Plačana odsotnost z dela v primeru naravne nesreče

Delavec je upravičen do plačane odsotnosti z dela v primeru, ko sam ne more priti na delo zaradi objektivnih okoliščin oziroma zaradi hujše nesreče, kot tudi v primeru razlogov na delodajalčevi strani, ki nastanejo zaradi višje sile
Plačana odsotnost z dela v primeru naravne nesreče

Plačana odsotnost z dela v primeru naravne nesreče. (Vir slike: sxc.hu)

Zakon o delovnih razmerjih v 165. členu določa, da ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela do skupaj največ sedem delovnih dni v posameznem koledarskem letu zaradi osebnih okoliščin. Za vsak posamezni primer hujše nesreče, ki zadane delavca, ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela najmanj en delovni dan. To velja tudi v primeru višje sile oziroma naravne nesreče, ko delavec zaradi objektivnih okoliščin ne more priti na delo.

Ob tem pa je potrebno poudariti, da je zakonsko navedene primere in čas trajanja odsotnosti mogoče razširiti s kolektivnimi pogodbami na različnih ravneh ali s pogodbo o zaposlitvi. Večina kolektivnih pogodb dejavnosti med primere plačane odsotnosti zaradi osebnih okoliščin uvršča tudi primer elementarnih nesreč in sicer lahko traja odsotnost v primeru elementarne nesreče povprečno od 3 do 5 dni.

Glede primerov, ki jih ni mogoče uvrstiti med odsotnosti zaradi osebnih okoliščin v skladu s 165. členom ZDR-1 (v primeru, ko pri posameznem delodajalcu delovni proces ni potekal oziroma v primeru, ko je bila sprejeta odločitev, da se zaprejo uradi) gre za situacijo iz šestega odstavka 137. člena ZDR-1, ki določa, da je delavec je upravičen do polovice plačila, do katerega bi bil sicer upravičen, če bi delal, vendar ne manj kot 70 odstotkov minimalne plače, v primeru, ko ne more opravljati dela zaradi višje sile. Gre za upravičeno odsotnost z dela, saj delavec dela ne more opravljati zaradi višje sile, zato delavcu tudi ni potrebno »oddelati manjkajočih« ur.

Preberite več v članku Regres in letni dopust

V kolikor pa starši ostajajo doma, ker nimajo zagotovljenega varstva otrok, pa na Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve menijo, da je v teh primerih možna izraba letnega dopusta oziroma dogovor z delodajalcem o neplačani odsotnosti z dela.

Vir: MDDSZ

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje