Spletna prodaja se povečuje, prav tako oglaševanje prek spleta

Leta 2013 je 14 odstotkov slovenskih podjetij prodajalo izdelke ali storitve prek spleta in na tak način ustvarilo 7,9 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka. 22 odstotkov podjetij, prisotnih na spletu, plačuje za oglaševanje internetu.
Spletna prodaja se povečuje, prav tako oglaševanje prek spleta

Internet je za podjetja tudi pomembno komunikacijsko sredstvo za trženje (Vir slike: Rexhep-bunjaku, Flickr)

Po podatkih Statističnega urada Slovenije je bilo leta 2013 na internetu s spletno stranjo navzočih 84 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi osebami. Večina jih na svojih spletnih straneh predstavlja svoje izdelke, storitve, kataloge ali objavlja informacije o cenah. Med podjetji z vsaj 10 zaposlenimi je bilo 14 odstotkov takih, ki so svoje izdelke ali storitve prodajale prek spleta ali prejemali naročila ali rezervacije prek spetnih strani. Odstotek se je tako v primerjavi z letom poprej povečal za 3. Skoraj vsa podjetja s spletno prodajo v letu 2013 so prejemala naročila iz Slovenije (95 %), 42 odstotkov teh podjetij je prejemalo naročila iz drugih držav članic EU, 20 odstotkov pa tudi iz drugih držav.

Večino celotne vrednosti prihodka od prodaje, brez DDV-ja, prek spletnih strani so podjetja ustvarila s spletno prodajo drugim podjetjem ali državnim organizacijam. 3 odstotke tega prihodka ali okoli 170 milijonov EUR pa so ustvarila s prodajo končnim potrošnikom. V letu 2013 so podjetja s spletno prodajo ustvarila 7,9 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka.

Podatki za leto 2014 sicer še niso dostopni, a spletna prodaja raste tudi letos. Andraž Gavez iz spletne trgovine Mojačokolada.si pravi, da v primerjavi z lani letos beležijo 25 odstotno rast prodaje. Najvišjo rast so zabeležili predvsem pri poslovnih darilih ter veleprodaji. Po mnenju Gaveza so razlogi za nakup prek spleta nižja cena, večja dostopnost ter širši asortiman izdelkov. »V bližnji prihodnosti načrtujemo razširiti naš asortiman na maksimum, pri čemer bomo dodali še nekaj večjih čokoladnih blagovnih znamk in razširili ponudbo na sorodne produkte. Nato pa kaj kmalu krenili s prodajo tudi na tujih trgih. Vendar nočemo iti prehitro – počasi in zanesljivo,« dodaja Gavez.

Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Internet je za podjetja tudi pomembno komunikacijsko sredstvo za trženje, oglaševanje in hkrati omogoča tudi interakcijo s končnimi potrošniki in s partnerji. Na internetu je s spletno stranjo navzočih 84 odstotkov podjetij z 10 ali več zaposlenimi osebami. 37 odstotkov podjetij ima svoj profil na družabnih omrežjih, kot so Facebook, Google+, Twitter …

Viša se tudi delež oglaševanja na spletu. Po napovedih raziskovalne hiše Forrester bo digitalno oglaševanje v ZDA že leta 2016 preseglo televizijsko. Leta 2019 naj bi bilo vredno že 103 milijarde dolarjev (83 milijard evrov) oziroma 36 odstotkov celotnega oglaševalskega kolača v ZDA. Leta 2013 je 22 odstotkov podjetij plačevalo za oglaševanje na internetu, npr. oglase na internetnih brskalnikih, družbenih medijih (npr. Facebook, Google, YouTube itd.) ali na drugih spletnih straneh. Za oglaševalne namene uporabljajo internet v največjem obsegu velika podjetja; več kot tretjina (34 %) teh podjetij namreč plačuje za oglaševanje na internetu. Spletna trgovina Mojačokolada.si se oglašuje prek (zaenkrat) najbolj učinkovitih spletnih kanalov – optimizacije v spletnih iskalnikih (SEO), oglaševanja z Google oglasi (AdWords), komunikacije prek Facebooka, oglasov na Facebooku in e-poštnega marketinga.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Oglaševanje podjetij v novodobnih časih

Oglaševanje podjetij v novodobnih časih

»Polovica denarja, namenjena oglaševanju, je zapravljena. Težava je v tem, da ne vem, katera polovica.« To je misel Johna Wanamakerja (1838-1922). Preberite več >>

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Zanimive aktualne SEO statistike

Zanimive aktualne SEO statistike

Optimizacija spletnih strani je vedno bolj pomembno orodje za vse, ki si želijo visokih uvrstitev v iskalnikih. Predstavljamo nekaj zanimivih statistik. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Izboljšajte svojo spletno stran z Google Analytics

Brezplačno spletno orodje Google Analytics vam bo pomagalo zbrati pomembne podatke o obiskovalcih vaše spletne strani, tudi o vaših (potencialnih) strankah. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Katere metrike morate spremljati na vaši spletni strani?

Obstaja precej podjetij, ki aktivno vlagajo v vsebinski marketing kot enega izmed načinov za trženje svojih produktov ali storitev, a pri tem pozabljajo na bistveno stvar: na merjenje. Preberite več >>

Oznake: ,