Odgovor strokovnjaka: eOpominjanje o neplačilu davščin

Avtor Nejc Setnikar — 01.09.2014
Komentiraj!
V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo predstavili novost na davčnem področju. Od 1. septembra dalje bo namreč opominjanje o davčnih dolgovih potekalo samo še preko portala eDavki. V nadaljevanju preberite, kako se je mogoče izogniti stalnemu preverjanju obstoja morebitnih opominov.
Odgovor strokovnjaka: eOpominjanje o neplačilu davščin

eOpominjanje. (Vir slike: freeimages.com)

Vprašanje:

Kje lahko preverim svojo dolgove do Finančne uprave Republike Slovenije in kako se lahko izognem stalnemu preverjanju obstoja morebitnih opominov?

Odgovor:

Pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost bodo od 1. septembra naprej obvestila o svojih davčnih dolgovih prejemali samo še preko portala eDavki

Zavezanec se lahko izogne stalnemu preverjanju obstoja morebitnih opominov tako, da preko portala eDavki sporoči svoj elektronski naslov. Slednje opravi preko portala eDavki z obrazcem prijava/odjava/sprememba podatkov (eVročanje-POS). Ker se prehodno obdobje pošiljanja opominov po klasični poti in preko portala eDavki izteče konec avgusta, je priporočljivo, da zavezanec svoj elektronski naslov za obveščanje sporoči čim prej.

Opomini bodo pri pravni osebi odloženi v profil pravne osebe, pri fizični osebi, ki opravlja dejavnost pa v profil fizične osebe, ki opravlja dejavnost.

Ostale fizične osebe, ki ne opravljajo dejavnosti, bodo opomin prejele prek portala eDavki v profil fizične osebe, le če so se prijavile v storitev eVročanja.

Splošen opis elektronskega vročanja preko portala eDavki:

Po vstopu zavezanca v sistem eVročanja bo Finančna uprava RS poslala naslovniku v portal eDavki in na zavezančev elektronski naslov informativno elektronsko poročilo, da je v portalu eDavki dokument, ki mu ga je potrebno vročiti. Če je predpisana osebna vročitev, informativno sporočilo vsebuje tudi podatek, da mora zavezanec prevzeti dokument v roku 15 dni od odložitve dokumenta, sicer se bo po poteku tega roka vročitev štela za opravljeno (fikcija vročitve).

Pri navadni elektronski vročitvi (npr. opomin) bo naslovnik dokument prevzel iz portala eDavki (Prejeti dokumenti) tako, da bo z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila za varen elektronski podpis dokazal svojo istovetnost.

Če pa je predpisana osebna vročitev, bo naslovnik prevzel dokument s podpisom elektronske vročilnice. Vročitev bo veljala za opravljeno z dnem, ko bo naslovnik prevzel dokument iz portala eDavki (Prejeti dokumenti). Če dokumenta ne bo prevzel v 15 dneh od dneva, ko je prejel informativno sporočilo, bo vročitev veljala za opravljeno z dnem preteka tega roka.

Vir: FURS

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice