Slovensko podjetje z revolucionarno metodo v Veliko Britanijo

Avtor Maruša Žibert — 04.02.2016
Komentiraj!
Zdravljenje z matičnimi celicami je v zadnjem času vse bolj priljubljeno, saj prinaša številne prednosti. Če je na človeku to zdravljenje že skorajda povsem uveljavljeno, pa je toliko manj (ali pa manj znano) na živalih. Slovensko podjetje Animacel je eno od vodilnih podjetij na tem področju.
Slovensko podjetje z revolucionarno metodo v Veliko Britanijo

Na sliki psička Enja, ena od pacientk slovenskega podjetja Animacel (Vir slike: Bojan Božnik).

Animacel se osredotoča na revolucionarno rešitev, zdravljenje z matičnimi celicami, s katerimi zdravijo sklepne težave živali. Matične celice se namreč ponujajo kot dobra rešitev za bolezni, kot je osteoartritis, bolezen, ki nastane zaradi prirojenih napak ali kot posledica poškodb. Bolezen lahko na primer pri psih prepoznamo v oteženem vstajanju in šepanju - s takšnimi težavami se sooča okoli 30 odstotkov vseh psov, pri nekaterih pasmah jih zboli tudi do 80 odstotkov, pravi Luka Mohorič, predstavnik podjetja. Z razvojem bolezni se bolečina stopnjuje, sčasoma normalno gibanje ni več omogočeno.

Uspešnost zdravljenja okoli 85-odstotna

»Matične celice lahko pomagajo v vseh stadijih bolezni, vendar je zdravljenje najbolj učinkovito ob zgodnjem odkritju bolezni. Po povratnih informacijah lastnikov živali, ki smo jih zdravili, je uspešnost zdravljenja približno 85-odstotna,« temu je pritrdila tudi raziskava, ki so jo izvedli na ljubljanski Veterinarski fakulteti, saj se je klinično stanje devetih od desetih psov, vključenih v raziskavo, izboljšalo.

Manj bolečine in šepanja, ponovno pripravljeni na igro

»V manjšem operativnem posegu veterinar iz podkožja živali odvzame košček maščobe, ki ni večji od velikosti lešnika in ga pošlje v naš laboratorij v Ljubljano. V koščku maščobe takšne velikosti se nahaja več tisoč matičnih celic, ki v telesu služijo kot popravljalni mehanizem ob poškodbah in boleznih,« ker pa le-teh ni dovolj, jih osamijo od ostalih celic v tkivu in namnožijo iz nekaj tisoč na več milijonov.

Po besedah sogovornika so celice nared za aplikacijo že dva tedna od odvzema. Veterinar jih v nekaj minutnem posegu vnese v sklep ali na mesto poškodbe, štirinožni prijatelj pa se lahko vrne domov že takoj po posegu. Priporočajo nekaj dni mirovanja in pazljivost pri aktivnostih. Učinek je dobro viden po dveh mesecih od posega, saj začnejo celice urejati mesto obolenja, posledično je manjša bolečina, vse manj je šepanja. »Lastniki poročajo, da so se njihovi štirinožni prijatelji ponovno pripravljeni igrati in hoditi na daljše sprehode,« dodaja.

Ekipa Animacela je zdravila že več kot 260 živali, med katerimi prevladujejo psi in konji, nekaj je bilo tudi mačk. »Omejitve ne izhajajo toliko iz same tehnologije, temveč iz povpraševanja na trgu. Tako smo v Sloveniji zdravili izključno pse in konje, ob prehodu na avstrijski trg pa se je izkazalo, da tudi lastniki mačk iščejo rešitve za njihove sklepne težave

Z zdravljenjem z matičnimi celicami zdravijo pse, konje in mačke (Vir slike: Stockphoto).

»Cena končnega posega, torej cena za lastnika živali, se giblje okoli 700 evrov za en sklep, za vsak dodaten sklep pa 200 evrov. Razlike se namreč pojavijo zaradi tega, ker končno ceno postavi veterinar, ki doda še svoje stroške posega,« pojasnjuje Mohorič, ki dodaja, da je cena terapije z matičnimi celicami enaka stroškom enoletne protibolečinske terapije, kombinirane s prehranskimi dopolnili. »Medtem ko celice bolečino rešijo, pa je s protibolečinsko terapijo potrebno nadaljevati in je žival priklenjena na tablete do konca življenja.«

Evropski trg še neizkoriščen

V ZDA in Avstraliji obstaja že nekaj večjih podjetij s tega področja, medtem ko je Evropa še precej neizkoriščena. Metoda namreč ni poznana večini lastnikov kosmatincev, niti ne veterinarjem. A to ne pomeni, da Animacel ni uspešen pri razširjanju svoje metode - sodeluje z desetimi tujimi veterinarskimi klinikami, ki so vodilne tudi v evropskem merilu. »Gre za veterinarje, ki so bili pred desetletji pionirji v ortopedskih operacijah, danes pa skupaj z nami vodijo revolucijo v celičnih terapijah.« (Desno spodaj posnetek matičnih celic, vir slike: Animacel).

Velika Britanija priložnost za slovensko podjetje

V Veliki Britaniji, ki jo ocenjuje kot perspektiven trg, so zaprosili za pravno mnenje (tamkajšnja zakonodaja ne prepoveduje trženja terapije z matičnimi celicami, presoja o celičnem zdravljenju pa je na ravni Evropske unije prepuščena državam članicam), in nedavno dobili pritrdilni odgovor, kar jim je olajšalo predstavitev terapije na Otoku. »Samo v Londonu je 420 registriranih veterinarskih klinik,« sami sodelujejo z okoli 60, prva zdravljenja so že opravili (uspešno). Da je tam resnično velika priložnost, kaže tudi podatek, da ima eden od tamkajšnjih veterinarjev, ki je kot prvi začel uporabljati njihovo zdravljenje, več kot 150 pacientov s komolčnimi težavami letno.

Razpisi, ki niso pisani za mlada podjetja, ampak velikane

»Leta 2011 smo bili eno izmed štirih podjetij na svetu, ki so kot prva na svetu začela s tovrstnim zdravljenjem,« je pa pri razvoju izredno pomemben vložek tudi v prodajo in marketing, pojasnjuje. »Še vedno iščemo investitorja, ki bi nam tako s finančno investicijo kot s strateškim vložkom pomagal pripeljati zdravljenje do živali, ki to nujno potrebujejo.« Kot ena od možnosti se ponujajo razpisi, ravno pred dnevi so bili objavljeni prvi razpisi za evropska sredstva v okviru Strategije pametne specializacije. A do konkretnih razpisov so izredno kritični. Strokovni direktor Animacela, prof. dr. Gregor Majdič, pravi, da so »pogoji za člane konzorcijev, ki bi pripravljali projekte, tako hudi, da jih nobeno mlado podjetje ne more izpolniti. Razpisi so več kot očitno pripravljeni za velika, uveljavljena podjetja. Ker se v razpisih zahteva tudi večje število partnerjev, vsaj štiri podjetja, je vprašljivo, ali v Sloveniji na področju medicine sploh lahko sestavimo konzorcij, ki bi izpolnjeval kriterije iz razpisa«.

Kljub neravno plodnim pogojem nameravajo okrepiti marketinške dejavnosti, svojo zgodbo o zdravljenju pa pripeljati do čim večjega števila lastnikov in veterinarjev, ki jih je potrebno prepričati, da gre za varno in učinkovito storitev. Največji izziv ostaja prodaja storitev na trgu, pojasnjuje Mohorič: »Na trgu namreč ni dovolj, da imaš izpopolnjen produkt in znanstveno ozadje. Potrebno je razumeti težave svojih strank in skupaj z njimi izoblikovati storitev, ki jo za svojo prevzamejo vsi v storitveni panogi.« Prav to bi lahko za posledico prineslo tudi nove zaposlitve tako v prodajnem in marketinškem oddelku kot tudi v laboratoriju.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!