Novosti pri varstvu potrošnikov

S strani odbora DZ za gospodarstvo je bil sprejet predlog o spremembi Zakona o varstvu potrošnikov. Vlada je k spremembi zakona tako rekoč prisiljena, saj že zamuja z implementacijo evropskih direktiv s tega področja v nacionalno zakonodajo.
Novosti pri varstvu potrošnikov

Novosti pri varstvu potrošnikov. (Vir slike: freeimages.com)

Predlog zakona je bil po skrajšanem postopku sprejet, veljati pa naj bi začel v drugi polovici junija. Zakon o varstvu potrošnikov je bil v Uradni list prvič vpisan leta 1998, do danes pa je bil večkrat spremenjen (trenutno v veljavi ZVPot-E), kar priča o njegovi nepreglednosti, zato se napoveduje sprejetje novega, prečiščenega zakona.

Bistvene novosti spremenjenega Zakona o varstvu potrošnikov se nanašajo na pogodbe, sklenjene na daljavo, na pogodbe, sklenjene izven poslovnih prostorov ter na jasnejšo določitev prodajne pogodbe in njenih sestavin. 

Tako je predlagan 30 dnevni rok za izpolnitev prodajne pogodbe, v primeru, ko rok v sami prodajni pogodbi ni določen. Do sedaj je bilo to urejeno v Obligacijskem zakoniku, ki pa je določal le, da je potrebno pogodbo izpolniti v razumnem roku, o čemer so na koncu odločala sodišča.

Prodajalec bo moral potrošniku na jasen in razumljiv način zagotoviti informacije o načinu poslovanja ter o samem produktu, ki ga prodaja. Prodajalec, ki prodaja preko pogodbe na daljavo (npr. spletne trgovine), bo moral potrošnika v postopku oddaje naročila opozoriti, da se slednji z oddajo naročila strinja s plačilom. Potrošniku bo moral zagotoviti tudi potrdilo o sklenjeni pogodbi na trajnem nosilcu (npr. e-pošta), najpozneje pred dostavo blaga oziroma opravo storitve.

Še vedno bo veljal 14 dnevni rok za odstop od pogodbe, sklenjene na daljavo, brez obveznosti obrazložitve, pri čemer bo moral prodajalec kupcu ponuditi ustrezno izdelan obrazec za ta namen (slednje bo določeno v Pravilniku o obrazcih z informacijami v zvezi z uveljavljanjem pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov). Če pa prodajalec potrošniku ne bo posredoval informacij o pravici do odstopa od pogodbe v 14 dneh, potem je rok za odstop od pogodbe 12 mesecev.

Potrošniki bodo dodatno zavarovani tudi pred prikritimi stroški, saj jih bo moral prodajalec nanje izrecno opozoriti, potrošnik pa bo moral potrditi, da razume, da bo moral poleg kupnine za blago/storitev plačati še nekatere druge stroške.

Jasneje bo urejen tudi trenutek, ko se na kupca prenese tveganje za izgubo ali poškodovanje blaga.

Vir: Vladna gradiva

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje