Pred petimi leti še niso obstajali, danes pa so vredni milijarde

Spodnji startupi so dokaz, kaj vse je možno narediti v zgolj nekaj letih. Gre za startupe, ki so nastali na ameriških tleh pred največ štirimi leti, danes pa so vredni več kot milijardo dolarjev. Vsi so v zasebnih rokah.
Pred petimi leti še niso obstajali, danes pa so vredni milijarde

Veste, da je Snapchat danes vreden že kar 16 milijard dolarjev? Na sliki Evan Spiegel, ki je zasnoval Snapchat (Vir slike: YouTube).

S čim se zgoraj omenjeni startupi ukvarjajo in kakšna je bila njihova pot, si poglejmo pobliže. Business Insider je pripravil lestvico 15 startupov, ki so stari manj kot pet let, danes pa so vredni več kot milijardo dolarjev; mi pa se bomo osredotočiti zgolj na pet.

Startup Jet.com mnogi tuji mediji imenujejo za naslednji Amazon. Podjetje je v treh rundah zbralo okoli 220 milijonov dolarjev, in to še preden je uradno zaživelo. Prvi dan uradne prodaje, to je bilo julija letos, je doseglo več kot milijon dolarjev prodaje. Podjetje se od ostale konkurence, ki jo je na pretek, razlikuje po tem, da obljublja do 15 odstotkov nižje cene od ostalih ponudnikov, tudi Amazona. Njegov ustanovitelj Marc Lore ima pred seboj velik načrt: do leta 2020 želi doseči 20 milijard dolarjev prihodkov in 15 milijonov plačljivih uporabnikov. Oktobra je podjetje sicer odpovedalo plačljivi model, po katerem je moral uporabnik plačati 50 dolarjev pristojbine za uporabo storitve.

Leta 2011 je zaživelo podjetje Honest Company, ki deluje na ekološkem področju. Prvi obraz podjetja je uspešna igralka Jessica Alba. Projekt, ki je sprva spominjal zgolj na poskusnega zajčka igralke, je požel izjemen uspeh. Za vzpon in prepoznavnost podjetja se mora igralka zahvaliti tudi vzponu ekotrendov. Danes je podjetje, ki prodaja naravne in varne izdelke za nego dojenčkov, otrok ter celotne družine in naravne izdelke za čiščenje doma, vredno 1,7 milijarde dolarjev.

Je lahko kuhanje enostavno? Ekipa Blue Apron vam bo pritrdila na to vprašanje. Podjetje, ki je nastalo leta 2012, kuhanje poenostavlja z dostavo natančno izmerjenih sestavin in pripravljenih receptov kar do naših vrat. Opisujejo ga kot »božji dar za lene kuharje«. Ekipi je kljub mladosti startupa uspelo tisto, kar lahko mnogi le sanjajo: mesečno prodajo okoli tri milijone obrokov. Od januarja letos je svoje kapacitete povečala za kar trikrat, uporabnikov pa je že na sto tisoče. Aplikacijo je Apple uvrstil med najboljše aplikacije za iPhone letošnjega leta.

Uber za trgovino, kot mediji pogosto imenujejo startup Instacart, je danes vreden več kot 2 milijardi dolarjev. Instacart namesto nas izbere izdelke iz nakupovalnega seznama, za storitev pa zaračuna štiri dolarje. Lani decembra je pridobil 220 milijonov dolarjev težko investicijo, junija letos še 44 milijonov. Ekipa ima velike načrte, svojo storitev želi ponuditi čim večjemu krogu ljudi. Trenutno je na voljo v več kot 15 ameriških zveznih državah.

Evan Spiegel je opustil študij na Stanfordu, da bi se popolnoma posvetil ideji za Snapchat. Eno izmed najmlajših družbenih omrežjih je v osmih rundah pridobilo skoraj 1,2 milijardi dolarjev investicij, med njimi tudi s strani Alibabe. Za Spieglov Snapchat se je zanimal tudi Facebookov Mark Zuckerberg, ki je mlademu podjetniku ponudil nekaj milijard dolarjev. Spiegel je ponudbo zavrnil in kot kaže se je odločil pravilno. Danes je startup vreden 16 milijard dolarjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Na največjem regijskem ecommerce tekmovanju Spletni trgovec leta je spletna trgovina gizzmo.si prejela kar tri nagrade, med drugim tudi najvišjo lovoriko Web Champion 2017. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: