Nova pravila Facebooka imajo nekaj lukenj

Avtor Maruša Žibert — 10.12.2014
Komentiraj!
O napovedanih spremembah Facebooka glede promocijskih objav smo se pogovarjali z Mojco Marš, ustanoviteljico agencijo Super Spicy Media. Odločitev Facebooka v tem primeru popolnoma podpira, a pravi, da pravila igre niso dovolj dobro določena.
Nova pravila Facebooka imajo nekaj lukenj

Kako urejati Facebook stran v skladu z napovedanimi spremembami, svetuje Mojca Marš (Vir slike: Grega.T. Bohic, Wisharts).

»Kot oseba, ki se s Facebook marketingom ukvarja profesionalno, opažam, da se velika večina ljudi Facebook marketinga loti na napačen način. Preveč prodaje in premalo dvosmerne komunikacije ter prinašanja vrednosti,« kar po njenem mnenju škodi ne samo uporabnikom, ampak tudi njim samim in vsem, ki so dejavni na tem področju. »Definitivno je v novem pravilu še kar nekaj lukenj, na primer nekatera promocijska sporočila so dejansko zelo koristna za uporabnika, a "zakrpljanje" tega je Facebookova odločitev,« meni pa, da je to korak v pravo smer, saj se bo zdaj dejansko pokazalo, kdo je boljši, marketinški delavci pa se bodo zdaj morali res potruditi.

Izkoristite elektronsko pošto

Po njenem mnenju bo tudi po teh spremembah, ki so v mnogih podjetjih povzročile skrbi, ostal eden od glavnih orodij za promocijo izdelkov. »Ne pozabimo, da podjetja pred Facebookom niso ravno imela veliko možnosti za tako poceni in učinkovito promocijo oziroma komunikacijo.« Zdaj bodo v prvi vrsti morali pristop spremeniti vsi tisti, ki so prej objavljali izrazito prodajne objave. Svetuje, da se izkoristi tudi druge kanale, na primer elektronsko pošto. Sploh na račun pričakovanj, »da se bo e-mail marketing v naslednjem letu konkretno razbohotil, Facebookove spremembe pa marketinške delavce samo še bolj potiskajo k temu«.

Kako promovirati izdelke po novem?

Tisti, ki novih pravil igre ne bodo spoštovali, bodo kaznovani. Zato predlaga, da podjetja že zdaj začnejo z modificiranjem njihove strategije. »Za boljšo vidnost oziroma učinkovitejšo promocijo kot vedno predlagam, da se podjetja osredotočijo na prinašanje vrednosti in ne posiljevanje s promocijskimi sporočili,« na primer s prodajo na neposreden način, s predstavitvijo prednosti, zgodb, izdelkov na drugačen način. Priporoča tudi oglaševanje, še zlasti, če želijo podjetja do rezultatov priti hitreje. »Gre za resnično nizkocenovno in učinkovito promocijo, če se tega lotiš pravilno. A to ne pomeni, da bo preživetje brez oglaševanja nemogoče,« še dodaja.

Mojca svetuje kakovostno komunikacijo z uporabniki, čim manj direktne prodaje in posiljevanja z akcijami ter čim več kakovostne vsebine z vrednostjo.

Akcija in popusti na seznamu prepovedanih besed

Kako bo Facebook v teh primerih strani nadzoroval, še niso sporočili. »Ne samo akcije in popusti, kaznovani bodo vsi, ki bodo na primer v fotografijo postavili svoj izdelek in napisali, da lahko to kupijo v njihovi spletni trgovini po določeni ceni.« Kot ugotavljajo marketinški delavci, bi lahko bila ena od možnosti preverjanje uporabljenih besed, kot so akcija, popusti in kupi.

Sicer pa že zdaj objave, ki v nekem časovnem obdobju ne dosežejo zadostnega števila interakcije, s čimer Facebook sklepa, da vsebina ni zanimiva, izginejo iz News Feeda uporabnika. »To pravilo verjetno ostaja isto, Facebook pa je napovedal, da bo z nespoštovanjem zgoraj omenjenih pravil to še bolj kaznovano.«

Ni poti nazaj, zato vzemite Facebook resno

Če mislite, da si lahko na vsake toliko dovolite objaviti vsebino s »prepovedano vsebino« in da bo kazni konec, ko boste »pravilno« objavili promocijsko vsebino, ste v zmoti. Marševa pravi, da bo Facebook strani kaznoval tako, da bo tudi nove objave, ki bodo povsem normalne in znotraj dovoljenih pravil iger, prikazoval vedno manjšemu krogu ljudi. »To so močne besede, zato je najbolje, da Facebook vzamemo resno,« dodaja.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice