Triki, ki zažigajo na družbenih omrežjih
Že poznate vse trike družbenih omrežij? (Vir slike: YouTube)
Potem niste za ta posel, vam bo odgovoril Dave Kerpen, ustanovitelj Likeable Media. Za boljšo pozicijo na družbenih medijih Kerpen svetuje nekaj novih-starih trikov.
Poslušajte, prisluhnite, nato govorite
Nekaj let nazaj je Kerpen obiskal Las Vegas. Vrsta za check-in je bila v Aria hotelu dolga kot kača, zato je Kerpen na Twitterju zapisal: 45 minut dolga čakalna vrsta za Aria. Ni vredno.
So se mu iz hotela Aria oglasili? Ne. So se pa oglasili iz hotela Rio, hotela v bližini. Čez dve minuti so se oglasili in zapisali, da jim je žal za slabo izkušnjo. Obenem pa so mu zaželeli dober preostanek potovanja v Las Vegasu.
Kerpen na tem potovanju sicer ni zamenjal hotela, je pa na naslednjem potovanju v Las Vegas zavil v hotel Rio. Da, tistega, ki se je odzval na njegov tvit. Kerpen je tudi všečkal hotel Rio na Facebooku. Pozneje se je njegov prijatelj odpravljal v Las Vegas in ga povprašal o hotelu Rio. »Mislim, da ni eden najlepših hotel, vem pa, da ti prisluhnejo,« mu je odgovoril.
Kerpen je s tem izpostavil, da vse, kar je Rio storil, je bilo to, da je bil pozoren na Twitterju in se odzval s sočutjem. Zato podobno svetuje tudi ostalim – ne glede na posel, v katerem ste.
Odzovite se – vsem!
Kerpen pravi, da 60 odstotkov blagovnih znamk, večinoma večjih, ne odgovarja svojim kupcem prek Twitterja, Facebooka ali drugih družbenih omrežij. Z odgovarjanjem na vprašanja, tudi na neprijetna, si pridobite izjemno prednost. Spomnite se zgornjega primera.
Če se oboževalec oziroma (potencialni) kupec pritožuje, ne izbrišite komentarja. V tem primeru se boste imeli priložnost odzvati javno, pokazati, da se ne bojite negativnih vprašanj. »Vsi vemo, da bodo podjetja naredila napako,« pravi Kerpen. »Težava ni v tem, kdaj podjetja naredijo napako, ampak ko se ne opravičijo.«
Če v tem primeru izbrišite komentar z negativno vsebino, dajete piscu kritike vtis, da vam je vseeno zanj, obenem pa ga kar vabite, da bo o slabi izkušnji povedal tudi ostalim. Izbrišite pa komentarje, ki so napadalne vsebine, na primer v smislu rase, spolne nedotakljivosti in podobno.
Govorite, ne prodajajte
Družbena omrežja imajo največjo moč, ko prodajate osebne zgodbe, ne pa zgodbe izdelkov. Če ste usmerjeni v B2B prodajo, povejte svojo zgodbo skozi webinarje, e-knjige in objave na strani. »Edina stvar, ki je boljša od prodaje svoje zgodbe na družbenih omrežjih, je širjenje navdiha med svojimi strankami, ki dalje širijo vašo zgodbo.«
Bodite to, kar ste
Kerpen pravi, da takrat, ko ste to, kar ste, ko ste avtentični, ko ste občutljivi, potrošniki želijo sodelovati z vami.
Oglašujte (bolje)
Učinek družbenih omrežij je velik. Lahko pospeši prodajo in vas dvigne med najbolj prepoznavne v svoji branži. Na Facebooku ne le, da lahko objavite oglas, targetirate lahko prave ljudi, glede na interese, leta, lokacijo, naziva. »Kaj je boljše, kot doseči milijardo ljudi na Facebooku? Doseganje pravih tisoč, doseganja pravih sto, doseganje pravih deset ali doseganje le enega, pravega potrošnika.«
Podarjajte izdelke/storitve
Če dajete 10 odstotkov popusta, se greste marketing, če dajete 50 odstotkov popusta, znižate vrednost, če pa podarite zastonj, boste dobili potrošnike, zveste do konca življenja, je prepričan Kerpen. Podarite dobre izdelke z dobro vsebino, podarite webinarje, članke in e-knjige.
Bodite hvaležni
V svojih objavah na družbenih omrežjih se redno zahvaljujte svojim potrošnikom, partnerjem. Kot kažejo podatki organizacije DonorsChoose.org, se bo 38 odstotkov vseh, ki prejmejo zahvalo, za donacijo odločilo tudi v prihodnje. Vas zanima, kolikokrat Kerpen napiše zahvalo na dan? Tri krat. Ne le, da osreči svoje sledilce, stranke, tudi sam se s tem spravi v boljšo voljo.