Nevarnosti obsesije z minimalno sprejemljivim produktom

Avtor Maja Borštnik — 09.04.2014
Komentiraj!
Poznavanje koncepta razvoja minimalno sprejemljivega produkta je dandanes nepogrešljivo v svetu startup podjetništva. A preveč osredotočanja nanj je lahko zelo škodljivo za mlado podjetje, celo do te mere, da vodi v njegov propad.
Nevarnosti obsesije z minimalno sprejemljivim produktom

Nevarnosti obsesije z minimalno sprejemljivim produktom (Vir slike: sxc.hu)

Po mnenju Billa Auleta, podjetnika in avtorja knjižne uspešnice z naslovom "Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup", je veliko podjetnikov dandanes preveč obsedenih z razvojem minimalno sprejemljivega produkta (ang. MVP ali Minimum Viable Product). Kot pravi, so lahko posledice tega katastrofalne in vodijo celo v propad mladih podjetij.

Porast vključevanja startupov v podjetniške inkubatorje in pospeševalnike, iskanje investitorjev na »pitchih«, potegovanje za denarne nagrade na tekmovanjih in podobno je v zadnjih nekaj letih povzročilo, da startupovci velik del svojega časa vlagajo v razvoj minimalno sprejemljivega produkta.

Problem se pojavi, ker takšna podjetja velikokrat izgubijo fokus in začnejo zanemarjati preostala področja poslovanja. Zaljubijo se v svoj produkt in ga želijo izboljšati do popolnosti, pri tem pa spregledajo preostala področja poslovanja, ki so za uspeh prav tako nujno potrebna.

Govora je predvsem o raziskavi tržišča in ugotavljanju, kdo so potrošniki, ki bi bili za končni produkt pripravljeni odšteti denar. Niti člani komisije niti investitorji namreč niso potrošniki, ki bi izdelek kupili, zato se moramo zavedati, da njihova odobravanja še ne pomenijo nujno tudi tega, da bodo naš produkt sprejeli tudi kupci.

Osredotočiti bi se morali na potencialne stranke in njihove potrebe.

Kot svetuje Aulet, je zelo pomembno, da startupa ne gradite »na slepo«. Dobrega produkta ne boste mogli zgraditi v temi, brez dobrega poznavanja tržišča in potencialnih strank, zato še preden se lotite razvoja produkta ugotovite, ali ga bo kdo sploh želel kupiti.

Izogniti se morate neprestanem, skorajda že obsesivnem razvoju produkta, saj se morate osredotočiti predvsem na vaše potencialne stranke in njihove potrebe. To je edini način, da sčasoma ne ostanete brez denarnih sredstev, saj boste lahko začeli prodajati in služiti svoj denar.

Vir: TechCrunch

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice