Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH

V podjetju Bisnode, vodilnem ponudniku poslovnih informacij v slovenskem gospodarskem prostoru, so podrobno pregledali trgovinsko dejavnost v regiji v letu 2013. Ugotovili so, da je v analizirani dejavnosti najhitrejšo rast prihodkov zabeležila Bosna in Hercegovina.
Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH

Najhitrejšo rast prihodkov zabeležili v BiH (Vir slike: jannoon028, FreeDigitalPhotos.net)

Najvišje prihodke iz trgovinske dejavnosti je ustvarila Slovenija, in sicer 27,32 milijard evrov, kar predstavlja 33,7 odstotkov vseh prihodkov trga. Najnižji so bili prihodki v Bosni in Hercegovini, kjer trgovina predstavlja največji, 37,2 odstotni delež vseh prihodkov trga.

Če primerjamo rast prihodkov iz analizirane dejavnosti v obdobju 2011–2013, so ti najhitreje rastli v Bosni in Hercegovini, in sicer za 7,4 odstotka. Na drugi strani največji padec beležijo v Srbiji, kjer so bili prihodki leta 2013 v primerjavi z 2011 nižji za 3,8 odstotka.

Grafični prikaz prihodkov v letu 2013:

(Vir slike: Bisnode bilten)

Poleg pregleda celotne dejavnosti so v Bisnode tri področja analizirali še bolj podrobno. Gre za trgovino z motornimi vozili in popravila motornih vozil, trgovino na debelo ter trgovino na drobno.

Trgovina z motornimi vozili

Najvišje prihodke iz poddejavnosti trgovine z motornimi vozili in popravil motornih vozil, tj. 3,74 milijard evrov, je v 2013 zabeležila Slovenija, kar predstavlja 4,6 odstotkov vseh prihodkov trga. Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina, in sicer v višini 423,37 milijonov evrov, kar predstavlja 1,9 odstotka vseh prihodkov trga in 5 odstotka vseh prihodkov dejavnosti trgovine v državi.

Če primerjamo rast prihodkov iz poddejavnosti, so prihodki v vseh analiziranih državah upadli. Najmanjši upad je zabeležila Slovenija, prihodki so bili v letu 2013 v primerjavi z letom 2011 za 0,4 odstotka nižji, največja upad prihodkov pa Srbija, kjer so bili prihodki leta 2013 v primerjavi z letom 2011 za 13,1 odstotka nižji.

Trgovina na debelo

Najvišje prihodke iz veletrgovine je zabeležila Srbija, in sicer 18,63 milijard evrov. To predstavlja 25,6 odstotka vseh prihodkov iz poddejavnosti glede na celotno srbsko gospodarstvo in 69,9 odstotka celotnih prihodkov celotne trgovine.

Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina – 5,75 milijard evrov. 25,3 odstotka je delež prihodkov iz veletrgovine glede na celotno gospodarstvo, 68,1 odstotka pa znaša delež prihodkov iz trgovine na debelo glede na celotno trgovino.

Primerjave rasti prihodkov od 2011 do 2013 kažejo padec v vseh državah. Izjema je Bosna in Hercegovina, kjer so se prihodki v primerjalnem obdobju zvišali za 11,9 odstotka.

Trgovina na drobno

Najvišje prihodke iz trgovine na drobno je v letu 2013 zabeležila Slovenija – 11,09 milijard evrov, tj. 13,7 odstotka vseh prihodkov gospodarstva in 40,6 odstotka prihodkov trgovine.

Najnižje prihodke je ustvarila Bosna in Hercegovina – ti predstavljajo 10 odstotkov prihodkov trgovine na drobno glede na celotno gospodarstvo in 26,9 odstotka vseh prihodkov celotne trgovine.

Če primerjamo rast prihodkov iz poddejavnosti, so se prihodki v Sloveniji v obdobju 2011-2013 povečali za 1,8 odstotka. Največji upad prihodkov je zabeležila Hrvaška, in sicer za 2,2 odstotka.

Vir: Bisnode Bilten (PDF datoteka)

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje