Slovensko podjetje z revolucionarno metodo v Veliko Britanijo

Zdravljenje z matičnimi celicami je v zadnjem času vse bolj priljubljeno, saj prinaša številne prednosti. Če je na človeku to zdravljenje že skorajda povsem uveljavljeno, pa je toliko manj (ali pa manj znano) na živalih. Slovensko podjetje Animacel je eno od vodilnih podjetij na tem področju.
Slovensko podjetje z revolucionarno metodo v Veliko Britanijo

Na sliki psička Enja, ena od pacientk slovenskega podjetja Animacel (Vir slike: Bojan Božnik).

Animacel se osredotoča na revolucionarno rešitev, zdravljenje z matičnimi celicami, s katerimi zdravijo sklepne težave živali. Matične celice se namreč ponujajo kot dobra rešitev za bolezni, kot je osteoartritis, bolezen, ki nastane zaradi prirojenih napak ali kot posledica poškodb. Bolezen lahko na primer pri psih prepoznamo v oteženem vstajanju in šepanju – s takšnimi težavami se sooča okoli 30 odstotkov vseh psov, pri nekaterih pasmah jih zboli tudi do 80 odstotkov, pravi Luka Mohorič, predstavnik podjetja. Z razvojem bolezni se bolečina stopnjuje, sčasoma normalno gibanje ni več omogočeno.

Uspešnost zdravljenja okoli 85-odstotna

»Matične celice lahko pomagajo v vseh stadijih bolezni, vendar je zdravljenje najbolj učinkovito ob zgodnjem odkritju bolezni. Po povratnih informacijah lastnikov živali, ki smo jih zdravili, je uspešnost zdravljenja približno 85-odstotna,« temu je pritrdila tudi raziskava, ki so jo izvedli na ljubljanski Veterinarski fakulteti, saj se je klinično stanje devetih od desetih psov, vključenih v raziskavo, izboljšalo.

Manj bolečine in šepanja, ponovno pripravljeni na igro

»V manjšem operativnem posegu veterinar iz podkožja živali odvzame košček maščobe, ki ni večji od velikosti lešnika in ga pošlje v naš laboratorij v Ljubljano. V koščku maščobe takšne velikosti se nahaja več tisoč matičnih celic, ki v telesu služijo kot popravljalni mehanizem ob poškodbah in boleznih,« ker pa le-teh ni dovolj, jih osamijo od ostalih celic v tkivu in namnožijo iz nekaj tisoč na več milijonov.

Po besedah sogovornika so celice nared za aplikacijo že dva tedna od odvzema. Veterinar jih v nekaj minutnem posegu vnese v sklep ali na mesto poškodbe, štirinožni prijatelj pa se lahko vrne domov že takoj po posegu. Priporočajo nekaj dni mirovanja in pazljivost pri aktivnostih. Učinek je dobro viden po dveh mesecih od posega, saj začnejo celice urejati mesto obolenja, posledično je manjša bolečina, vse manj je šepanja. »Lastniki poročajo, da so se njihovi štirinožni prijatelji ponovno pripravljeni igrati in hoditi na daljše sprehode,« dodaja.

Ekipa Animacela je zdravila že več kot 260 živali, med katerimi prevladujejo psi in konji, nekaj je bilo tudi mačk. »Omejitve ne izhajajo toliko iz same tehnologije, temveč iz povpraševanja na trgu. Tako smo v Sloveniji zdravili izključno pse in konje, ob prehodu na avstrijski trg pa se je izkazalo, da tudi lastniki mačk iščejo rešitve za njihove sklepne težave

Z zdravljenjem z matičnimi celicami zdravijo pse, konje in mačke (Vir slike: Stockphoto).

»Cena končnega posega, torej cena za lastnika živali, se giblje okoli 700 evrov za en sklep, za vsak dodaten sklep pa 200 evrov. Razlike se namreč pojavijo zaradi tega, ker končno ceno postavi veterinar, ki doda še svoje stroške posega,« pojasnjuje Mohorič, ki dodaja, da je cena terapije z matičnimi celicami enaka stroškom enoletne protibolečinske terapije, kombinirane s prehranskimi dopolnili. »Medtem ko celice bolečino rešijo, pa je s protibolečinsko terapijo potrebno nadaljevati in je žival priklenjena na tablete do konca življenja.«

Evropski trg še neizkoriščen

V ZDA in Avstraliji obstaja že nekaj večjih podjetij s tega področja, medtem ko je Evropa še precej neizkoriščena. Metoda namreč ni poznana večini lastnikov kosmatincev, niti ne veterinarjem. A to ne pomeni, da Animacel ni uspešen pri razširjanju svoje metode – sodeluje z desetimi tujimi veterinarskimi klinikami, ki so vodilne tudi v evropskem merilu. »Gre za veterinarje, ki so bili pred desetletji pionirji v ortopedskih operacijah, danes pa skupaj z nami vodijo revolucijo v celičnih terapijah.« (Desno spodaj posnetek matičnih celic, vir slike: Animacel).

Velika Britanija priložnost za slovensko podjetje

V Veliki Britaniji, ki jo ocenjuje kot perspektiven trg, so zaprosili za pravno mnenje (tamkajšnja zakonodaja ne prepoveduje trženja terapije z matičnimi celicami, presoja o celičnem zdravljenju pa je na ravni Evropske unije prepuščena državam članicam), in nedavno dobili pritrdilni odgovor, kar jim je olajšalo predstavitev terapije na Otoku. »Samo v Londonu je 420 registriranih veterinarskih klinik,« sami sodelujejo z okoli 60, prva zdravljenja so že opravili (uspešno). Da je tam resnično velika priložnost, kaže tudi podatek, da ima eden od tamkajšnjih veterinarjev, ki je kot prvi začel uporabljati njihovo zdravljenje, več kot 150 pacientov s komolčnimi težavami letno.

Razpisi, ki niso pisani za mlada podjetja, ampak velikane

»Leta 2011 smo bili eno izmed štirih podjetij na svetu, ki so kot prva na svetu začela s tovrstnim zdravljenjem,« je pa pri razvoju izredno pomemben vložek tudi v prodajo in marketing, pojasnjuje. »Še vedno iščemo investitorja, ki bi nam tako s finančno investicijo kot s strateškim vložkom pomagal pripeljati zdravljenje do živali, ki to nujno potrebujejo.« Kot ena od možnosti se ponujajo razpisi, ravno pred dnevi so bili objavljeni prvi razpisi za evropska sredstva v okviru Strategije pametne specializacije. A do konkretnih razpisov so izredno kritični. Strokovni direktor Animacela, prof. dr. Gregor Majdič, pravi, da so »pogoji za člane konzorcijev, ki bi pripravljali projekte, tako hudi, da jih nobeno mlado podjetje ne more izpolniti. Razpisi so več kot očitno pripravljeni za velika, uveljavljena podjetja. Ker se v razpisih zahteva tudi večje število partnerjev, vsaj štiri podjetja, je vprašljivo, ali v Sloveniji na področju medicine sploh lahko sestavimo konzorcij, ki bi izpolnjeval kriterije iz razpisa«.

Kljub neravno plodnim pogojem nameravajo okrepiti marketinške dejavnosti, svojo zgodbo o zdravljenju pa pripeljati do čim večjega števila lastnikov in veterinarjev, ki jih je potrebno prepričati, da gre za varno in učinkovito storitev. Največji izziv ostaja prodaja storitev na trgu, pojasnjuje Mohorič: »Na trgu namreč ni dovolj, da imaš izpopolnjen produkt in znanstveno ozadje. Potrebno je razumeti težave svojih strank in skupaj z njimi izoblikovati storitev, ki jo za svojo prevzamejo vsi v storitveni panogi.« Prav to bi lahko za posledico prineslo tudi nove zaposlitve tako v prodajnem in marketinškem oddelku kot tudi v laboratoriju.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: ,