Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge

Seznamu platform za množično financiranje, ki je dolg več tisoč vrstic, se bo v kratkem pridružila še slovenska platforma. Adrifund, ki ne bo namenjena zgolj slovenskim projektom, bo predvidoma zaživela spomladi letos.
Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge

Ekipa je trenutno razkropljena po svetu. Dani Planinc (na sliki desno) se nahaja v Španiji, Aljaž Gluhar (na sliki levo) in Matej Rauh (na sredini) pa sta v Sloveniji (Vir slike: osebni arhiv).

Matej Rauh, ustanovitelj platforme Adrifund, si pred dvema letoma, v času študentske izmenjave v Reykjavíku, verjetno ni mislil, da mu bo ta tako zaznamovala življenje. Tam je bodoči pravnik med raziskovanjem pravnih ureditev množičnega financiranja spoznal člane ekipe islandske platforme za množično financiranje Karolina fund, ki so sistem iz nič postavili leta 2012. Pridobljeno znanje se je odločil izkoristiti in poskusil ustvariti nekaj koristnega za svoje okolje, hkrati pa si na dolgi rok tudi zagotoviti službo. »Povezava z islandsko ekipo je ostala, o poslovnem sodelovanju pa smo se resno začeli pogovarjati decembra lani,« o podrobnostih pa se dogovorili nekaj tednov nazaj, ko je Rauh vnovič obiskal glavno mesto dežele ognja in ledu.

Lokalna usmerjenost na prvem mestu

Že res, da je tovrstnih platform veliko, pravi Rauh, a prednost platforme Adrifund bo ravno lokalna usmerjenost. Za prijavitelje projektov bo postopek prijave projekta veliko prijaznejši, saj bodo na enem mestu med drugim dobili tudi informacije o davčnem vidiku zbranega denarja preko platforme. Izkušnje iz Islandije, pravi Rauh, kažejo tudi veliko prednost sistema platforme, saj prijaviteljem projektov omogoča enostavno komuniciranje ter možnost osebnega srečanja z ekipo, ki stoji za platformo, čemur bo sledila tudi ekipa platforme Adrifund. Na ta način bodo možnost sodelovanja dobili tudi manjši projekti, za katere spletna kampanja na tujih platformah iz različnih razlogov sploh ni primerna ali pa jim predstavlja prevelik izziv. Vsi projekti na Adrifundu sicer ne bodo dobili mesta, izvzeti bodo tisti, »ki bi bili protizakoniti ali goljufivi«, prav tako ne bodo sprejemali projektov s politično konotacijo.

Dodali rešitev za večjo transparentnost projektov

»Platforma Adrifund bo izvajala t.i. nagradni model množičnega financiranja, pri katerem podpornik v zameno za svoj prispevek dobi določeno nagrado, ki jo obljubi nosilec projekta,« pojasnjuje Rauh, dodatna značilnost, ki bo pripomogla k večji transparentnosti projektov, pa bo obvezna razdelitev posameznega projekta na posamezne stopnje s strani prijaviteljev projektov. Te bodo postopoma obkljukali in tako javno sporočali, kako napreduje realizacija projekta.

Prijavitelji projekta lahko svoje projekte že oddajo prek spletne strani, ki bo v obliki platforme zaživela spomladi (Vir slike: Adrifund).

Na platformi bodo lahko zbirali denar projekti, »katerih namen je nekaj ustvariti«, prijavitelj pa bo lahko s.p., d.o.o., društvo, zavod in druge pravne oblike, ne bo pa mogla projekta prijaviti fizična oseba. Prijava projekta bo podobna kot na ostalih platformah, »razen pri prvih projektih, pri katerih bomo v pripravo kampanj bolj vpleteni tudi sami, saj uporabniški vmesnik za izdelavo kampanj neposredno na platformi še ni pripravljen«. Ekipa bo projekte tudi predhodno preverjala.

Slovenskim in tujim ustvarjalcem (Adrifund bo namenjena tudi okoliškim državam) bodo ponudili tudi svetovanje, vse od priprav in izpeljave spletne kampanje, do tega, kako narediti množično financiranje dostopno čim večjemu krogu ljudi.

Kampanje s poljubnim datumom trajanja

Tudi na tej platformi bo pomembna vsebina in krog podpornikov, ki jih bo ekipa morala pritegniti še pred uradnim začetkom kampanje. Ko bo projekt enkrat zaživel, si ga bodo obiskovalci lahko ogledali in podprli z vnaprej predvidenimi višinami prispevkov. Predstavljali se bodo lahko poljubno dolgo, bodo pa predolge kampanje odsvetovali. »Statistično gledano daljše kampanje namreč ne zagotavljajo večje možnosti uspeha,« dodaja Rauh.

Dober začetni odziv Slovencev

Ekipa Adrifund, ki se na kakšni od platform za množično financiranje še ni preizkusila, je pa velika navdušenka nad njimi (poleg sogovornika jo tvorita še Aljaž Gluhar, ki pomaga pri promoviranju platforme in projektov ter komuniciranju z nosilci projektov ter Dani Planinc, ki je IT svetovalec), bo živela od provizije, ki jo bodo zaračunali projektom, ki bodo dosegli zastavljeni cilj. Rauh, ki je projekt do te točke v celoti financiral sam, pravi, da je odziv slovenske publike dober. »V enem tednu, odkar smo prvič objavili novico na Facebooku, se je javilo šest projektov iz povsem različnih področij, kar je več, kot smo pričakovali,« razkriva.

Za začetek si želijo v Sloveniji približati množično financiranje vsem, ki imajo dobro idejo, ki bi lahko pomenila zagon posla, posledično zaposlitev – a jim to po klasičnih poteh, kot je recimo najem posojila, najverjetneje ne bi uspelo. »Množično financiranje povsod po svetu ugodno vpliva na gospodarstvo, poleg tega pa uspešno financirani in izpeljani raznoliki projekti bogatijo prostor, v katerem živimo,« še pravi Rauh.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif ponuja slepim in slabovidnim uporabnikom nov način doživljanja digitalnega sveta. Gre za veččutno napravo, ki informacije podaja v obliki vibracij, zvoka in slike. Preberite več >>

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Visionect je slovensko visokotehnološko podjetje, ki zaposluje že več kot 70 ljudi. Gre za vodilnega razvijalca programske in strojne opreme za digitalne prikazovalnike z izjemno nizko porabo. Njihove rešitve uporabljajo tudi Disney, Tesla, Amazon in NASA. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje