Kako se razvija socialno podjetništvo na področju zeliščarstva?

Avtor Maruša Žibert — 03.06.2015
Komentiraj!
V sklopu Usposabljanja za življensko uspešnost – Izzivi podeželja, ki deluje s pomočjo ZRSZ, je trenutno vkjučenih okoli 50 udeležencev. Usposabljanje, dolgo 120 ur, se bo zaključilo konec junija. Cilj udeležencev je zagon zeliščarske zadruge.
Kako se razvija socialno podjetništvo na področju zeliščarstva?

Na sliki Tomaž Stritar (Vir slike: Tomaz-stritar.si).

Kot pravi Tomaž Stritar, direktor zavoda Uspešen podjetnik, so udeleženci vpeti v usposabljanje, ki je razdeljeno na pet modulov, in sicer oblikovanje produktov, testiranje, izdelava načrta marketinga, oblikovanje strategij prodaje in zadružništvo.

Prodaja izdelkov pod enotno blagovno znamko

»Cilj usposabljanja je podjetniško izobraževanje in zagon zeliščarske zadruge, kamor se vključijo tisti udeleženci, ki so za to zainteresirani in imajo market fit produkte. Zadruga jim bo omogočila prodajo njihovih izdelkov pod enotno blagovno znamko,« pojasnjuje Stritar.

Za udeleženci je že prvi modul, oblikovanje produktov. »Ob končanem modulu je moral imeti vsak udeleženec ali ekipa oblikovan produkt, na katerem bo delal v naslednjih modulih,« razloži sogovornik.

Socialno podjetništvo ni lažje podjetništvo >>

Za boljše poznavanje trga tudi na ekskurzije

V sklopu prvega dela so analizirali trg in obstoječe produkte, za boljše poznavanje trga pa so jim organizirali tudi strokovno ekskurzijo, kjer so si lahko ogledali primere dobrih praks s področja zeliščarstva. Tako so obiskali Hišo zelišč, zeliščno domačijo Renčelj in zeliščno domačijo Belaj.

Lekarne kot dober primer uporabe zelišč v farmacevtske namene

»K nam v goste smo povabili predstavnika Gorenjskih lekarn in Ljubljanskih lekarn, ki sta predstavila področja iz vidika odkupa in uporabe zelišč v farmacevtske namene,« medtem ko sta predstavnik Pivnice Union in Gostilne Dela predstavila možnosti odkupa in uporabo zelišč v kulinariki. Stritar dodaja, da je na obisk prišla tudi vodja Žitove enote čaji, ki je predstavila pogoje za odkup zelišč za potrebe proizvodnje čajev, ki jih izdelujejo pod blagovno znamko 1001 cvet.

Identificirali problem ključnih kupcev

Ekipa je v teh dneh ravno končala z drugim modulom, to je del testiranja. Ta temelji na principih vitkega podjetništva, »zato so udeleženci identificirali probleme ključnih kupcev, ki jih naslavljajo, izdelovali intervjuje o problemih in jih tudi izvajali na terenu«. V drugi fazi so izdelali tudi intervjuje o rešitvi in izvedli te intervjuje na terenu. »Cilj modula je imeti stestiran produkt.«

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice