Osnove optimizacije stopnje konverzije na spletni strani

O konverzijah na spletni strani se vse glasneje govori. Optimizacija spletne strani pa ni le tista, da pridemo višje med zadetki na iskalniku, ampak še mnogo več. Pojasnimo najprej, kaj je konverzija: je vsaka aktivnost obiskovalca spletne strani, s katero doseže naš cilj.
Osnove optimizacije stopnje konverzije na spletni strani

O konverzijah na spletni strani se vse glasneje govori (Vir slike: Bigstockphoto.com)

Prijava na mailing, registracija v spletno trgovino, prenos aplikacije, nakup ali kaj podobnega so aktivnosti, prek katerih pasivni obiskovalec postane aktiven (potencialni) kupec. Vsako od teh aktivnosti želimo meriti in seveda skozi čas izboljšati.

Osnovni pojmi optimizacije stopnje konverzije

Najprej se spoznajmo z nekaj osnovnimi pojmi (v angleščini).

CTA – call to action (poziv k akciji): osnovni gumb, povezava ali podoben element, ki poziva uporabnika k aktivnosti, ki napeljuje h konverziji; “dodaj v košarico”, “prijavi se”, “prenesi zdaj” je le nekaj primerov pozivov na gumbu;

Conversion Funnel: primarna pot uporabnikove izkušnje do konverzije, na primer: vstopna stran, kategorija izdelkov, produktna stran, košarica, zahvalna stran; bolj kot imamo razdelan ta lijak za posamezno konverzijo, večjo uspešnost bomo dosegli;

A/B testing: testiranje posameznega elementa na podstrani, kot je barva gumba, napis na gumbu, različna besedila in podobno; pri A/B testu vedno testiramo samo en element, da lahko ugotovimo, kaj dejansko vpliva. A/B testiranje je ena izmed učinkovitejših metod pri podjetjih za uspeh pri optimizaciji stopnje konverzije.

Kaj je optimizacija stopnje konverzije?

Optimizacija konverzije je pridobivanje obiska na stran in povečevanje števila konverzij skozi čas. Je strukturiran in sistematičen pristop k izboljšanju uspešnosti spletne strani s pomočjo analitičnih podatkov in uporabnikovih povratnih informacij. Določimo ga z jasnimi cilji in ključnimi dejavniki uspešnosti (KPI). 

Kaj pa optimizacija stopnje konverzije ni?

Ni proces, upravljan na osnovi ugibanj, predvidevanj ali slutenj. Njen cilj ni pridobivanje večjega števila obiskovalcev, ne glede na kakovost in odzivnost, ampak izboljšanje odstotka obstoječih, ki konvertirajo.

Pojasnimo s primerom v številkah

Naša spletna trgovina ima na mesec 1000 obiskovalcev, od katerih jih v povprečju 11 kupi naš izdelek. Stopnja konverzije je 1,1% – izračunano po formuli

(11/1000) x 100

Ker vemo, da je stopnja konverzije lahko višja, se odločimo za A/B test gumba, s katerim pozivamo k nakupu. Izvedemo 3-tedenski test med oranžnim in zelenim gumbom z istim napisom. Z merjenjem ugotovimo, da zelen gumb prinese 1,34 % stopnjo konverzije, medtem ko oranžen le 1,02 %.

Kaj smo naredili? Stopnjo konverzije smo brez dodatnih finančnih sredstev v povečanje obiska na stran povečali le z menjavo barve gumba. Za optimizacijo stopnje konverzije torej ne potrebujemo dodatnih 1000 obiskovalcev, marveč s sodobnimi orodji poskrbimo, da jih izmed teh 1000 namesto 11 kupi 13 (iz našega primera).

To je sicer zelo poenostavljen primer, ki slikovito prikaže, da lahko oblikovna sprememba močno vpliva na uporabniško izkušnjo. V praksi stvari niso tako preproste, zato je treba nenehno testirati različne oblikovne in tekstovne elemente. Vedeti moramo, da za večjo prodajo ni treba nujno vabiti več obiskovalcev in s tem vlagati dodatna sredstva na spletni stran, marveč vzeti si čas in izmeriti/testirati vsak element na strani.

Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.

Vabimo vas na MP coworking dogodek: Kako izboljšati konverzijo spletne strani?
Datum01. 04. 2016 od 15:00 do 17:30
Kraj: MP coworking, Kunaverjeva 9, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Vam datum ne ustreza? Prijavite se na obveščanje in vsebinske e-novice tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Kaj morate vedeti o domenskih končnicah?

Izbira domene je pomembna odločitev. Ne samo, da morate izbrati domeno, ki bo v skladu z vašo blagovno znamko, odločiti se morate tudi, katero končnico boste uporabili – .com, .net, .org, .edu, .co, .gov ali drugo, saj jih je na voljo še veliko več. Preberite več >>

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

11 načinov, kako obiskovalce zadržati na spletni strani

Čas, ki ga uporabniki porabijo za brskanje na vaši spletni strani, je pokazatelj, ali uporabniki na vaši spletni strani uživajo ali ne. Krajša seja pogosto kaže, da jih nekaj sili v to, da stran zapustijo. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

10 napak, ki jih počnete z vsebinskim marketingom

Vsebinsko trženje je izjemno pomemben del spletnega trženja. V zadnjem času je postalo tudi eno najbolj priljubljenih sredstev za pridobivanje kontaktov. Da bi zagotovili, da bo vaše vsebinsko trženje uspešno, pa se morate zadeve lotiti na pravi način, kar ni vedno preprosto. Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

TikTok kot kandidat za prestol socialnih omrežij v 2020

Vsakih nekaj let nova aplikacija na novo opredeli način uporabe socialnih medijev. V letu 2020 je TikTok najnovejši kandidat za prevzem prestola socialnih omrežij, saj ponuja drugačen način interakcije. Platforma združuje mešanico sinhronizacije glasbe in mikro video vsebin, ki trenutno navdušujejo predvsem generacijo Z, mlade do 25 leta starosti. Preberite več >>

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

POSNETEK: Trendi digitalnega marketinga 2020 ter Google oglaševanje z Markom Penkom

Posnetek webinarja Trendi digitalnega marketinga 2020, ki je bila na sporedu 13.5.2020 ter bonus delavnice Google oglaševanje z Markom Penkom. Na njej boste spoznali napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Z nami so bili Miha Rejc - Iprom, Jure Knehtl - WeScaleAgency, Igor Bajsič - SEO pro ter Nina Zupančič - Optiweb.   Preberite več >>

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Reportaža: Predavanje Seana Ellisa, svetovno znanega eksperta v marketingu

Zaradi aktualnosti teme reportažo objavljamo ponovno. Maja 2019, je v Ljubljani potekalo predavanje Američana Seana Ellisa o marketingu in metodah, s katerimi lahko podjetja učinkovito dosegajo rast. Katera nova znanja smo osvojili? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje