Upravljanje podjetja na daljavo je utopija in recept za neuspeh

Avtor Maruša Žibert — 07.05.2015
Komentiraj!
Podjetje SAOP, ki ima v svoji matični celici le 70 zaposlenih, se po srbskem in hrvaškem trgu širi še na turškega. Ta trg v zadnjih letih izredno raste, povsod se gradi, veliko je investicij, trgovina cveti. Pogovarjali smo se Sandijem Boršom, direktorjem prodaje in marketinga v podjetju SAOP.
Upravljanje podjetja na daljavo je utopija in recept za neuspeh

Na sliki Sandi Boršo, direktor prodaje in marketinga v podjetju SAOP (Vir slike: podjetje SAOP).

Turčija, ki v zadnjih desetih letih dosega nadpovprečne stopnje gospodarske rasti, ima z vidika potencialnega investitorja skoraj optimalne razmere za vlaganja, pojasnjuje Boršo. »Seveda pa je z vidika našega potencialnega vstopa na turški trg pomembno tudi to, da podobnih spletnih računovodskih rešitev na trgu praktično ni in zato obstaja velik potencial za rast.« Na novi trg namreč vstopajo z rešitvijo miniMAX.

Leto 2014 prineslo izjemne rezultate

To je produkt, s katerim so v zadnjih letih dosegali dvostopenjske rasti prodaje. Obenem so povečevali prodajo tudi v segmentu ERP-ja Icenter: »Prevzeli smo velik delež domov za starejše in nadaljevali uspešno prodajo dokumentnega sistema eRegistrator, ki je osnova brezpapirnemu poslovanju, v katerem podjetja vedno bolj prepoznavajo velike prihranke in optimizacijo poslovanja

Leto 2014 je podjetju prineslo posebno prelomnico – končali so ga z izjemno rastjo, saj so realizirali kar 6,1 milijona prihodkov iz prodaje. Prednost pri tem zagotovo predstavlja dejstvo, da so bili prvi v Sloveniji in v širši regiji, ki so ponudili spletno računovodstvo in kot eden redkih ponudnikov še dokumentni sistem znotraj poslovno-informacijskega sistema.

Pred vsakim vstopom na nov trg je potrebno opraviti raziskavo trga, preučiti zahteve tržišča, konkurenčne rešitve, opraviti SWOT analizo, oceniti tržni potencial in si postaviti kratkoročne in dolgoročne cilje, pravi Sandi Boršo iz podjetja SAOP (Vir slike: podjetje SAOP).

Ker je slovenski trg premajhen, zaradi političnih razmer tudi nepredvidljiv, pravi Boršo, je širitev na tuje trge nujna. Na vprašanje, kaj vse je treba pri širitvi upoštevati, odgovarja, da univerzalnega odgovora ni: »Odvisno od trga, njegovega poznavanja, zgodovinskih povezav, zakonodaje, političnega okolja, administrativnih postopkov in podobno.«

Podjetje naj pripravi tudi scenarij za izstop iz trga

V podjetju že imajo izkušnje s širitvijo na hrvaški in srbski trg, kjer so dobili nekakšno potrditev, da delajo dobro tudi na tujem. Dodaja pa, da je potrebno pred vsakim vstopom na novo tržišče »opraviti raziskavo trga, preučiti zahteve tržišča, konkurenčne rešitve, opraviti SWOT analizo, oceniti tržni potencial in si seveda postaviti kratkoročne in dolgoročne cilje«. Podjetje naj si pripravi tudi scenarij izstopa, če se dogodki ne odvijajo v želeni smeri.

Vabljeni na dogodek Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Država, v kateri pogajanja potekajo še počasneje kot pri nas

Turški trg je zagotovo drugačen od tistih, na katerih so že prisotni: »Gre za drugo kulturo, zaradi nepoznavanja jezika je sporazumevanje težje. Pogajanja in pogovori potekajo precej počasneje kot pri nas. Zato je potrebno biti potrpežljiv in postopoma graditi zaupanje. Čez noč se ne zgodi nič.« Na nov trg ne bodo vstopili sami z ustanovitvijo hčerinskega podjetja, temveč z lokalnim partnerjem.

Po štirih letih pričakujejo pozitiven rezultat

Kaj točno pričakovati od turškega trga, še ne more napovedati, v poslovnem načrtu pričakujejo pozitiven rezultat po štirih letih poslovanja. Gre za ogromen trg, kot zanimivost pove, da je v Turčiji registriranih več kot 3,2 milijona podjetij, samo v Istanbulu skoraj milijon. »Računovodskih servisov, ki spadajo med našo ciljno skupino, je prek 90 tisoč. In hitro se spustiš v igro velikih številk.«

V podjetju različne profile: od tržnikov, prodajnih svetovalcev, implementatorjev, pa do projektantov in programerjev, pravi Sandi Boršo (Vir slike: podjetje SAOP).

Brez lokalne ekipe na tujem trgu ne moreš nastopiti

Pri nastopu na tujih trgih sta pomembna tako lokalna ekipa kot močna vpletenost matičnega podjetja v upravljanje. Brez lokalne ekipe, poudarja, na tujih trgih ne moreš nastopiti. »Upravljanje na daljavo je utopija in recept za neuspeh. Vsaj mi imamo takšne izkušnje. Tudi v Turčiji bomo imeli svojega človeka, ki bo vodil ekipo, razvijal podjetje in vzpostavljal njegovo pozicijo ter prepoznavnost na trgu.«

»Zakonodajne neumnosti« na pladnju vsak dan

Danes kot največji izziv na slovenskem trgu izpostavlja osredotočenost na svoj posel, saj je trg zelo majhen, zato se podjetje kmalu znajde pred skušnjavo ali bi uporabniku ponudilo še kakšno dodatno rešitev, ki ni ozko povezana s prvotnim poslom. »Obenem se dnevno ukvarjamo z zakonodajnimi spremembami, ki jim včasih žal ne moreš drugače reči kot zakonodajne neumnosti. Velik izziv in težava je privabiti tudi uspešne mlade ljudi, ki jim zaradi visoke obdavčitve dela ne moreš ponuditi konkurenčnih pogojev za delo. To je nasploh velika težava naše ljube države, ki se očitno ni pripravljena ali pa ni sposobna soočiti s tem,« je kritičen sogovornik.

Kateri profil delavcev iščejo v SAOP-u?

Če vas mika zaposlitev pri šempetrskem podjetju, kjer merjenje klime med zaposlenimi kaže na dobro počutje in pripadnost podjetju, obenem pa je tudi prejemnik Zlate niti za Najboljšega zaposlovalca, naj vam povemo, da iščejo različne profile: od tržnikov, prodajnih svetovalcev, implementatorjev, pa do projektantov in programerjev. »Predvsem slednja dva profila sta deficitarna,« dodaja.

Večino kandidatov zanima le plača

Bodoči kandidati morajo imeti voljo do dela in željo po napredku. Potrebna so sicer neka osnovna znanja, tudi izkušnje so zaželene, a niso ključne. »Najpomembnejši je pozitiven odnos do dela, sodelavcev, uporabnikov in radovednost ter usmerjenost k rešitvam,« a teh karakteristik pogosto ne najdejo pri ljudeh, ki prihajajo na razgovore. Zanima jih le plačilo, ne vidijo pa priložnosti za osebnostni in strokovni razvoj ter dokazovanje. Temu sledi tudi finančno napredovanje, a kot pravi Boršo, ljudje pogosto zamenjajo vrstni red.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!