Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter
Ovio – polnilec za iPhone 5
Kaj se sploh skriva za projektom, so dolgo prikrivali, v tančico skrivnosti pa je bila zavita tudi spletna stran. Posebnega razloga za skrivnostnost sicer ni bilo, pravi Medak, so pa dosegli svoj namen. Še pred razkritjem je bilo veliko zanimanja za izdelek, Kickstarter pa bo zdaj pokazal, ali je ideja resnično zanimiva in tržna.
V obesku se skriva konektor za polnjenje
Oivo (ime nima posebnega pomena) je torej polnilec za iPhone 5 (in naslednje generacije) z AA baterijami. »Precej majhna zadeva, ki pa vzame veliko časa,« saj so za razvoj potrebovali devet mesecev. »Mislim, da je to izdelek, ki odlično paše na Kickstarter.«
Da je njegova uporaba resnično enostavna, nam je pokazal Medak: Oivo se odpre podobno kot škatlica, konektor, ki se skriva v njem, namestimo v telefon, dodamo štiri AA baterije in zapremo z zgornjim delom Oiva. »Narejen je kot obesek za ključe, da ga imaš lahko stalno ob sebi.« Možno ga je uporabljati tudi kot stojalo, med telefoniranjem pa Oivo ne ovira.
Kickstarter kampanja bo potekala med 2. septembrom in 3. oktobrom, ekipa pa bo zbirala 50 tisoč dolarjev. Za en Oivo bo treba odšteti 34 dolarjev.
Na tem področju obstaja ogromen trg, vendar pa direktne konkurence nimajo. Obstajajo sicer izdelki, kot sta Power Bank in Casey, in sicer na področju zunanjih baterij in ovitkov z dodatno baterijo za pametni telefon, a slovenska ekipa cilja na tiste, ki niso zahtevni uporabniki.
Gigodesgin dizajnira celostno >>
»Naš trg ni Evropa. Japonska in Kitajska sta, potem pa pridejo na vrsto šele ZDA. Usmerjeni smo tja, kjer je največ uporabnikov iPhona 5. Bomo pa prisotni tudi doma, a od prodaje v Sloveniji ne moremo živeti,« medtem ko bo proizvodnja potekala na Kitajskem.
Apple kar dvakrat zavrnil njihov produktni načrt
»Vse delamo pod Apple MFA licenco. Zadeve so uradne. Če si del tega, moraš proizvajati v tovarni, ki je licencirana s strani Appla. V našem primeru torej Kitajska,« v primeru uspešno zaključenega projekta pa bodo prve pošiljke pošiljali pred božičem.
Kako pridobiti omenjeno licenco? Po besedah Medaka to ne predstavlja velike težave, del prijave pa predstavlja tudi finančni vložek za kreditno oceno podjetja. Priznava pa, da so imeli kar nekaj težav pri odobritvi produkta s strani Appla. Kar dvakrat jim je namreč zaradi strogo napisanih pravil za umeščanje “gadgetov” v kategorije (dongle, form fitting ali dock) zavrnil produktni načrt.
»Ko smo poslali širšo razlago, kaj naš gadget je, so nam šele v tretje odobrili,« so pa pri tem ameriškem velikanu resnično dobro odzivni.
100 tisoč kosov do konca leta 2015
»Za izdelavo micro USB polnilca ne potrebuješ licence, delaš ga lahko kjerkoli. Pri Applu pa ni tako. Z odobritvijo dobiš tudi napis Made for iPhone, kar da ljudem vedeti, da je njihova naprava ob uporabi varna.« Polnilec, ki bo omogočal polnjenje naprav z OS Android, pa je po besedah Medaka v načrtu za naslednje leto. Do konca naslednjega leta želijo preseči »magično številko« 100 tisoč kosov.
Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>
Ekipa šteje devet ljudi, ki pa na projektu ne delajo stalno. Za potrebe uspešne izvedbe projekta na Kickstarterju so v svoje vrste povabili še osebo, ki bi skrbela za komuniciranje s podporniki. Prvotno je bila ideja, da bi ta oseba lahko skrbela tudi za družbena omrežja. »Presenetilo nas je, saj smo mislili, da ne bo potrebno imeti še ene osebe za družbena omrežja, ampak zdaj vidim, da bo treba.«
Do sedaj so porabili nekaj več kot 13 tisoč evrov – za prototipiranje, printe, tiskane verzije, potovanje na Kitajsko in ustanovitev podjetja. »Do začetka Kickstarterja bomo porabili 20 tisoč evrov,« a v ta znesek ni všteto njihovo delo.
V ekipi previdni o načrtih
Želijo si preseči zastavljeni cilj, so pa previdni v ekipi, poudarja Medak (na sliki desno). »Odvisno je, ali nam bo na Kickstarterju uspelo, odvisno je tudi, kako uspešni bomo na Japonskem, ker najverjetneje ne bomo imeli dovolj denarja, da bi vstopali na druge trge. Dobrodošlo pa je, da imajo naši proizvajalci na Kitajskem dobre povezave s trgovci in da nam pri tem pomagajo.«
Se lahko zgodi, da ´zaprejo barko´?
»Če ne bomo naredili kakšne napake na Kickstarterju, če bomo naredili vse dobro, pa projekt ne bo uspešen, to potem ni produkt, ki bi si ga ljudje želeli,« premišljeno spregovori o morebitnih situacijah. »Kickstarter ima bazo v ZDA, če ne bo uspel projekt, pa k sodelovanju lahko morda prepričamo naše proizvajalce, kar bi omogočilo vstop na kitajski in japonski trg. Če nam še to ne uspe, pa ´zapremo barko´,« pravi Medak, ki tudi sam redno podpira (slovenske) projekte na Kickstarterju. Ravno na dan pogovora je podprl projekt, ki malce spominja na njihovega.
Pričakujejo kopije Oiva
Do kopiranja izdelka bo prišlo, pri tem se ne slepijo. »Če bo postal priljubljen, ga bodo zagotovo kopirali Kitajci. In če bo priljubljen, to pomeni tudi to, da bomo imeli tudi mi kaj od tega, predvsem denar za razvoj. Bolj pomembno pri tem je, da si prvi na trgu in da si ustvariš ime.«
Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>