Se tudi vi v službo odpravite z lastnim avtomobilom?

V Tehnološkem parku Ljubljana je v sredo, 28. maja 2014, potekala predstavitev projekta s pomenljivim imenom: Sopotništvo. Ta je bil v prvi vrsti namenjen osvetlitvi problematike glede vožnje na delovno mesto z lastnimi avtomobili, ki v povprečju prepeljejo le 1,2 potnika na vožnjo.
Obračun - prevoz na delo ter kilometrine - julij 2014

Obračun – prevoz na delo ter kilometrine – julij 2014 (Vir slike: Freeimages.com)

Med aprilom in majem je v Tehnološkem parku Ljubljana potekal projekt Sopotništvo, s katerim so organizatorji, Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, želeli osvetliti problematiko, ki v Sloveniji zadnje čase postaja čedalje bolj pereča. Govora je o prevozu na delovno mesto, ki ga velika večina zaposlenih opravi z avtomobilom.

Podatki, ki jih je na predstavitvi projekta 28. maja 2014 podala direktorica agencije mag. Lilijana Madjar, so precej zgovorni. Pojasnila je namreč, da povprečna zasedenost slovenskega avtomobila ne presega 1,2 potnika na vožnjo, poleg tega pa kar tri četrtine vseh potovanj v Sloveniji opravimo z zasebnim avtomobilom.

Če dodamo še podatek, da imamo pri nas kar 518 avtomobilov na 1000 prebivalcev, je precej očitno, da bi se na tem področju dalo marsikaj postoriti. »Samo v Ljubljano prihaja dnevno iz drugih občin približno 110 tisoč oseb, od tega je 90 odstotkov migracij opravljenih z osebnim avtomobilom,« je zbrane šokirala Madjarova.

V povprečju avtomobil v Sloveniji prepelje le 1,2 potnika na vožnjo.

Prav zato se je ekipa Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije odločila ukrepati in v okviru evropskega projekta za pilotno implementacijo prometnih strategij Poly5, ki je sofinanciran iz Evropskega sklada za regionalni razvoj preko programa Območje Alp, je nastal projekt Sopotništvo.

V okviru projekta so se zaposleni in honorarni delavci v podjetjih, ki jih združuje Tehnološki park Ljubljana na lokaciji Brdo, lahko prek spletne platforme prijavili kot ponudniki ali iskalci prevoza ter si poiskali enega ali več sopotnikov na poti v službo in domov.

S projektom so organizatorji sicer ciljali na nekoliko starejšo generacijo (nad 30 let), saj je sopotništvo med mladimi (študenti, dijaki) že dokaj razširjeno. Delovno aktivna generacija pa ponavadi lahko izbira med načinom prevoza na delovno mesto, saj jih večina že ima lastni avtomobil, v nasprotju z dijaki in študenti, ki včasih nimajo izbire.

Rezultati projekta so po besedah Mateja Gojčiča, enega izmed organizatorjev, zadovoljivi. »V prvih dveh mesecih uvajalnega obdobja si je kar nekaj sodelavcev našlo sopotnike in ugotovilo, da na tak način lahko kar veliko prihranijo, kar je v današnjih časih zelo pomembno. Tudi rezultati ankete, ki smo jo izvedli v okviru pilotnega projekta, so spodbudni, saj so pokazali, da imajo zaposleni v podjetjih Tehnološkega parka Ljubljana na Brdu, pozitiven odnos do sopotništva.«

Vir: Sopotništvo.si

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje