Kickstarterjev krompirjevec: denar ne bo šel v moj žep

Verjetno je zgodba o krompirjevem projektu, ki se predstavlja na Kickstarterju, ena najbolj odmevnih zgodb te crowdfunding platforme. Ne pametni sistemi in pripomočki, ki nam lajšajo življenje in dvigajo njegovo kakovost, temveč krompirjeva solata, ki morda sploh ne bo okusna.
Kickstarterjev krompirjevec: denar ne bo šel v moj žep

Lahko Brown s krompirjevo solato zbere tudi 100 tisoč dolarjev? (Vir slike: YouTube)

Zack Danger Brown se na Kickstarterju predstavlja s projektom krompirjeve solate, za katerega je zbiral pičlih 10 dolarjev. Toliko, kot bi ga najverjetneje stala priprava manjšega števila skledic krompirjevih solat. A v zgolj enem tednu je uspel prepričati več kot 5 tisoč podpornikov, ki so njegov kuharski projekt podprli z več kot 43 tisoč dolarji. Podporniki prejmejo nagrade, kot so majice, kuhinjske knjige in podobno. Brown, idejni vodja krompirjevega projekta, se zaveda, da bodo obljubo morali izpolniti. Žal pa ni povsem prepričan, ali bo solata dobra, saj jo bo pripravljal prvič v življenju.

Bomo tudi Slovenci okusili krompirjevo solato?

Koliko krompirjevih solat bo moral Brown narediti, ni jasno. Tudi za to ne, ker bo kampanja trajala še več kot 20 dni, glede na preteklo podporo pa bi lahko presegel tudi 100 tisoč dolarjev. Prav tako ni jasno, kako bo vsem podpornikom lahko zagotovil vsaj grižljaj solate. Na Kickstarterju lahko opazimo zapis, ki pravi, da preverja možnost pošiljanja krompirjeve solate po vsem svetu. Ali to pomeni, da bi jo lahko okusili tudi podporniki iz Slovenije? Za zdaj jih še ni; največ jih prihaja iz ZDA.

Nekatera podjetja so se že ponudila za pomoč pri sestavinah, ki jih potrebuje za pripravo solate. Takšna pomoč bi lahko precej oklestila stroške kampanje, ki je že tako krepko presegla zastavljeni cilj. Potem, ko bo izpolnil vse obveznosti do podpornikov, tudi zabavo ob koncu kampanje, si Brown želi, da bi mu ostal precejšen kup denarja.

Vir slike: YouTube

»Ena stvar je jasna, denar ne bo šel v moj žep. Ali v žepe prijateljev,« poudarja navkljub prej omenjeni želji. Kickstarterjeva pravila sicer prepovedujejo zbiranje sredstev za dobrodelne namene. Ni pa nikjer zapisano, kaj sme oziroma ne sme početi ustvarjalec projekta po tem, ko se kampanja konča. Izrazil je zanimanje za sodelovanje z lokalnimi organizacijami iz Ohia, s katerimi bi lahko vstopili v boj proti lakoti in zmanjševanju števila brezdomcev.

Takšni projekti uničujejo crowdfunding platforme

Kaj je pravzaprav sporočilo tega krompirjevega projekta? Mnogi se strinjajo, da takšni projekti pravzaprav načenjajo kredibilnost in smiselnost takšne platforme. Mnoge ekipe, ki so se že preizkusile na njej, so razočarane – zlasti tiste, ki niso uspele doseči želene vsote denarja. Po družbenih omrežjih se množijo komentarji tistih, ki so za projekte trdo delali in kljub temu bili neuspešni, in na krompirjevo solato gledajo tudi zviška. Bo to pomenilo nižanje kakovosti kampanj, obenem pa bodo ekipe pričakovale enake rezultate?

Pravi »krompirjevec« je samo en

Tudi v prihodnje lahko pričakujemo precej nenavadne projekte na crowdfunding platformah. Morda tudi več goljufij. Spomnimo se le majskega primera, ko je padla prva tožba na račun neizpolnjevanja obveznosti na Kickstarterju. Zbiranje sredstev na tovrstnih platformah je vendarle namenjeno izpolnjevanju začrtanih ciljev, ne pa zgolj še en kanal za goljufije. Sicer pa na odmevnost Brownove krompirjeve solate kažejo tudi številni posnemovalci projekta. Njim žal ne gre tako dobro kot originalnemu »krompirjevcu«.

Podprite slovensko kampanjo Monolyth >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje