Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter

Za Marina Medaka, študenta Fakultete za elektrotehniko, je večina verjetno slišala, ko se je vrnil iz 45-dnevnega podviga, ko je kot prvi Slovenec preveslal Atlantik. Zagrizen športnik v teh dneh skupaj z ekipo oblikovalskega studia GigoDesign pripravlja projekt na Kickstarterju.
Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter

Ovio – polnilec za iPhone 5

Kaj se sploh skriva za projektom, so dolgo prikrivali, v tančico skrivnosti pa je bila zavita tudi spletna stran. Posebnega razloga za skrivnostnost sicer ni bilo, pravi Medak, so pa dosegli svoj namen. Še pred razkritjem je bilo veliko zanimanja za izdelek, Kickstarter pa bo zdaj pokazal, ali je ideja resnično zanimiva in tržna.

V obesku se skriva konektor za polnjenje

Oivo (ime nima posebnega pomena) je torej polnilec za iPhone 5 (in naslednje generacije) z AA baterijami. »Precej majhna zadeva, ki pa vzame veliko časa,« saj so za razvoj potrebovali devet mesecev. »Mislim, da je to izdelek, ki odlično paše na Kickstarter.«

Da je njegova uporaba resnično enostavna, nam je pokazal Medak: Oivo se odpre podobno kot škatlica, konektor, ki se skriva v njem, namestimo v telefon, dodamo štiri AA baterije in zapremo z zgornjim delom Oiva. »Narejen je kot obesek za ključe, da ga imaš lahko stalno ob sebi.« Možno ga je uporabljati tudi kot stojalo, med telefoniranjem pa Oivo ne ovira.

Kickstarter kampanja bo potekala med 2. septembrom in 3. oktobrom, ekipa pa bo zbirala 50 tisoč dolarjev. Za en Oivo bo treba odšteti 34 dolarjev.

Na tem področju obstaja ogromen trg, vendar pa direktne konkurence nimajo. Obstajajo sicer izdelki, kot sta Power Bank in Casey, in sicer na področju zunanjih baterij in ovitkov z dodatno baterijo za pametni telefon, a slovenska ekipa cilja na tiste, ki niso zahtevni uporabniki.

Gigodesgin dizajnira celostno >>

»Naš trg ni Evropa. Japonska in Kitajska sta, potem pa pridejo na vrsto šele ZDA. Usmerjeni smo tja, kjer je največ uporabnikov iPhona 5. Bomo pa prisotni tudi doma, a od prodaje v Sloveniji ne moremo živeti,« medtem ko bo proizvodnja potekala na Kitajskem.

Apple kar dvakrat zavrnil njihov produktni načrt

»Vse delamo pod Apple MFA licenco. Zadeve so uradne. Če si del tega, moraš proizvajati v tovarni, ki je licencirana s strani Appla. V našem primeru torej Kitajska,« v primeru uspešno zaključenega projekta pa bodo prve pošiljke pošiljali pred božičem.

Kako pridobiti omenjeno licenco? Po besedah Medaka to ne predstavlja velike težave, del prijave pa predstavlja tudi finančni vložek za kreditno oceno podjetja. Priznava pa, da so imeli kar nekaj težav pri odobritvi produkta s strani Appla. Kar dvakrat jim je namreč zaradi strogo napisanih pravil za umeščanje “gadgetov” v kategorije (dongle, form fitting ali dock) zavrnil produktni načrt.

»Ko smo poslali širšo razlago, kaj naš gadget je, so nam šele v tretje odobrili,« so pa pri tem ameriškem velikanu resnično dobro odzivni.

100 tisoč kosov do konca leta 2015

»Za izdelavo micro USB polnilca ne potrebuješ licence, delaš ga lahko kjerkoli. Pri Applu pa ni tako. Z odobritvijo dobiš tudi napis Made for iPhone, kar da ljudem vedeti, da je njihova naprava ob uporabi varna.« Polnilec, ki bo omogočal polnjenje naprav z OS Android, pa je po besedah Medaka v načrtu za naslednje leto. Do konca naslednjega leta želijo preseči »magično številko« 100 tisoč kosov.

Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>

Ekipa šteje devet ljudi, ki pa na projektu ne delajo stalno. Za potrebe uspešne izvedbe projekta na Kickstarterju so v svoje vrste povabili še osebo, ki bi skrbela za komuniciranje s podporniki. Prvotno je bila ideja, da bi ta oseba lahko skrbela tudi za družbena omrežja. »Presenetilo nas je, saj smo mislili, da ne bo potrebno imeti še ene osebe za družbena omrežja, ampak zdaj vidim, da bo treba.« 

Do sedaj so porabili nekaj več kot 13 tisoč evrov – za prototipiranje, printe, tiskane verzije, potovanje na Kitajsko in ustanovitev podjetja. »Do začetka Kickstarterja bomo porabili 20 tisoč evrov,« a v ta znesek ni všteto njihovo delo.

V ekipi previdni o načrtih

Želijo si preseči zastavljeni cilj, so pa previdni v ekipi, poudarja Medak (na sliki desno). »Odvisno je, ali nam bo na Kickstarterju uspelo, odvisno je tudi, kako uspešni bomo na Japonskem, ker najverjetneje ne bomo imeli dovolj denarja, da bi vstopali na druge trge. Dobrodošlo pa je, da imajo naši proizvajalci na Kitajskem dobre povezave s trgovci in da nam pri tem pomagajo.«

Se lahko zgodi, da ´zaprejo barko´?

»Če ne bomo naredili kakšne napake na Kickstarterju, če bomo naredili vse dobro, pa projekt ne bo uspešen, to potem ni produkt, ki bi si ga ljudje želeli,« premišljeno spregovori o morebitnih situacijah. »Kickstarter ima bazo v ZDA, če ne bo uspel projekt, pa k sodelovanju lahko morda prepričamo naše proizvajalce, kar bi omogočilo vstop na kitajski in japonski trg. Če nam še to ne uspe, pa ´zapremo barko´,« pravi Medak, ki tudi sam redno podpira (slovenske) projekte na Kickstarterju. Ravno na dan pogovora je podprl projekt, ki malce spominja na njihovega.

Pričakujejo kopije Oiva

Do kopiranja izdelka bo prišlo, pri tem se ne slepijo. »Če bo postal priljubljen, ga bodo zagotovo kopirali Kitajci. In če bo priljubljen, to pomeni tudi to, da bomo imeli tudi mi kaj od tega, predvsem denar za razvoj. Bolj pomembno pri tem je, da si prvi na trgu in da si ustvariš ime.«

Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje