YUGO Challenge - Sarajevo in Mostar: »To je bosanski marketing«

Avtor Anja Senekovič — 03.10.2014
Komentiraj!
Za konec smo marketinško sceno raziskovale še v Bosni in Hercegovini. Najprej smo se ustavile v Mostarju, kjer smo spoznale delo grafične agencije Shift Brand Design in digitalne agencije Degordian. Naše popotovanje smo sklenile kulturno, v Sarajevu, kjer smo obiskale Narodno pozorište.

Privoščile smo si teden dopusta, ki smo ga preživele v Ohridu, v Črni Gori in južni Dalmaciji, kjer smo se, verjetno še zadnjič letos, nastavljale soncu na obalah sladkih in slanih vod, predvsem pa smo razvajale svoje brbončice z lokalnimi specialitetami.

Spočite smo nadaljevale potovanje.

Pred nami je samo še Bosna in Hercegovina. Predzadnja postaja, Mostar.

Po uri iskanja ulic in hišnih številk smo se končno našli z Marinom Muso, direktorjem grafične agencije Shift Brand DesignSeznanili smo se z delom agencije, kjer so zaposleni različni profili, od grafičnega oblikovalca do copywriterja, likovnika, ekonomistke in tiskarja. Marin in Shiftov copywriter sta nam predstavila enega zadnjih projektov, in sicer pripravo celostne grafične podobe trgovinske znamke Trend.

Pokazala sta nam tudi navodila za CGP, ki jih pripravijo za vsako znamko, da se izognejo spreminjanju elementov podobe. Gre za izjemno dolgo knjigo pravil in navodil, ki se jih je treba držati pri uporabi logotipa in drugih elementov.

Naslednji dan smo spet iskale ulice in hišne številke ter ugotovile, da novih imen ulic ne poznajo niti domačini. S pomočjo taksistov in naključnih mimoidočih smo našle mostarsko pisarno digitalne agencije Degordian.

V sproščenem vzdušju pisarne, polne mladih in zagnanih marketingarjev, smo poslušale o zanimivih digitalnih kampanjah, ki so jih pripravljali za različne naročnike. Ejla Bektaš-Hajdarović, »account assistant«, nam je predstavila Facebook aplikacijo za pomoč uporabnikom, ki so jo ustvarili za Telemach BiH. Z njo so optimizirali proces pomoči uporabnikom, predvsem pa so skrajšali čas od vprašanja oz. prijave težave uporabnika do dejanske rešitve problema.

Na zadnji postaji, v Sarajevu, smo se v Narodnem pozorištu Sarajevo srečali z Aido Palinić in njenim sodelavcem Sanjinom, ki sta nas popeljala po gledališču in nam povedala zgodbo o marketingu te stare ustanove, ki sta jo naslovila kar »bosanski marketing«.

Za marketing gledališča, ki združuje dramo, opero in balet, skrbita dva človeka. To pomeni, da sta zadolžena za zbiranje sredstev, bodisi sponzorskih bodisi tistih, ki jih pridobijo z oddajo prostorov, poleg tega skrbita za promocijo in oglaševanje predstav. Oba sogovornika sta se strinjala, da je najboljša promocija od ust do ust.

Prvi del reportaže: študenti izzivamo marketinški svet nekdanje Jugoslavije >>

Aida, nekoč profesionalna balerina, danes pa vodja marketinga, je povedala, da se trudijo na predstave pridobiti različne obiskovalce, zato v njihovem gledališču ne obstaja »dress code«, ki bi na primer prepovedoval obiskovalcem, da pridejo v supergah ali trenirki. Prav tako veliko časa namenijo izobraževanju otrok. Skupaj z igralci obiskuje otroke v šolah, jih uči o gledališču in jih skuša navdušiti za obisk le-tega.

Zadnji vikend naše ekskurzije smo si vzele čas za ogled in spoznavanje Sarajeva. Potem pa smo se polne vtisov, novih spoznanj in želje, da kaj takega še kdaj ponovimo, odpeljale proti Ljubljani.

shranjeno pod: , ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice