Slovensko podjetje z revolucionarno metodo v Veliko Britanijo

Avtor — 04.02.2016
Zdravljenje z matičnimi celicami je v zadnjem času vse bolj priljubljeno, saj prinaša številne prednosti. Če je na človeku to zdravljenje že skorajda povsem uveljavljeno, pa je toliko manj (ali pa manj znano) na živalih. Slovensko podjetje Animacel je eno od vodilnih podjetij na tem področju.
Slovensko podjetje z revolucionarno metodo v Veliko Britanijo

Na sliki psička Enja, ena od pacientk slovenskega podjetja Animacel (Vir slike: Bojan Božnik).

Animacel se osredotoča na revolucionarno rešitev, zdravljenje z matičnimi celicami, s katerimi zdravijo sklepne težave živali. Matične celice se namreč ponujajo kot dobra rešitev za bolezni, kot je osteoartritis, bolezen, ki nastane zaradi prirojenih napak ali kot posledica poškodb. Bolezen lahko na primer pri psih prepoznamo v oteženem vstajanju in šepanju – s takšnimi težavami se sooča okoli 30 odstotkov vseh psov, pri nekaterih pasmah jih zboli tudi do 80 odstotkov, pravi Luka Mohorič, predstavnik podjetja. Z razvojem bolezni se bolečina stopnjuje, sčasoma normalno gibanje ni več omogočeno.

Uspešnost zdravljenja okoli 85-odstotna

»Matične celice lahko pomagajo v vseh stadijih bolezni, vendar je zdravljenje najbolj učinkovito ob zgodnjem odkritju bolezni. Po povratnih informacijah lastnikov živali, ki smo jih zdravili, je uspešnost zdravljenja približno 85-odstotna,« temu je pritrdila tudi raziskava, ki so jo izvedli na ljubljanski Veterinarski fakulteti, saj se je klinično stanje devetih od desetih psov, vključenih v raziskavo, izboljšalo.

Manj bolečine in šepanja, ponovno pripravljeni na igro

»V manjšem operativnem posegu veterinar iz podkožja živali odvzame košček maščobe, ki ni večji od velikosti lešnika in ga pošlje v naš laboratorij v Ljubljano. V koščku maščobe takšne velikosti se nahaja več tisoč matičnih celic, ki v telesu služijo kot popravljalni mehanizem ob poškodbah in boleznih,« ker pa le-teh ni dovolj, jih osamijo od ostalih celic v tkivu in namnožijo iz nekaj tisoč na več milijonov.

Po besedah sogovornika so celice nared za aplikacijo že dva tedna od odvzema. Veterinar jih v nekaj minutnem posegu vnese v sklep ali na mesto poškodbe, štirinožni prijatelj pa se lahko vrne domov že takoj po posegu. Priporočajo nekaj dni mirovanja in pazljivost pri aktivnostih. Učinek je dobro viden po dveh mesecih od posega, saj začnejo celice urejati mesto obolenja, posledično je manjša bolečina, vse manj je šepanja. »Lastniki poročajo, da so se njihovi štirinožni prijatelji ponovno pripravljeni igrati in hoditi na daljše sprehode,« dodaja.

Ekipa Animacela je zdravila že več kot 260 živali, med katerimi prevladujejo psi in konji, nekaj je bilo tudi mačk. »Omejitve ne izhajajo toliko iz same tehnologije, temveč iz povpraševanja na trgu. Tako smo v Sloveniji zdravili izključno pse in konje, ob prehodu na avstrijski trg pa se je izkazalo, da tudi lastniki mačk iščejo rešitve za njihove sklepne težave

Z zdravljenjem z matičnimi celicami zdravijo pse, konje in mačke (Vir slike: Stockphoto).

»Cena končnega posega, torej cena za lastnika živali, se giblje okoli 700 evrov za en sklep, za vsak dodaten sklep pa 200 evrov. Razlike se namreč pojavijo zaradi tega, ker končno ceno postavi veterinar, ki doda še svoje stroške posega,« pojasnjuje Mohorič, ki dodaja, da je cena terapije z matičnimi celicami enaka stroškom enoletne protibolečinske terapije, kombinirane s prehranskimi dopolnili. »Medtem ko celice bolečino rešijo, pa je s protibolečinsko terapijo potrebno nadaljevati in je žival priklenjena na tablete do konca življenja.«

Evropski trg še neizkoriščen

V ZDA in Avstraliji obstaja že nekaj večjih podjetij s tega področja, medtem ko je Evropa še precej neizkoriščena. Metoda namreč ni poznana večini lastnikov kosmatincev, niti ne veterinarjem. A to ne pomeni, da Animacel ni uspešen pri razširjanju svoje metode – sodeluje z desetimi tujimi veterinarskimi klinikami, ki so vodilne tudi v evropskem merilu. »Gre za veterinarje, ki so bili pred desetletji pionirji v ortopedskih operacijah, danes pa skupaj z nami vodijo revolucijo v celičnih terapijah.« (Desno spodaj posnetek matičnih celic, vir slike: Animacel).

Velika Britanija priložnost za slovensko podjetje

V Veliki Britaniji, ki jo ocenjuje kot perspektiven trg, so zaprosili za pravno mnenje (tamkajšnja zakonodaja ne prepoveduje trženja terapije z matičnimi celicami, presoja o celičnem zdravljenju pa je na ravni Evropske unije prepuščena državam članicam), in nedavno dobili pritrdilni odgovor, kar jim je olajšalo predstavitev terapije na Otoku. »Samo v Londonu je 420 registriranih veterinarskih klinik,« sami sodelujejo z okoli 60, prva zdravljenja so že opravili (uspešno). Da je tam resnično velika priložnost, kaže tudi podatek, da ima eden od tamkajšnjih veterinarjev, ki je kot prvi začel uporabljati njihovo zdravljenje, več kot 150 pacientov s komolčnimi težavami letno.

Razpisi, ki niso pisani za mlada podjetja, ampak velikane

»Leta 2011 smo bili eno izmed štirih podjetij na svetu, ki so kot prva na svetu začela s tovrstnim zdravljenjem,« je pa pri razvoju izredno pomemben vložek tudi v prodajo in marketing, pojasnjuje. »Še vedno iščemo investitorja, ki bi nam tako s finančno investicijo kot s strateškim vložkom pomagal pripeljati zdravljenje do živali, ki to nujno potrebujejo.« Kot ena od možnosti se ponujajo razpisi, ravno pred dnevi so bili objavljeni prvi razpisi za evropska sredstva v okviru Strategije pametne specializacije. A do konkretnih razpisov so izredno kritični. Strokovni direktor Animacela, prof. dr. Gregor Majdič, pravi, da so »pogoji za člane konzorcijev, ki bi pripravljali projekte, tako hudi, da jih nobeno mlado podjetje ne more izpolniti. Razpisi so več kot očitno pripravljeni za velika, uveljavljena podjetja. Ker se v razpisih zahteva tudi večje število partnerjev, vsaj štiri podjetja, je vprašljivo, ali v Sloveniji na področju medicine sploh lahko sestavimo konzorcij, ki bi izpolnjeval kriterije iz razpisa«.

Kljub neravno plodnim pogojem nameravajo okrepiti marketinške dejavnosti, svojo zgodbo o zdravljenju pa pripeljati do čim večjega števila lastnikov in veterinarjev, ki jih je potrebno prepričati, da gre za varno in učinkovito storitev. Največji izziv ostaja prodaja storitev na trgu, pojasnjuje Mohorič: »Na trgu namreč ni dovolj, da imaš izpopolnjen produkt in znanstveno ozadje. Potrebno je razumeti težave svojih strank in skupaj z njimi izoblikovati storitev, ki jo za svojo prevzamejo vsi v storitveni panogi.« Prav to bi lahko za posledico prineslo tudi nove zaposlitve tako v prodajnem in marketinškem oddelku kot tudi v laboratoriju.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain. Preberite več >>

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom. Preberite več >>

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine? Preberite več >>

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke. Preberite več >>

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic. Preberite več >>

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje