Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter

Za Marina Medaka, študenta Fakultete za elektrotehniko, je večina verjetno slišala, ko se je vrnil iz 45-dnevnega podviga, ko je kot prvi Slovenec preveslal Atlantik. Zagrizen športnik v teh dneh skupaj z ekipo oblikovalskega studia GigoDesign pripravlja projekt na Kickstarterju.
Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter

Ovio – polnilec za iPhone 5

Kaj se sploh skriva za projektom, so dolgo prikrivali, v tančico skrivnosti pa je bila zavita tudi spletna stran. Posebnega razloga za skrivnostnost sicer ni bilo, pravi Medak, so pa dosegli svoj namen. Še pred razkritjem je bilo veliko zanimanja za izdelek, Kickstarter pa bo zdaj pokazal, ali je ideja resnično zanimiva in tržna.

V obesku se skriva konektor za polnjenje

Oivo (ime nima posebnega pomena) je torej polnilec za iPhone 5 (in naslednje generacije) z AA baterijami. »Precej majhna zadeva, ki pa vzame veliko časa,« saj so za razvoj potrebovali devet mesecev. »Mislim, da je to izdelek, ki odlično paše na Kickstarter.«

Da je njegova uporaba resnično enostavna, nam je pokazal Medak: Oivo se odpre podobno kot škatlica, konektor, ki se skriva v njem, namestimo v telefon, dodamo štiri AA baterije in zapremo z zgornjim delom Oiva. »Narejen je kot obesek za ključe, da ga imaš lahko stalno ob sebi.« Možno ga je uporabljati tudi kot stojalo, med telefoniranjem pa Oivo ne ovira.

Kickstarter kampanja bo potekala med 2. septembrom in 3. oktobrom, ekipa pa bo zbirala 50 tisoč dolarjev. Za en Oivo bo treba odšteti 34 dolarjev.

Na tem področju obstaja ogromen trg, vendar pa direktne konkurence nimajo. Obstajajo sicer izdelki, kot sta Power Bank in Casey, in sicer na področju zunanjih baterij in ovitkov z dodatno baterijo za pametni telefon, a slovenska ekipa cilja na tiste, ki niso zahtevni uporabniki.

Gigodesgin dizajnira celostno >>

»Naš trg ni Evropa. Japonska in Kitajska sta, potem pa pridejo na vrsto šele ZDA. Usmerjeni smo tja, kjer je največ uporabnikov iPhona 5. Bomo pa prisotni tudi doma, a od prodaje v Sloveniji ne moremo živeti,« medtem ko bo proizvodnja potekala na Kitajskem.

Apple kar dvakrat zavrnil njihov produktni načrt

»Vse delamo pod Apple MFA licenco. Zadeve so uradne. Če si del tega, moraš proizvajati v tovarni, ki je licencirana s strani Appla. V našem primeru torej Kitajska,« v primeru uspešno zaključenega projekta pa bodo prve pošiljke pošiljali pred božičem.

Kako pridobiti omenjeno licenco? Po besedah Medaka to ne predstavlja velike težave, del prijave pa predstavlja tudi finančni vložek za kreditno oceno podjetja. Priznava pa, da so imeli kar nekaj težav pri odobritvi produkta s strani Appla. Kar dvakrat jim je namreč zaradi strogo napisanih pravil za umeščanje “gadgetov” v kategorije (dongle, form fitting ali dock) zavrnil produktni načrt.

»Ko smo poslali širšo razlago, kaj naš gadget je, so nam šele v tretje odobrili,« so pa pri tem ameriškem velikanu resnično dobro odzivni.

100 tisoč kosov do konca leta 2015

»Za izdelavo micro USB polnilca ne potrebuješ licence, delaš ga lahko kjerkoli. Pri Applu pa ni tako. Z odobritvijo dobiš tudi napis Made for iPhone, kar da ljudem vedeti, da je njihova naprava ob uporabi varna.« Polnilec, ki bo omogočal polnjenje naprav z OS Android, pa je po besedah Medaka v načrtu za naslednje leto. Do konca naslednjega leta želijo preseči »magično številko« 100 tisoč kosov.

Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>

Ekipa šteje devet ljudi, ki pa na projektu ne delajo stalno. Za potrebe uspešne izvedbe projekta na Kickstarterju so v svoje vrste povabili še osebo, ki bi skrbela za komuniciranje s podporniki. Prvotno je bila ideja, da bi ta oseba lahko skrbela tudi za družbena omrežja. »Presenetilo nas je, saj smo mislili, da ne bo potrebno imeti še ene osebe za družbena omrežja, ampak zdaj vidim, da bo treba.« 

Do sedaj so porabili nekaj več kot 13 tisoč evrov – za prototipiranje, printe, tiskane verzije, potovanje na Kitajsko in ustanovitev podjetja. »Do začetka Kickstarterja bomo porabili 20 tisoč evrov,« a v ta znesek ni všteto njihovo delo.

V ekipi previdni o načrtih

Želijo si preseči zastavljeni cilj, so pa previdni v ekipi, poudarja Medak (na sliki desno). »Odvisno je, ali nam bo na Kickstarterju uspelo, odvisno je tudi, kako uspešni bomo na Japonskem, ker najverjetneje ne bomo imeli dovolj denarja, da bi vstopali na druge trge. Dobrodošlo pa je, da imajo naši proizvajalci na Kitajskem dobre povezave s trgovci in da nam pri tem pomagajo.«

Se lahko zgodi, da ´zaprejo barko´?

»Če ne bomo naredili kakšne napake na Kickstarterju, če bomo naredili vse dobro, pa projekt ne bo uspešen, to potem ni produkt, ki bi si ga ljudje želeli,« premišljeno spregovori o morebitnih situacijah. »Kickstarter ima bazo v ZDA, če ne bo uspel projekt, pa k sodelovanju lahko morda prepričamo naše proizvajalce, kar bi omogočilo vstop na kitajski in japonski trg. Če nam še to ne uspe, pa ´zapremo barko´,« pravi Medak, ki tudi sam redno podpira (slovenske) projekte na Kickstarterju. Ravno na dan pogovora je podprl projekt, ki malce spominja na njihovega.

Pričakujejo kopije Oiva

Do kopiranja izdelka bo prišlo, pri tem se ne slepijo. »Če bo postal priljubljen, ga bodo zagotovo kopirali Kitajci. In če bo priljubljen, to pomeni tudi to, da bomo imeli tudi mi kaj od tega, predvsem denar za razvoj. Bolj pomembno pri tem je, da si prvi na trgu in da si ustvariš ime.«

Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Steklenička EQUA hitro postala hit na Kickstarterju

Steklenička EQUA hitro postala hit na Kickstarterju

Slovensko podjetje EQUA je na platformi Kickstarter zagnalo kampanjo za novo pametno stekleničko. V dobrih 24 urah je projekt podprlo več kot 800 ljudi, tako da je zbrani znesek že presegel želenih 50 tisoč ameriških dolarjev. Preberite več >>

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

Na trgu se je znašel produkt FIXRIP Box, s katerim lahko uporabnik sam popravi ali zakrpa poškodovana oziroma strgana oblačila ter s tem prihrani dragoceni čas in denar. Preberite več >>

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Pred kratkim je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživel nov slovenski projekt: prstani iz karbonskih vlaken Nerbon. Izjemno lahki in vzdržljivi prstani z unikatnim videzom se po izpostavljenosti svetlobi svetijo v temi. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje