Obetajoči azijski startupi, ki so v 2015 propadli

Avtor Matej Mušič — 30.11.2015
Komentiraj!
Azijski trg je za startupe posebno razburljiv. Zanimive ideje privabljajo milijonske investicije, kar pa za uspeh ni vedno dovolj. Poglejmo si nekaj azijskih startupov, ki so v letošnjem letu zaprli vrata, in kaj se lahko naučimo od njih.
Obetajoči azijski startupi, ki so v 2015 propadli

Obetajoči azijski startupi, ki so v 2015 propadli (Vir slike: Pixabay.com)

eXiche, pralnica avtomobilov po naročilu, Kitajska

Razlog propada: Prenizke cene.

Na Kitajskem je kar nekaj startupov ponujalo pranje avtomobila po naročilu. Ko so kupci potrebovali čisti avtomobil, so poklicali enega izmed ponudnikov, da se je oglasil na domu in opravil svojo storitev. Izmed več ponudnikov je preživel le eden, Guagua Xiche, medtem pa so bili ostali prisiljeni zapreti podjetje. Med njimi je bil tudi najbolj perspektiven eXiche, ki je še marca letos prejel investicijo v višini 20 milijonov dolarjev.

Glavni razlog za propad tega in ostalih startupov je bila verjetno prevelika želja po prevladi med številčno konkurenco, saj so v okviru promocije svojo že tako poceni storitev ponujali po nizkih cenah, ki so bile premajhne za vzdrževanje podjetja.

88 zaposlenih ustvarilo enega najbolj pametnih telefonov na svetu

Dazo, naročanje hrane preko mobilne aplikacije, Indija

Razlog propada: Konkurenca boljša v pridobivanju investitorjev.

Dazo je bil v Indiji eden izmed prvih ponudnikov, ki je preko mobilne aplikacije združeval lokalne restavracije in uporabnike, ki so preko aplikacije naročali hrano. Startup je prejel visoke investicije, med drugimi tudi od Googla in Amazona.

Priložnost v tej panogi so videli tudi drugi startupi, ki so bili uspešnejši pri pridobivanju investitorjev, kljub temu, da se njihova storitev ni razlikovala od Daza. Uspeh drugih startupov je pomenil konec za Dazo.

Valadoo, ponudnik turističnih paketov, Indonezija

Razlog propada: Zanemarjanje poslovnega modela.

Valadoo je bila spletna tržnica, kjer so uporabniki lahko kupili potovalne pakete po Indonezijskih destinacijah. Po petih letih delovanja je podjetje moralo delovanje letošnjega maja ustaviti.

Ustanovitelji pravijo, da je podjetje zašlo v težave, ker so se preveč osredotočali na rast in so zanemarili potrebo po vzpostavitvi trajnostnega poslovnega modela. Druga napaka je bila združitev s še enim podjetjem, ki se je izkazala za veliko bolj zapleteno, kot so sprva načrtovali.

Everything.me, aplikacija za Android, Izrael

Razlog propada: Zanemarjanje poslovnega modela.

Startup Everything.me, ki je zgradil aplikacijo za pametne telefone z operacijskim sistemom Android, je bil v letošnjem letu eden najbolj odmevnih propadov na azijskih celini. Kljub prejetim 35 milijonom dolarjem investicije in 15 milijonom prenosom aplikacije, so lastniki konec letošnjega oktobra zaprli podjetje. Glavni vzrok naj bi bil pomanjkanje primernega poslovnega modela.

Molome, aplikacija za urejanje fotografij, Singapur

Razlog propada: Globalna konkurenca.

Ker so Azijci znani po obsedenosti s fotografiranjem, jim je startup Molome ponudil aplikacijo, ki bi naredila posnete fotografije z dodajanjem figur in besedila še zabavnejše. Leta 2014 naj bi aplikacija imela 40 tisoč dnevno aktivnih uporabnikov in več kot 15 tisoč prenosov fotografij na dan. Toda te številke niso bile dovolj velike, da bi lahko tekmovale z velikimi tekmeci za izmenjavo fotografij, kot sta Instagram in Snapchat. Podjetje so zaprli sredi novembra.

Vir: techinasia.com

Alibaba odpira nove pisarne na ameriških tleh

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice