Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge

Seznamu platform za množično financiranje, ki je dolg več tisoč vrstic, se bo v kratkem pridružila še slovenska platforma. Adrifund, ki ne bo namenjena zgolj slovenskim projektom, bo predvidoma zaživela spomladi letos.
Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge

Ekipa je trenutno razkropljena po svetu. Dani Planinc (na sliki desno) se nahaja v Španiji, Aljaž Gluhar (na sliki levo) in Matej Rauh (na sredini) pa sta v Sloveniji (Vir slike: osebni arhiv).

Matej Rauh, ustanovitelj platforme Adrifund, si pred dvema letoma, v času študentske izmenjave v Reykjavíku, verjetno ni mislil, da mu bo ta tako zaznamovala življenje. Tam je bodoči pravnik med raziskovanjem pravnih ureditev množičnega financiranja spoznal člane ekipe islandske platforme za množično financiranje Karolina fund, ki so sistem iz nič postavili leta 2012. Pridobljeno znanje se je odločil izkoristiti in poskusil ustvariti nekaj koristnega za svoje okolje, hkrati pa si na dolgi rok tudi zagotoviti službo. »Povezava z islandsko ekipo je ostala, o poslovnem sodelovanju pa smo se resno začeli pogovarjati decembra lani,« o podrobnostih pa se dogovorili nekaj tednov nazaj, ko je Rauh vnovič obiskal glavno mesto dežele ognja in ledu.

Lokalna usmerjenost na prvem mestu

Že res, da je tovrstnih platform veliko, pravi Rauh, a prednost platforme Adrifund bo ravno lokalna usmerjenost. Za prijavitelje projektov bo postopek prijave projekta veliko prijaznejši, saj bodo na enem mestu med drugim dobili tudi informacije o davčnem vidiku zbranega denarja preko platforme. Izkušnje iz Islandije, pravi Rauh, kažejo tudi veliko prednost sistema platforme, saj prijaviteljem projektov omogoča enostavno komuniciranje ter možnost osebnega srečanja z ekipo, ki stoji za platformo, čemur bo sledila tudi ekipa platforme Adrifund. Na ta način bodo možnost sodelovanja dobili tudi manjši projekti, za katere spletna kampanja na tujih platformah iz različnih razlogov sploh ni primerna ali pa jim predstavlja prevelik izziv. Vsi projekti na Adrifundu sicer ne bodo dobili mesta, izvzeti bodo tisti, »ki bi bili protizakoniti ali goljufivi«, prav tako ne bodo sprejemali projektov s politično konotacijo.

Dodali rešitev za večjo transparentnost projektov

»Platforma Adrifund bo izvajala t.i. nagradni model množičnega financiranja, pri katerem podpornik v zameno za svoj prispevek dobi določeno nagrado, ki jo obljubi nosilec projekta,« pojasnjuje Rauh, dodatna značilnost, ki bo pripomogla k večji transparentnosti projektov, pa bo obvezna razdelitev posameznega projekta na posamezne stopnje s strani prijaviteljev projektov. Te bodo postopoma obkljukali in tako javno sporočali, kako napreduje realizacija projekta.

Prijavitelji projekta lahko svoje projekte že oddajo prek spletne strani, ki bo v obliki platforme zaživela spomladi (Vir slike: Adrifund).

Na platformi bodo lahko zbirali denar projekti, »katerih namen je nekaj ustvariti«, prijavitelj pa bo lahko s.p., d.o.o., društvo, zavod in druge pravne oblike, ne bo pa mogla projekta prijaviti fizična oseba. Prijava projekta bo podobna kot na ostalih platformah, »razen pri prvih projektih, pri katerih bomo v pripravo kampanj bolj vpleteni tudi sami, saj uporabniški vmesnik za izdelavo kampanj neposredno na platformi še ni pripravljen«. Ekipa bo projekte tudi predhodno preverjala.

Slovenskim in tujim ustvarjalcem (Adrifund bo namenjena tudi okoliškim državam) bodo ponudili tudi svetovanje, vse od priprav in izpeljave spletne kampanje, do tega, kako narediti množično financiranje dostopno čim večjemu krogu ljudi.

Kampanje s poljubnim datumom trajanja

Tudi na tej platformi bo pomembna vsebina in krog podpornikov, ki jih bo ekipa morala pritegniti še pred uradnim začetkom kampanje. Ko bo projekt enkrat zaživel, si ga bodo obiskovalci lahko ogledali in podprli z vnaprej predvidenimi višinami prispevkov. Predstavljali se bodo lahko poljubno dolgo, bodo pa predolge kampanje odsvetovali. »Statistično gledano daljše kampanje namreč ne zagotavljajo večje možnosti uspeha,« dodaja Rauh.

Dober začetni odziv Slovencev

Ekipa Adrifund, ki se na kakšni od platform za množično financiranje še ni preizkusila, je pa velika navdušenka nad njimi (poleg sogovornika jo tvorita še Aljaž Gluhar, ki pomaga pri promoviranju platforme in projektov ter komuniciranju z nosilci projektov ter Dani Planinc, ki je IT svetovalec), bo živela od provizije, ki jo bodo zaračunali projektom, ki bodo dosegli zastavljeni cilj. Rauh, ki je projekt do te točke v celoti financiral sam, pravi, da je odziv slovenske publike dober. »V enem tednu, odkar smo prvič objavili novico na Facebooku, se je javilo šest projektov iz povsem različnih področij, kar je več, kot smo pričakovali,« razkriva.

Za začetek si želijo v Sloveniji približati množično financiranje vsem, ki imajo dobro idejo, ki bi lahko pomenila zagon posla, posledično zaposlitev – a jim to po klasičnih poteh, kot je recimo najem posojila, najverjetneje ne bi uspelo. »Množično financiranje povsod po svetu ugodno vpliva na gospodarstvo, poleg tega pa uspešno financirani in izpeljani raznoliki projekti bogatijo prostor, v katerem živimo,« še pravi Rauh.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje