PR in zagonska podjetja: 3 pomembni nasveti

PR podjetje izkušene Juliet Travis deluje na področju San Francisca, v središču tehnološke industrije. Na podlagi svojih izkušenj na področju odnosov z javnostmi v različnih zagonskih podjetjih je oblikovala nekaj najpomembnejših nasvetov za vse, ki se ukvarjajo s tem področjem.
PR in zagonska podjetja: 3 pomembni nasveti

PR in zagonska podjetja: 3 pomembni nasveti (Vir slike: Pixabay.com)

Čeprav je tehnološka industrija izjemno cenjena, se marsikatero tehnološko podjetje spopada s problemi na področju predstavljanja svojih sporočil javnostim. Nekateri izzivi na področju PR, s katerimi se soočajo tehnološka zagonska podjetja, so povezani s hitrostjo dela, ki je značilna zanje. Takšna podjetja se namreč razvijajo s svetlobno hitrostjo in pogosto zahtevajo takojšne rezultate. V izjemno tekmovalnem svetu, kjer se za medijsko pozornost bori ogromno število zagonskih podjetij, je doseči, da bo glas posameznega podjetja slišan, še težja naloga.

Drugi problem predstavlja dejstvo, da veliko zagonskih podjetij v javnosti predstavlja njihov direktor. Direktorji zagonskih podjetij pa so zaradi narave svojega dela veliko odsotni in nedosegljivi za intervjuje, hkrati pa so pogosto tudi neizkušeni na področju strateškega komuniciranja za mediji.

V nadaljevanju predstavljamo nekaj ključnih značilnosti dela strokovnjaka za PR z zagonskimi podjetji.

Da bi sodelovali z zagonskim podjetjem, morate začeti razmišljati na njihov način.

Zagonska podjetja so posebna vrsta podjetij in se precej razlikujejo od bolj uveljavljenih korporativnih strank. Ukvarjajo se z drugačnimi izzivi, na poslovni svet gledajo z drugačne perspektive in sebe pogosto vidijo kot tiste dejavnike, ki bodo zmotili uveljavljene prakse in izzvali utrjeni status quo. Da bi svojim strankam iz zagonskih podjetij dokazali, da ste v resnici na njihovi strani, spremenite svoj način razmišljanja in začnite na svet gledati z njihove perspektive.

Pozorno poslušajte in se naučite gledati na stvari s perspektive mladega podjetja, ki si želi ustvariti velike spremembe. Izdelajte PR načrt, ki bo odražal stališča direktorjev podjetja in zagotovil konkretne rezultate, ki bodo usklajeni s poslovnimi cilji podjetja. Naučite se čutiti njihovo bolečino, razumeti njihove izzive in se vključiti v vsakodnevno delovanje podjetja.

Če v podjetju zaposlujejo, v svoji mreži poiščite odličnega kadrovika in ga povežite s podjetjem. Če se osredotočajo na financiranje, jih predstavite vlagateljem, ki jih poznate. Če menite, da bi lahko to podjetje sodelovalo z vašimi drugimi strankami, jih povežite med seboj.

Ne ukvarjajte se zgolj z odnosi z javnostmi, temveč pomagajte podjetju pri soočanju z različnimi izzivi in izpolnjevanju njihovih edinstvenih potreb. Na tak način si boste zagotovili njihovo zaupanje in hkrati pridobili razumevanje, na kakšen način predstaviti podjetje javnostim.

Delajte kot zagonsko podjetje.

Zagonska podjetja večinoma delujejo na izvirne načine in uporabljajo specifična orodja. Pomembno in koristno je, da tudi sami prilagodite svoje delo njihovemu načinu in uporabite, če je mogoče, ista orodja za produktivnost. Če na primer namesto storitev MS Office uporabljajo storitve Google Docs, tudi sami uporabljajte Google Docs za svoje sodelovanje z njimi. Če poleg elektronske pošte uporabljajo Slack, začnite ta program uporabljati tudi vi. Če uporabljajo orodja za produktivnost, kot sta Wrike ali Basecamp, prosite za uporabniški račun in opravljajte svoje delo skupaj s svojimi strankami.

Če bodo v podjetju videli, da se želite naučiti uporabljati delovna orodja, ki jih uporabljajo sami, bodo cenili vaš trud in dobili občutek, da si skupaj z njimi prizadevate za uspeh.

Za učinkovito sodelovanje z zagonskimi podjetji morate upoštevati tudi njihovo finančno stanje. Ustanovitelji zagonskih podjetij se cele dneve ukvarjajo z vprašanji finančne vzdržnosti svojih podjetij. Ljudje sicer pogosto domnevajo, da imajo tehnološka zagonska podjetja veliko denarja, ki jim ga je zagotovil tvegani kapital, vendar mlada podjetja s svojim denarjem ravnajo zelo skrbno in vedno želijo videti rezultate. Predstavite jim rezultate, pridobljene s pomočjo Google Analytics, in na podlagi poročil in analiz o upravljanju odnosov s strankami dokažite svoj doprinos k delovanju podjetja, ki ne temelji le na pojavljanju v medijih.

Tehnološka zagonska podjetja pogosto potrebujejo individualizirane storitve svoje PR agencije. Zagotoviti jim morate, da bo njihova kontaktna oseba v agenciji stalno dosegljiva. Če ste sami zadolženi za delo s podjetjem, morate prepoznati njihova pričakovanja in jim pokazati sprotne rezultate svojega dela. Vedno morajo imeti občutek, da so vaša edina prioriteta. Vsaki stranki morate občasno ponovno zagotoviti, da delate samo za njih, kar še posebej velja za ustanovitelje zagonskih podjetij, ki morda prvič sodelujejo s strokovnjakom za PR.

Bodite spretni, prilagodljivi in varčni – in ne bojte se hitrih sprememb.

Ne pozabite, da se v svetu zagonskega podjetništva situacija lahko spremeni v trenutku. Lahko pripravite odlično šestmesečno strategijo, nato pa se vse spremeni v roku enega meseca.

Na nekatere stvari ne morete vplivati: čas objav se spreminja, datumi predstavitev izdelkov se prestavljajo, sodelovanja se oblikujejo (ali razpadejo), financiranje se nepričakovano zaključi … Ali pa celotni poslovni model podjetja zajadra v novo smer.

Pripravljeni bodite spremeniti PR strategijo, ko je to smiselno. Včasih lahko s svojo prilagodljivostjo na najboljši način pokažete svojo vrednost za podjetje. Prepustite se toku in bodite pripravljeni izkoristiti vsako novo priložnost!

Čeprav se boste pri sodelovanju z zagonskimi podjetji soočali z nenavadnimi izzivi, je lahko delo z njimi izjemno zabavno in koristno, če se ga lotite na pravi način. Delo s tehnološkimi zagonskimi podjetji je po navadi prijetno, saj so v njih zaposleni mladi ljudje, ki so polni energije in velikih idej, njihovi načrti pa so zelo ambiciozni.

Tako imate priložnost, da jim pomagate pri razvoju in sodelujete pri njihovih izjemnih dosežkih. Pri tem ne pozabite na predstavljene nasvete: razmišljajte in delujte kot zagonsko podjetje ter uskladite svoje delovanje z njihovimi prioritetami.

Vaše znanje in delovanje naj podjetju prineseta dodano vrednost, ki naj ne bo omejena le na medijsko pokritost njihovega delovanja. Sčasoma se vam lahko zgodi, da bodo hitro rastoča zagonska podjetja postala tudi pomemben dejavnik za rast vašega podjetja.

Vir: The Next Web

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


PR za večjo konkurenčnost

PR za večjo konkurenčnost

Konkurenca je danes čedalje hujša, zato morajo podjetja poskrbeti za nove načine, da ostanejo korak pred konkurenti. Pri tem jim lahko uspešno pomaga tudi PR - že z manjšim denarnim vložkom si lahko podjetja v kratkem času povsem izboljšajo svoj konkurenčni položaj. Preberite več >>

PR za lažje pridobivanje strank

PR za lažje pridobivanje strank

Podjetja tekmujejo v tržnem, pa tudi v netržnem okolju, ki postavlja okvirje poslovanja za podjetja. Naloga PR-a je celostno upravljanje in povezovanje obeh okolij, ki prinašata podjetju neizkoriščeno konkurenčno prednost in tako doprineseta k boljšim poslovnim rezultatom v tržnem okolju. Preberite več >>

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Pojavljanje v medijih je ključnega pomena za širjenje sporočil in lahko doprinese k uspehu podjetja. Zagotavljanje medijske pozornosti je za zagonska podjetja težka naloga, saj večinoma ne zaposlujejo strokovnjakov za trženje in PR. Zato vam ponujamo nekaj osnovnih nasvetov. Preberite več >>

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosov z javnostmi ne smemo enačiti z brezplačnim oglaševanjem, kot to počne marsikateri nadebudni podjetnik. PR, kot odnosom z javnostmi pravimo še drugače, se namreč od klasičnega oglaševanja precej razlikuje. Preberite več >>

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Kaj so odnosi z javnostmi? Kako zagotoviti, da bodo mediji o vašem podjetju poročali pozitivno? Zakaj so odnosi z javnostmi bolj učinkoviti kot oglaševanje? Odgovore na zastavljena vprašanja in nasvete za uspešno sodelovanje z mediji boste našli v prispevku. Preberite več >>

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

»V tako majhnem prostoru, kot je Slovenija, je razmeroma enostavno priti v stik z novinarjem, ki pokriva področje, na katerem deluje določeno podjetje,« pravi Majda Dodevska iz startupa Scoutte. Povsem drugače pa je, ko želimo objavo naše zgodbe v tujem mediju. Preberite več >>

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Če se sprehodimo po družabnih omrežjih, lahko vidimo, da je še vedno nekaj podjetij, ki družabna omrežja neuspešno izkoriščajo za PR. Kako jih uporabiti za učinkovit PR? Preberite več >>

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

Objavljamo posebno akcijo prek katere lahko le do 17. aprila pridobite kar 30% popust na delavnico o PR veščinah. Ne pozabite, da boste na delavnici pripravili lastno PR sporočilo in izvedeli konkretne trike od podjetnice, ki je prepričala svetovne medije, da objavijo njeno zgodbo. Preberite več >>

Oznake: