Obetajoči azijski startupi, ki so v 2015 propadli

Azijski trg je za startupe posebno razburljiv. Zanimive ideje privabljajo milijonske investicije, kar pa za uspeh ni vedno dovolj. Poglejmo si nekaj azijskih startupov, ki so v letošnjem letu zaprli vrata, in kaj se lahko naučimo od njih.
Obetajoči azijski startupi, ki so v 2015 propadli

Obetajoči azijski startupi, ki so v 2015 propadli (Vir slike: Pixabay.com)

eXiche, pralnica avtomobilov po naročilu, Kitajska

Razlog propada: Prenizke cene.

Na Kitajskem je kar nekaj startupov ponujalo pranje avtomobila po naročilu. Ko so kupci potrebovali čisti avtomobil, so poklicali enega izmed ponudnikov, da se je oglasil na domu in opravil svojo storitev. Izmed več ponudnikov je preživel le eden, Guagua Xiche, medtem pa so bili ostali prisiljeni zapreti podjetje. Med njimi je bil tudi najbolj perspektiven eXiche, ki je še marca letos prejel investicijo v višini 20 milijonov dolarjev.

Glavni razlog za propad tega in ostalih startupov je bila verjetno prevelika želja po prevladi med številčno konkurenco, saj so v okviru promocije svojo že tako poceni storitev ponujali po nizkih cenah, ki so bile premajhne za vzdrževanje podjetja.

88 zaposlenih ustvarilo enega najbolj pametnih telefonov na svetu

Dazo, naročanje hrane preko mobilne aplikacije, Indija

Razlog propada: Konkurenca boljša v pridobivanju investitorjev.

Dazo je bil v Indiji eden izmed prvih ponudnikov, ki je preko mobilne aplikacije združeval lokalne restavracije in uporabnike, ki so preko aplikacije naročali hrano. Startup je prejel visoke investicije, med drugimi tudi od Googla in Amazona.

Priložnost v tej panogi so videli tudi drugi startupi, ki so bili uspešnejši pri pridobivanju investitorjev, kljub temu, da se njihova storitev ni razlikovala od Daza. Uspeh drugih startupov je pomenil konec za Dazo.

Valadoo, ponudnik turističnih paketov, Indonezija

Razlog propada: Zanemarjanje poslovnega modela.

Valadoo je bila spletna tržnica, kjer so uporabniki lahko kupili potovalne pakete po Indonezijskih destinacijah. Po petih letih delovanja je podjetje moralo delovanje letošnjega maja ustaviti.

Ustanovitelji pravijo, da je podjetje zašlo v težave, ker so se preveč osredotočali na rast in so zanemarili potrebo po vzpostavitvi trajnostnega poslovnega modela. Druga napaka je bila združitev s še enim podjetjem, ki se je izkazala za veliko bolj zapleteno, kot so sprva načrtovali.

Everything.me, aplikacija za Android, Izrael

Razlog propada: Zanemarjanje poslovnega modela.

Startup Everything.me, ki je zgradil aplikacijo za pametne telefone z operacijskim sistemom Android, je bil v letošnjem letu eden najbolj odmevnih propadov na azijskih celini. Kljub prejetim 35 milijonom dolarjem investicije in 15 milijonom prenosom aplikacije, so lastniki konec letošnjega oktobra zaprli podjetje. Glavni vzrok naj bi bil pomanjkanje primernega poslovnega modela.

Molome, aplikacija za urejanje fotografij, Singapur

Razlog propada: Globalna konkurenca.

Ker so Azijci znani po obsedenosti s fotografiranjem, jim je startup Molome ponudil aplikacijo, ki bi naredila posnete fotografije z dodajanjem figur in besedila še zabavnejše. Leta 2014 naj bi aplikacija imela 40 tisoč dnevno aktivnih uporabnikov in več kot 15 tisoč prenosov fotografij na dan. Toda te številke niso bile dovolj velike, da bi lahko tekmovale z velikimi tekmeci za izmenjavo fotografij, kot sta Instagram in Snapchat. Podjetje so zaprli sredi novembra.

Vir: techinasia.com

Alibaba odpira nove pisarne na ameriških tleh

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Delovna miza lahko razkrije veliko o tistem, ki jo uporablja. Kaj nam tako lahko povesta delovni mizi Elona Muska in Marka Zuckerberga? Preberite več >>

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«

Video: Joshua Gans: »Eksperimentirajte s poslovnim modelom!«

Vsak podjetnik mora pred vstopom na trg svojo idejo razviti in najti ustrezen poslovni model. V zanimivem videu Joshua Gans predstavi nekaj praktičnih primerov. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje