Slovenija zdrsnila na lestvici Svetovne banke

Slovenija je na letošnji lestvici Doing Business, ki jo pripravlja Svetovna banka, med 189 državami zasedla 51. mesto. Na lestvici, ki je med drugim tudi pokazatelj konkurenčnosti držav, smo tako v primerjavi z lani zdrsnili za pet mest.
Slovenija zdrsnila na lestvici Svetovne banke

Na prvem mestu je že 9. leto zapored Singapur (Vir slike: freeimages.com)

Lestvica Doing Business navaja najboljše države za samostojen pričetek podjetniške poti, hkrati pa je pokazatelj konkurenčnosti držav. Lani je Slovenija končala na 46. mestu, letos pa še pet mest nižje. Na prvem mestu že deveto leto zapored ostaja Singapur, sledita mu Nova Zelandija in Hongkong. Trojici sledi najvišje uvrščena evropska država – Danska, medtem ko se je rastoča Kitajska uvrstila na 90. mesto.

Svetovna banka države ocenjuje na podlagi desetih kriterijev. Na podlagi teh izdela indekse in razvrsti države glede na pogoje poslovanja, položaj na lestvici pa lahko močno vpliva na vlade in njihovo politiko.

Slovenija se je najbolje odrezala pri zaščiti malih delničarjev, kjer je pristala na 14. mestu. Drugo najboljše področje je bilo ustanavljanje podjetij, kjer se je uvrstila na 15. mesto. Pri zagotavljanju električne energije smo ohranili enako pozicijo kot lani, 31. mesto, pri odpravljanju nesolventnosti pa izgubili tri mesta in padli na 42. mesto. Na enakem mestu smo tudi pri plačevanju davkov, pri čezmejnem trgovanju pa smo zdrsnili na 53. mesto. Področja, kjer izgubljamo največ točk, so povezana z gradnjo, posojili in sodstvom. Na področju ravnanja z gradbenimi dovoljenji smo sicer pridobili dve mesti, a še vedno pristali na 90. mestu. Enako mesto, nespremenjeno v primerjavi z lani, smo si zaslužili s prepisi lastništva. Na repu lestvice smo pri pridobivanju posojil – tu smo v primerjavi z lani izgubili še pet mest in pristali na 116. mestu. Najslabše smo se uvrstili na področju učinkovitosti sodstva pri reševanju sporov, kjer smo se uvrstili na 122. mesto in s tem ohranili lansko pozicijo.

Vir slike: The Economist (www.economist.com/blogs/graphicdetail/2014/10/daily-chart-19)

Lestvica Doing Business je tudi ena izmed referenc za tuje investitorje, hkrati pa pokazatelj, v katere evropske države je smiselno vlagati po finančni krizi. Države, v katerih je mogoče hitro in enostavno reševati spore ali odpraviti insolventnost, so običajno bolj privlačne za investitorje v primerjavi z državami, kjer je pravni sistem popolnoma otrpel. Tako so ti postopki v Grčiji in Sloveniji, ki ju je močno prizadela finančna kriza, precej daljši kot, denimo, v Franciji ali Nemčiji, kjer je gospodarstvo precej bolje stoječe. Situacija se je z leti še poslabšala. V Sloveniji se je tako čas reševanja sporov po sodni poti podaljšal za dva meseca, na tri leta in pol, v Grčiji pa za to porabijo več kot štiri leta. 

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje