povezljivi, menijo ameriški mediji.

Če so lanski CES zaznamovale povezljive napravice, potrošnike pa je v glavnem premamila Applova pametna ura in FitBit, se od letošnjega sejma pričakuje, da bo definiral prave igralce na tem trgu. Američani pričakujejo veliko (športnih) zapestnic, pametnih ur in drugih napravic, ki bodo pokazale svojo moč z drugo generacijo. Potrošniki so sicer v tej zgodnji fazi razvoja pametnih naprav še pogosto razočarani nad njimi, mnoge med njimi pestijo tehnične in druge ovire.

Na CES 2015 so se predstavili tudi slovenski startupi >>

Leto 2015 je bilo namreč leto, ko je začela ta tehnologija rasti, kar pomeni, da se soočajo z istimi težavami kot druge industrije v samih začetkih. Največji razlog, zakaj nosljivih napravic ne vidite na zapestju vsakega mimoidočega, je, da še niso postale pomembne. Potrošniki jih kupujejo, ker si jih želijo, ne zato, ker bi jih potrebovali. Morda na to vpliva tudi cena, za tovrstne izdelke je namreč v tem času potrebno kar precej odpreti denarnico. To naj bi se po mnenju strokovnjakov kmalu spremenilo: kitajski Xiaomi naj bi s svojimi nosljivimi napravicami pošteno premešal karte na tem trgu, tudi na račun cene.

Preteklo leto je bilo pomembno leto tudi za električna vozila – manjše električne rolke, skuterji in druga vozila. Podobno lahko pričakujemo tudi letos, velik pomen pa bo na elektrifikaciji le-teh.

Na svojo priložnost čaka tudi navidezna resničnost: veliki igralci, kot so Sony, Oculus in HTC bodo svoje navidezne produkte začeli s pošiljanjem v prihodnjih mesecih.

Na sejmu ne bodo manjkali niti telefoni, kamere, tablice, računalniki in droni. Slednji so bili lani prava vroča roba, enako, ocenjujejo mediji, se pričakuje tudi letos. Lani so bili v ospredju droni s tipičnimi kamerami, letos pa bodo vladali tisti z infrardečimi kamerami, manjših velikosti in tisti, namenjeni reševanju. Podjetji DJI in Parrot, ki poganjata to industrijo, bosta del prostora namenila tudi manjšim (a nič manj pomembnim) igralcem.

CES večina pomembnejših igralcev na trgu pametnih telefonov ne izkoristi za predstavitev novih modelov, temveč raje počakajo na Mobile World Congress, ki bo prihodnji mesec, ali pa jih predstavijo na posebnem dogodku (podjetje Apple je najboljši primer tega). CES naj bi za predstavitev novih napravic izkoristil Sony, ki naj bi »skrival« dva modela, medtem ko naj bi Samsung kar za zaprtimi vrati predstavil Galaxy S7.

XR06 - single static MP coworking
shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!