YUGO Challenge - študenti izzivamo marketinški svet nekdanje Jugoslavije

Avtor Nina Hajdinjak, ŠSDMS — 09.09.2014
Komentiraj!
Naše potovanje smo začeli v Zagrebu, kjer smo spoznavali skrivnosti dobrih praks marketinga v hokeju, kreativni agenciji, industriji električnih avtomobilov, pivu ter zamrznjeni hrani in sladoledu.
YUGO Challenge - študenti izzivamo marketinški svet nekdanje Jugoslavije

YUGO Challenge - študenti izzivamo marketinški svet nekdanje Jugoslavije

Se še vedno spomnimo legendarnih jugoslovanskih blagovnih znamk? Se nam včasih v misli prikrade »pijača vaše in naše mladosti« in pomislimo, da je jedi potrebno dodati ključno žlico začimb? Ker nas zanima, kako se je marketing spremenil iz časov nekdanje skupne države, smo člani Študentske sekcije Društva za marketing Slovenije sprejeli izziv in se podali na 3-tedensko marketinško ekskurzijo po nekdanji Jugoslaviji - YUGO Challenge. Spoznavali bomo delo marketinških agencij, marketing v podjetjih in organizacijah v različnih panogah in delovanje medijev. Prva postojanka na naši poti je bil Zagreb.

Ogled hokejske tekme na televiziji s pivom v eni in sladoledom v drugi roki, med tretjinami pa si ogledamo oglas za električni avtomobil. Kaj pa, če je vse res?

Začeli smo športno; svoja vrata nam je odprl hokejski klub KHL Medveščak, najuspešnejši hokejski klub zadnjih nekaj let na področju bivše Jugoslavije. Po zamrtju hokeja v obdobju med vojno se je dvignil kot feniks iz pepela in prišel do povabila v najbogatejšo ligo na svetu - rusko KHL. Med spremljanjem treninga hokejistov nam je vodja marketinga ponosno razkril delček recepta za njihovo uspešnost - dober in oseben odnos s sponzorji in skrb za prvovrstno izkušnjo strastnih navijačev, med katerimi, zanimivo, ne manjka ženske in mlajše populacije. Majhna marketinška ekipa mora tako poskrbeti za zadovoljstvo tako sponzorjev kot gledalcev in seveda igralcev. 

Z obiska smo preko nekaj njihovih uspešnih akcij odnesli tudi dva nauka: »ne pretepaj se brez razloga« in »together we are« - nihče ni večji kot klub, skupaj ostajamo ne glede na vse. 

Vir slike: osebni arhiv

S sprehodom na drugo stran mesta smo preskočili tudi na drugo stran marketinga, agencijsko. Obiskali smo kreativno agencijo Bruketa&Žinić OM, ki sodi v sam vrh neodvisnih kreativnih agencij na svetu. Za začetek so nas popeljali na ogled, kjer smo našli bolj ali manj skrite brloge in tudi pravi Brlog, ki je poleg Brandoctorja in Brigade njihova sestrska agencija. Nato smo njihovo delo dodobra preučili preko samih začetkov in nekaj izmed bolj odmevnih kampanj.

Spoznali smo, da nekatere stvari, čeprav lahko izgledajo odlično v digitalnem svetu, v realnosti niso izvedljive. Vodje projektov pa imajo težko delo z upravljanjem proračuna in brzdanjem domišljije kreativcev, saj bi v nasprotnem primeru morali, za primer, obvladati tudi dresuro kokoši.

Naslednji dan smo se odpeljali v Sveto Nedeljo, kjer ima svoj sedež proizvajalec prestižnih električnih avtomobilov, Rimac. Skozi ogled proizvodnje in preizkušanjem moči karbonskih vlaken, smo dobili vpogled v nastanek avtomobila, ki ima zmožnost razviti hitrost 100 km/h v slabih 3 sekundah in dosega končno hitrost 350 km/h. V pogovoru z vodjo marketinga, ki je s podjetjem že od njihovih začetkov v garaži, smo izvedeli nekaj več o trženju takega avtomobila. Za tak prestižen izdelek je namreč značilna velika vpletenost kupca od samega začetka procesa in do njenega konca. Naša sogovornica proces opiše kot »vođenje ljubavi« s kupci.

Rimac poleg avtomobilov izdeluje tudi električna kolesa Greyp, ki lahko dosegajo hitrosti do 65 km/h. V prihodnosti si želijo svojo proizvodnjo še povečati, predvidevajo pa, da bo potrebna selitev v večjo zgradbo.

Rimac smo zapustili z željo, da se ob naslednjem obisku odpeljemo tudi na testno vožnjo.

Vir slike: osebni arhiv

Naš pohod smo nadaljevali pri Zagrebački pivovari, kjer smo obiskali marketinški oddelek Ožujskega piva, številke 1 na Hrvaškem. Da bi ohranili primat, mesečno izvajajo ankete zadovoljstva in konstantno skrbijo za nove inovacije embalaže in okusa. Že na samem začetku s ponosom poudarijo, da so ena izmed redkih blagovnih znamk, za katero so si potrošniki sami izmislili tako vzdevek kot slogan »Žuja je zakon!«. Poudarjajo tudi pomembnost družbenih omrežjih, kjer uživajo velik "engagement". Prisotni so tako v športu, saj so glavni pokrovitelji hrvaške nogometne reprezentance, kot glasbi, s podporo InMusic festivalu.

»Žuja je simbol prijateljskih vezi«, nam povedo za konec, saj imajo vsi najboljši prijatelji vzdevke, tega pa ima po zaslugi zvestih pivcev piva tudi Ožujsko.

Zadnji Zagrebški obisk smo opravili pri članu skupine Agrokor - Ledu, kjer smo se pogovarjali z vodjami marketinških oddelkov za sladoled, zmrznjeno meso in ribe ter zelenjavo. Spoznali smo nekatere razlike in podobnosti v marketingu teh področij, vendar so si v eni stvari enotni - od začetne ideje do končne uporabe je dolga pot, kjer se mora predvsem upoštevati vnaprej določene roke različnih dobaviteljev.

Ledo rad v svoje inovacije vključuje tudi potrošnike same. Projekt Ledonardo, kjer si je vsak lahko izmislil svoj okus sladoleda, najboljšega pa so potem proizvedli, vsako leto k sodelovanju pritegne veliko ljudi, izdelani sladoled pa ponavadi žanje tudi prodajne uspehe.

Na koncu so nam položili na srce, da nikoli ne smeš zaspati na lovorikah, saj je trg izjemno dinamičen in te kaj hitro lahko povozi, če ga podrobno ne spremljaš.

Vir slike: osebni arhiv

Tako smo zaključili zagrebški del naše poti in se z našim zvestim spremljevalcem - dežjem, odpravili naprej proti Srbiji. Spremljate nas lahko tudi na Facebooku ali Instagramu

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice