Osnove optimizacije stopnje konverzije na spletni strani
O konverzijah na spletni strani se vse glasneje govori (Vir slike: Bigstockphoto.com)
Prijava na mailing, registracija v spletno trgovino, prenos aplikacije, nakup ali kaj podobnega so aktivnosti, prek katerih pasivni obiskovalec postane aktiven (potencialni) kupec. Vsako od teh aktivnosti želimo meriti in seveda skozi čas izboljšati.
Osnovni pojmi optimizacije stopnje konverzije
Najprej se spoznajmo z nekaj osnovnimi pojmi (v angleščini).
CTA – call to action (poziv k akciji): osnovni gumb, povezava ali podoben element, ki poziva uporabnika k aktivnosti, ki napeljuje h konverziji; “dodaj v košarico”, “prijavi se”, “prenesi zdaj” je le nekaj primerov pozivov na gumbu;
Conversion Funnel: primarna pot uporabnikove izkušnje do konverzije, na primer: vstopna stran, kategorija izdelkov, produktna stran, košarica, zahvalna stran; bolj kot imamo razdelan ta lijak za posamezno konverzijo, večjo uspešnost bomo dosegli;
A/B testing: testiranje posameznega elementa na podstrani, kot je barva gumba, napis na gumbu, različna besedila in podobno; pri A/B testu vedno testiramo samo en element, da lahko ugotovimo, kaj dejansko vpliva. A/B testiranje je ena izmed učinkovitejših metod pri podjetjih za uspeh pri optimizaciji stopnje konverzije.
Kaj je optimizacija stopnje konverzije?
Optimizacija konverzije je pridobivanje obiska na stran in povečevanje števila konverzij skozi čas. Je strukturiran in sistematičen pristop k izboljšanju uspešnosti spletne strani s pomočjo analitičnih podatkov in uporabnikovih povratnih informacij. Določimo ga z jasnimi cilji in ključnimi dejavniki uspešnosti (KPI).
Kaj pa optimizacija stopnje konverzije ni?
Ni proces, upravljan na osnovi ugibanj, predvidevanj ali slutenj. Njen cilj ni pridobivanje večjega števila obiskovalcev, ne glede na kakovost in odzivnost, ampak izboljšanje odstotka obstoječih, ki konvertirajo.
Pojasnimo s primerom v številkah
Naša spletna trgovina ima na mesec 1000 obiskovalcev, od katerih jih v povprečju 11 kupi naš izdelek. Stopnja konverzije je 1,1% – izračunano po formuli
(11/1000) x 100
Ker vemo, da je stopnja konverzije lahko višja, se odločimo za A/B test gumba, s katerim pozivamo k nakupu. Izvedemo 3-tedenski test med oranžnim in zelenim gumbom z istim napisom. Z merjenjem ugotovimo, da zelen gumb prinese 1,34 % stopnjo konverzije, medtem ko oranžen le 1,02 %.
Kaj smo naredili? Stopnjo konverzije smo brez dodatnih finančnih sredstev v povečanje obiska na stran povečali le z menjavo barve gumba. Za optimizacijo stopnje konverzije torej ne potrebujemo dodatnih 1000 obiskovalcev, marveč s sodobnimi orodji poskrbimo, da jih izmed teh 1000 namesto 11 kupi 13 (iz našega primera).
To je sicer zelo poenostavljen primer, ki slikovito prikaže, da lahko oblikovna sprememba močno vpliva na uporabniško izkušnjo. V praksi stvari niso tako preproste, zato je treba nenehno testirati različne oblikovne in tekstovne elemente. Vedeti moramo, da za večjo prodajo ni treba nujno vabiti več obiskovalcev in s tem vlagati dodatna sredstva na spletni stran, marveč vzeti si čas in izmeriti/testirati vsak element na strani.
Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.
Vabimo vas na MP coworking dogodek: Kako izboljšati konverzijo spletne strani?
Datum: 01. 04. 2016 od 15:00 do 17:30
Kraj: MP coworking, Kunaverjeva 9, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Vam datum ne ustreza? Prijavite se na obveščanje in vsebinske e-novice tukaj >>