Spletna prodaja se povečuje, prav tako oglaševanje prek spleta

Avtor — 12.11.2014
Leta 2013 je 14 odstotkov slovenskih podjetij prodajalo izdelke ali storitve prek spleta in na tak način ustvarilo 7,9 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka. 22 odstotkov podjetij, prisotnih na spletu, plačuje za oglaševanje internetu.
Spletna prodaja se povečuje, prav tako oglaševanje prek spleta

Internet je za podjetja tudi pomembno komunikacijsko sredstvo za trženje (Vir slike: Rexhep-bunjaku, Flickr)

Po podatkih Statističnega urada Slovenije je bilo leta 2013 na internetu s spletno stranjo navzočih 84 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi osebami. Večina jih na svojih spletnih straneh predstavlja svoje izdelke, storitve, kataloge ali objavlja informacije o cenah. Med podjetji z vsaj 10 zaposlenimi je bilo 14 odstotkov takih, ki so svoje izdelke ali storitve prodajale prek spleta ali prejemali naročila ali rezervacije prek spetnih strani. Odstotek se je tako v primerjavi z letom poprej povečal za 3. Skoraj vsa podjetja s spletno prodajo v letu 2013 so prejemala naročila iz Slovenije (95 %), 42 odstotkov teh podjetij je prejemalo naročila iz drugih držav članic EU, 20 odstotkov pa tudi iz drugih držav.

Večino celotne vrednosti prihodka od prodaje, brez DDV-ja, prek spletnih strani so podjetja ustvarila s spletno prodajo drugim podjetjem ali državnim organizacijam. 3 odstotke tega prihodka ali okoli 170 milijonov EUR pa so ustvarila s prodajo končnim potrošnikom. V letu 2013 so podjetja s spletno prodajo ustvarila 7,9 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka.

Podatki za leto 2014 sicer še niso dostopni, a spletna prodaja raste tudi letos. Andraž Gavez iz spletne trgovine Mojačokolada.si pravi, da v primerjavi z lani letos beležijo 25 odstotno rast prodaje. Najvišjo rast so zabeležili predvsem pri poslovnih darilih ter veleprodaji. Po mnenju Gaveza so razlogi za nakup prek spleta nižja cena, večja dostopnost ter širši asortiman izdelkov. »V bližnji prihodnosti načrtujemo razširiti naš asortiman na maksimum, pri čemer bomo dodali še nekaj večjih čokoladnih blagovnih znamk in razširili ponudbo na sorodne produkte. Nato pa kaj kmalu krenili s prodajo tudi na tujih trgih. Vendar nočemo iti prehitro – počasi in zanesljivo,« dodaja Gavez.

Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Internet je za podjetja tudi pomembno komunikacijsko sredstvo za trženje, oglaševanje in hkrati omogoča tudi interakcijo s končnimi potrošniki in s partnerji. Na internetu je s spletno stranjo navzočih 84 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi osebami. 37 odstotkov podjetij ima svoj profil na družabnih omrežjih, kot so Facebook, Google+, Twitter …

Viša se tudi delež oglaševanja na spletu. Po napovedih raziskovalne hiše Forrester bo digitalno oglaševanje v ZDA že leta 2016 preseglo televizijsko. Leta 2019 naj bi bilo vredno že 103 milijarde dolarjev (83 milijard evrov) oziroma 36 odstotkov celotnega oglaševalskega kolača v ZDA. Leta 2013 je 22 odstotkov podjetij plačevalo za oglaševanje na internetu, npr. oglase na internetnih brskalnikih, družbenih medijih (npr. Facebook, Google, YouTube itd.) ali na drugih spletnih straneh. Za oglaševalne namene uporabljajo internet v največjem obsegu velika podjetja; več kot tretjina (34 %) teh podjetij namreč plačuje za oglaševanje na internetu. Spletna trgovina Mojačokolada.si se oglašuje prek (zaenkrat) najbolj učinkovitih spletnih kanalov – optimizacije v spletnih iskalnikih (SEO), oglaševanja z Google oglasi (AdWords), komunikacije prek Facebooka, oglasov na Facebooku in e-poštnega marketinga.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Veliko podjetnikov in podjetij ima dobro poslovno idejo, ki jo uspejo pripeljati do določene stopnje. Večini se ponavadi zatakne pri prodaji. Lahko imate še kako dober produkt, pa brez pravilnih korakov prodaje z njim ne boste dosegli uspeha. V nadaljevanju preberite, kaj je bistvo pri prodaji. Preberite več >>

Aleš Lisac: Obvestite ljudi, da obstajate!

Aleš Lisac: Obvestite ljudi, da obstajate!

Marketinški guru magister Aleš Lisac je za bralce našega portala prispeval članek, v katerem opozarja na pomen blagovne znamke. Prepoznavnost je namreč bistveni element prodaje, zato je temu področju potrebno posvečati veliko pozornosti. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Oglaševanje na Facebooku

Oglaševanje na Facebooku

V letu 2017 prevladuje splet. Vsak dan se povečata število uporabnikov družabnih omrežij in delež prodaje, ki je ustvarjena preko oglasov na Facebooku. Če bi radi povečali spletno prodajo ali pridobili nove kontakte, je Facebook zagotovo eno najbolj ugodnih in učinkovitih orodij. Preberite več >>

Moč storitve pri poslovanju

Moč storitve pri poslovanju

Storitev je občutek. Je nekaj neoprijemljivega in vendar vsi takoj vemo, kdaj smo bili deležni odlične in kdaj slabe storitve. Predvsem pa je storitev tisto, kar je zaznal vaš kupec. Važna je kupčeva percepcija. Preberite več >>

Pravni vidiki agresivnega e-oglaševanja

Pravni vidiki agresivnega e-oglaševanja

Dejstvo je, da e-poštni marketing v Sloveniji postaja čedalje večja nadloga. Statistike so nedavno postregle s presenetljivim podatkom, da vsak Slovenec, ki uporablja e-pošto, vsak dan dobi v svoj e-poštni nabiralnik več deset promocijskih sporočil. Preberite več >>

Nasveti za postavitev PR strategije v startupih

Nasveti za postavitev PR strategije v startupih

V prispevku, ki je bil objavljen pred kratkim, smo pojasnili prvih šest korakov, ki so potrebni za postavitev dobre PR strategije. Tokrat pa se bomo temu področju posvetili še nekoliko bolj natančno. Preberite več >>

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Da je Facebook oglaševanje učinkovito orodje za trženje, je splošno znano. Na spletu so na voljo različni priročniki za vzpostavljanje oglasov, v prispevku pa se osredotočamo na to, kako lahko čim bolj učinkovito izkoristite vse potenciale različnih ciljnih skupin. Preberite več >>

10 marketinških idej za mlada podjetja

10 marketinških idej za mlada podjetja

Marketing je enostavna zadeva, če imamo denar in nobenih pametnih ciljev. Pri nekaterih velikih slovenskih podjetjih je zadoščeno obema pogojema. Zadeva je malo bolj nerodna pri mladih podjetjih - tu ni denarja, so pa veliki cilji. Kaj nam sploh preostane? Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje