Nevarnosti obsesije z minimalno sprejemljivim produktom

Poznavanje koncepta razvoja minimalno sprejemljivega produkta je dandanes nepogrešljivo v svetu startup podjetništva. A preveč osredotočanja nanj je lahko zelo škodljivo za mlado podjetje, celo do te mere, da vodi v njegov propad.
Nasveti za podjetnike, ki se soočajo z neodobravajočo okolico

Nasveti za podjetnike, ki se soočajo z neodobravajočo okolico (Vir slike: sxc.hu)

Po mnenju Billa Auleta, podjetnika in avtorja knjižne uspešnice z naslovom “Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup“, je veliko podjetnikov dandanes preveč obsedenih z razvojem minimalno sprejemljivega produkta (ang. MVP ali Minimum Viable Product). Kot pravi, so lahko posledice tega katastrofalne in vodijo celo v propad mladih podjetij.

Porast vključevanja startupov v podjetniške inkubatorje in pospeševalnike, iskanje investitorjev na »pitchih«, potegovanje za denarne nagrade na tekmovanjih in podobno je v zadnjih nekaj letih povzročilo, da startupovci velik del svojega časa vlagajo v razvoj minimalno sprejemljivega produkta.

Problem se pojavi, ker takšna podjetja velikokrat izgubijo fokus in začnejo zanemarjati preostala področja poslovanja. Zaljubijo se v svoj produkt in ga želijo izboljšati do popolnosti, pri tem pa spregledajo preostala področja poslovanja, ki so za uspeh prav tako nujno potrebna.

Govora je predvsem o raziskavi tržišča in ugotavljanju, kdo so potrošniki, ki bi bili za končni produkt pripravljeni odšteti denar. Niti člani komisije niti investitorji namreč niso potrošniki, ki bi izdelek kupili, zato se moramo zavedati, da njihova odobravanja še ne pomenijo nujno tudi tega, da bodo naš produkt sprejeli tudi kupci.

Osredotočiti bi se morali na potencialne stranke in njihove potrebe.

Kot svetuje Aulet, je zelo pomembno, da startupa ne gradite »na slepo«. Dobrega produkta ne boste mogli zgraditi v temi, brez dobrega poznavanja tržišča in potencialnih strank, zato še preden se lotite razvoja produkta ugotovite, ali ga bo kdo sploh želel kupiti.

Izogniti se morate neprestanem, skorajda že obsesivnem razvoju produkta, saj se morate osredotočiti predvsem na vaše potencialne stranke in njihove potrebe. To je edini način, da sčasoma ne ostanete brez denarnih sredstev, saj boste lahko začeli prodajati in služiti svoj denar.

Vir: TechCrunch

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Ključni dejavniki ujemanja produkta s trgom

Še preden se zagonsko podjetje s svojo ponudbo poda na trg, mora doseči ujemanje produkta s trgom (angl. product market fit). Preberite več >>

Video: Uvod v odkrivanje produktov

Video: Uvod v odkrivanje produktov

V zadnjih letih se na področju odkrivanja, razvoja in upravljanja produktov dogajajo pomembne spremembe. Ali ste v stiku s trendi? Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje