Prihodnost email marketinga je vezana na zakonodajo

Avtor Maruša Žibert — 01.06.2015
Komentiraj!
Email marketing, ki omogoča hitro in poceni orodje za testiranje odziva trga, v povezavi s follow-up klici postaja vse bolj pomembno marketinško orodje, obenem pa cenovno ugodno pridobivanje strank, meni Igor Panjan iz Datafy.it.
Prihodnost email marketinga je vezana na zakonodajo

Igor Panjan: o vsebinskem marketingu se vse več piše in govori, manjka pa nam disciplina pisanja! (Vir slike: osebni arhiv)

»Vse ostale metode zahtevajo bistveno več časa in energije, da se pripravi oglaševalski material in posledično višje stroške,« dodaja. Njegova prihodnost pa je vezana na zakonodajo: »Če bo šla na primer Evropska unija, posledično tudi Slovenija, po poti, da je aktivno iskanje strank nelegitimno ravnanje, potem email marketing ne bo imel rožnate prihodnosti. Če pa se bomo odločili za delovna mesta in cvetočo ekonomijo, bo email marketing eden od ključnih orodij za uspeh

V B2B segmentu kraljuje email, v B2C družbena omrežja

Email, ki mu analitiki že nekaj časa napovedujejo konec, je vendarle v veliki meri uporabljen, zlasti v B2B segmentu. Podjetja so v tem primeru celo prepričana, da je email v večji meri resnično učinkovito orodje. Če je v B2B segmentu v veljavi email, pa so v B2C v ospredju družbena omrežja, ki podjetjem in blagovnim znamkam omogočajo povezovanje s svojimi uporabniki. Kot priljubljena oblika email marketinga slovi tudi newsletter.

Vsebinski marketing nas ne sili v nakup

Da je vsebinski marketing resnično v porastu, priča tudi podatek študije MarketinProfs and the Content Marketing Institute, ki kaže, da kar 70 odstotkov zaposlenih v oddelkih marketinga sproducira več vsebine kot lani. Zakaj je vsebinski marketing toliko bolj priljubljen? Tovrstna oblika »človeka nikoli ne sili v neposreden nakup, ampak je primarna vloga izobraževanje«, meni Panjan. Opisuje ga celo kot kralja interneta. »Človek se odloči za nakup, ko sam res preceni, da je za to prišel trenutek. Posledično nimaš občutka, da oglaševalec vrši pritisk,« omogoča izobraževanje in svobodo odločanju o nakupu.

Nehajmo sanjati o Ameriki!

Balast, ki smo se ga naučili filtrirati

»Vse ostale oblike marketinga so balast, ki smo se ga naučili filtrirati. Samo pogledati je potrebno, kaj se je zgodilo s konverzijami na spletnih trgovinah v zadnjih 15 letih. V dot.com bumu so bile 20 do 30-odstotne konverzije nekaj normalnega. Danes velja, da je 4-odstotna konverzija vrhunski rezultat. LinkedIn šteje 0,025 odstotka CTR za uspešno marketinško akcijo, kar je absurd.« Ravno nesegmentirano marketinško bombardiranje, pravi, je v njegovem primeru povzročilo, da je enostavno prenehal gledati televizijo, prav tako ne posluša več radia: »Ljudje smo se enostavno naveličali poslušati reklam o vložkih in pralnem prašku.«

Porast vsebinskega marketinga, a moramo biti dosledni

Tudi v Sloveniji je opazen porast vsebinskega marketinga, saj so podjetja ugotovila, da jim to generira tudi obisk na spletni strani. Veliko se predava o njem, piše, ljudje pa informacije hitro pograbijo in preizkusijo. »Kar nam pa vsem manjka, tudi nam, je disciplina pisanja. Pri vsebinskem marketingu je ključnega pomena redno pisanje – vsaj en blog prispevek na teden dni ali dva.«

Se bo trend iz Anglije preselil tudi k nam?

B2B segment je bolj miren, B2C pa doživlja »tektonske premike«, največje spremembe je na tem področju naredila Anglija, saj je prepovedala B2C klicne centre, kar je po oceni Panjana »neumnost«. Meni, da je le vprašanje časa, da se bo ta trend preselil na celino. »Podjetja, ki prodajajo v B2C segmentu, bodo preživela samo z vrhunskim vsebinskim marketingom in ogromno količino porabljenega denarja na Google AdWordsih. Posledično bodo uspešni oglaševalci samo velika podjetja z veliko količino denarja. Jaz se sprašujem , kako bodo preživela pri trenutni logiki Evropske unije manjša podjetja, ki predstavljajo steber gospodarstva EU!«

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice