Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge

Seznamu platform za množično financiranje, ki je dolg več tisoč vrstic, se bo v kratkem pridružila še slovenska platforma. Adrifund, ki ne bo namenjena zgolj slovenskim projektom, bo predvidoma zaživela spomladi letos.
Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge

Ekipa je trenutno razkropljena po svetu. Dani Planinc (na sliki desno) se nahaja v Španiji, Aljaž Gluhar (na sliki levo) in Matej Rauh (na sredini) pa sta v Sloveniji (Vir slike: osebni arhiv).

Matej Rauh, ustanovitelj platforme Adrifund, si pred dvema letoma, v času študentske izmenjave v Reykjavíku, verjetno ni mislil, da mu bo ta tako zaznamovala življenje. Tam je bodoči pravnik med raziskovanjem pravnih ureditev množičnega financiranja spoznal člane ekipe islandske platforme za množično financiranje Karolina fund, ki so sistem iz nič postavili leta 2012. Pridobljeno znanje se je odločil izkoristiti in poskusil ustvariti nekaj koristnega za svoje okolje, hkrati pa si na dolgi rok tudi zagotoviti službo. »Povezava z islandsko ekipo je ostala, o poslovnem sodelovanju pa smo se resno začeli pogovarjati decembra lani,« o podrobnostih pa se dogovorili nekaj tednov nazaj, ko je Rauh vnovič obiskal glavno mesto dežele ognja in ledu.

Lokalna usmerjenost na prvem mestu

Že res, da je tovrstnih platform veliko, pravi Rauh, a prednost platforme Adrifund bo ravno lokalna usmerjenost. Za prijavitelje projektov bo postopek prijave projekta veliko prijaznejši, saj bodo na enem mestu med drugim dobili tudi informacije o davčnem vidiku zbranega denarja preko platforme. Izkušnje iz Islandije, pravi Rauh, kažejo tudi veliko prednost sistema platforme, saj prijaviteljem projektov omogoča enostavno komuniciranje ter možnost osebnega srečanja z ekipo, ki stoji za platformo, čemur bo sledila tudi ekipa platforme Adrifund. Na ta način bodo možnost sodelovanja dobili tudi manjši projekti, za katere spletna kampanja na tujih platformah iz različnih razlogov sploh ni primerna ali pa jim predstavlja prevelik izziv. Vsi projekti na Adrifundu sicer ne bodo dobili mesta, izvzeti bodo tisti, »ki bi bili protizakoniti ali goljufivi«, prav tako ne bodo sprejemali projektov s politično konotacijo.

Dodali rešitev za večjo transparentnost projektov

»Platforma Adrifund bo izvajala t.i. nagradni model množičnega financiranja, pri katerem podpornik v zameno za svoj prispevek dobi določeno nagrado, ki jo obljubi nosilec projekta,« pojasnjuje Rauh, dodatna značilnost, ki bo pripomogla k večji transparentnosti projektov, pa bo obvezna razdelitev posameznega projekta na posamezne stopnje s strani prijaviteljev projektov. Te bodo postopoma obkljukali in tako javno sporočali, kako napreduje realizacija projekta.

Prijavitelji projekta lahko svoje projekte že oddajo prek spletne strani, ki bo v obliki platforme zaživela spomladi (Vir slike: Adrifund).

Na platformi bodo lahko zbirali denar projekti, »katerih namen je nekaj ustvariti«, prijavitelj pa bo lahko s.p., d.o.o., društvo, zavod in druge pravne oblike, ne bo pa mogla projekta prijaviti fizična oseba. Prijava projekta bo podobna kot na ostalih platformah, »razen pri prvih projektih, pri katerih bomo v pripravo kampanj bolj vpleteni tudi sami, saj uporabniški vmesnik za izdelavo kampanj neposredno na platformi še ni pripravljen«. Ekipa bo projekte tudi predhodno preverjala.

Slovenskim in tujim ustvarjalcem (Adrifund bo namenjena tudi okoliškim državam) bodo ponudili tudi svetovanje, vse od priprav in izpeljave spletne kampanje, do tega, kako narediti množično financiranje dostopno čim večjemu krogu ljudi.

Kampanje s poljubnim datumom trajanja

Tudi na tej platformi bo pomembna vsebina in krog podpornikov, ki jih bo ekipa morala pritegniti še pred uradnim začetkom kampanje. Ko bo projekt enkrat zaživel, si ga bodo obiskovalci lahko ogledali in podprli z vnaprej predvidenimi višinami prispevkov. Predstavljali se bodo lahko poljubno dolgo, bodo pa predolge kampanje odsvetovali. »Statistično gledano daljše kampanje namreč ne zagotavljajo večje možnosti uspeha,« dodaja Rauh.

Dober začetni odziv Slovencev

Ekipa Adrifund, ki se na kakšni od platform za množično financiranje še ni preizkusila, je pa velika navdušenka nad njimi (poleg sogovornika jo tvorita še Aljaž Gluhar, ki pomaga pri promoviranju platforme in projektov ter komuniciranju z nosilci projektov ter Dani Planinc, ki je IT svetovalec), bo živela od provizije, ki jo bodo zaračunali projektom, ki bodo dosegli zastavljeni cilj. Rauh, ki je projekt do te točke v celoti financiral sam, pravi, da je odziv slovenske publike dober. »V enem tednu, odkar smo prvič objavili novico na Facebooku, se je javilo šest projektov iz povsem različnih področij, kar je več, kot smo pričakovali,« razkriva.

Za začetek si želijo v Sloveniji približati množično financiranje vsem, ki imajo dobro idejo, ki bi lahko pomenila zagon posla, posledično zaposlitev – a jim to po klasičnih poteh, kot je recimo najem posojila, najverjetneje ne bi uspelo. »Množično financiranje povsod po svetu ugodno vpliva na gospodarstvo, poleg tega pa uspešno financirani in izpeljani raznoliki projekti bogatijo prostor, v katerem živimo,« še pravi Rauh.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Koncept, ki prinaša korist kupcem in prodajalcem

Koncept, ki prinaša korist kupcem in prodajalcem

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj. Preberite več >>

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

Čarobna dolina reke Soče ponuja podjetnikom obilo priložnosti, a tudi takšnih in drugačnih omejitev. Tudi mladi slovensko - ameriški zakonski par Meinel se ob vodenju hostla in pivovarne Thirsty River sooča s pozitivnimi in negativnimi učinki poslovanja v turističnem biseru. Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Peto obletnico delovanja pri Pivovarni Pelicon obeležujejo z odmevnimi mednarodnimi sodelovanji s partnerji - pivovarji iz Nemčije, Poljske, Hrvaške in Norveške. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje