Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter

Za Marina Medaka, študenta Fakultete za elektrotehniko, je večina verjetno slišala, ko se je vrnil iz 45-dnevnega podviga, ko je kot prvi Slovenec preveslal Atlantik. Zagrizen športnik v teh dneh skupaj z ekipo oblikovalskega studia GigoDesign pripravlja projekt na Kickstarterju.
Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter

Ovio – polnilec za iPhone 5

Kaj se sploh skriva za projektom, so dolgo prikrivali, v tančico skrivnosti pa je bila zavita tudi spletna stran. Posebnega razloga za skrivnostnost sicer ni bilo, pravi Medak, so pa dosegli svoj namen. Še pred razkritjem je bilo veliko zanimanja za izdelek, Kickstarter pa bo zdaj pokazal, ali je ideja resnično zanimiva in tržna.

V obesku se skriva konektor za polnjenje

Oivo (ime nima posebnega pomena) je torej polnilec za iPhone 5 (in naslednje generacije) z AA baterijami. »Precej majhna zadeva, ki pa vzame veliko časa,« saj so za razvoj potrebovali devet mesecev. »Mislim, da je to izdelek, ki odlično paše na Kickstarter.«

Da je njegova uporaba resnično enostavna, nam je pokazal Medak: Oivo se odpre podobno kot škatlica, konektor, ki se skriva v njem, namestimo v telefon, dodamo štiri AA baterije in zapremo z zgornjim delom Oiva. »Narejen je kot obesek za ključe, da ga imaš lahko stalno ob sebi.« Možno ga je uporabljati tudi kot stojalo, med telefoniranjem pa Oivo ne ovira.

Kickstarter kampanja bo potekala med 2. septembrom in 3. oktobrom, ekipa pa bo zbirala 50 tisoč dolarjev. Za en Oivo bo treba odšteti 34 dolarjev.

Na tem področju obstaja ogromen trg, vendar pa direktne konkurence nimajo. Obstajajo sicer izdelki, kot sta Power Bank in Casey, in sicer na področju zunanjih baterij in ovitkov z dodatno baterijo za pametni telefon, a slovenska ekipa cilja na tiste, ki niso zahtevni uporabniki.

Gigodesgin dizajnira celostno >>

»Naš trg ni Evropa. Japonska in Kitajska sta, potem pa pridejo na vrsto šele ZDA. Usmerjeni smo tja, kjer je največ uporabnikov iPhona 5. Bomo pa prisotni tudi doma, a od prodaje v Sloveniji ne moremo živeti,« medtem ko bo proizvodnja potekala na Kitajskem.

Apple kar dvakrat zavrnil njihov produktni načrt

»Vse delamo pod Apple MFA licenco. Zadeve so uradne. Če si del tega, moraš proizvajati v tovarni, ki je licencirana s strani Appla. V našem primeru torej Kitajska,« v primeru uspešno zaključenega projekta pa bodo prve pošiljke pošiljali pred božičem.

Kako pridobiti omenjeno licenco? Po besedah Medaka to ne predstavlja velike težave, del prijave pa predstavlja tudi finančni vložek za kreditno oceno podjetja. Priznava pa, da so imeli kar nekaj težav pri odobritvi produkta s strani Appla. Kar dvakrat jim je namreč zaradi strogo napisanih pravil za umeščanje “gadgetov” v kategorije (dongle, form fitting ali dock) zavrnil produktni načrt.

»Ko smo poslali širšo razlago, kaj naš gadget je, so nam šele v tretje odobrili,« so pa pri tem ameriškem velikanu resnično dobro odzivni.

100 tisoč kosov do konca leta 2015

»Za izdelavo micro USB polnilca ne potrebuješ licence, delaš ga lahko kjerkoli. Pri Applu pa ni tako. Z odobritvijo dobiš tudi napis Made for iPhone, kar da ljudem vedeti, da je njihova naprava ob uporabi varna.« Polnilec, ki bo omogočal polnjenje naprav z OS Android, pa je po besedah Medaka v načrtu za naslednje leto. Do konca naslednjega leta želijo preseči »magično številko« 100 tisoč kosov.

Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>

Ekipa šteje devet ljudi, ki pa na projektu ne delajo stalno. Za potrebe uspešne izvedbe projekta na Kickstarterju so v svoje vrste povabili še osebo, ki bi skrbela za komuniciranje s podporniki. Prvotno je bila ideja, da bi ta oseba lahko skrbela tudi za družbena omrežja. »Presenetilo nas je, saj smo mislili, da ne bo potrebno imeti še ene osebe za družbena omrežja, ampak zdaj vidim, da bo treba.« 

Do sedaj so porabili nekaj več kot 13 tisoč evrov – za prototipiranje, printe, tiskane verzije, potovanje na Kitajsko in ustanovitev podjetja. »Do začetka Kickstarterja bomo porabili 20 tisoč evrov,« a v ta znesek ni všteto njihovo delo.

V ekipi previdni o načrtih

Želijo si preseči zastavljeni cilj, so pa previdni v ekipi, poudarja Medak (na sliki desno). »Odvisno je, ali nam bo na Kickstarterju uspelo, odvisno je tudi, kako uspešni bomo na Japonskem, ker najverjetneje ne bomo imeli dovolj denarja, da bi vstopali na druge trge. Dobrodošlo pa je, da imajo naši proizvajalci na Kitajskem dobre povezave s trgovci in da nam pri tem pomagajo.«

Se lahko zgodi, da ´zaprejo barko´?

»Če ne bomo naredili kakšne napake na Kickstarterju, če bomo naredili vse dobro, pa projekt ne bo uspešen, to potem ni produkt, ki bi si ga ljudje želeli,« premišljeno spregovori o morebitnih situacijah. »Kickstarter ima bazo v ZDA, če ne bo uspel projekt, pa k sodelovanju lahko morda prepričamo naše proizvajalce, kar bi omogočilo vstop na kitajski in japonski trg. Če nam še to ne uspe, pa ´zapremo barko´,« pravi Medak, ki tudi sam redno podpira (slovenske) projekte na Kickstarterju. Ravno na dan pogovora je podprl projekt, ki malce spominja na njihovega.

Pričakujejo kopije Oiva

Do kopiranja izdelka bo prišlo, pri tem se ne slepijo. »Če bo postal priljubljen, ga bodo zagotovo kopirali Kitajci. In če bo priljubljen, to pomeni tudi to, da bomo imeli tudi mi kaj od tega, predvsem denar za razvoj. Bolj pomembno pri tem je, da si prvi na trgu in da si ustvariš ime.«

Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Kickstarter predstavlja Drip

Kickstarter predstavlja Drip

Platforma za množično financiranje Kickstarter je pred kratkim predstavila novo storitev oziroma nadgradnjo svoje platforme. Drip je namenjen predvsem umetnikom. Preberite več >>

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Pred nekaj dnevi je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživela nova slovenska kampanja: America First Cards. Preberite več >>

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt. Spoonella je držalo in čistilec za nož, ki vam bo olajšal sladkanje s slastnimi namazi. Preberite več >>

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt: Globalna glasbena vas (Global Music Village). Do 25. novembra želijo zbrati 11 tisoč dolarjev. Preberite več >>

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Oznake: , , ,