Zakaj je upadlo zaupanje v srednjeevropski trg zasebnega kapitala?

Med upravljavci zasebnega kapitala v Srednji Evropi je močno upadlo zaupanje v srednjeevropski trg. Gre za največji padec v zadnjih treh letih, kaže raziskava Deloitte Private Equity Survey, ki je potekala spomladi letos.
Zakaj je upadlo zaupanje v srednjeevropski trg zasebnega kapitala?

Najbolj je na upad zaupanja vplivala negotova gospodarska klima (Vir slike: YouTube).

K zmanjšanemu zaupanju je najbolj botrovala negotova gospodarska klima, ki so jo povzročili številni izzivi, med drugim tudi strah pred grexitom, poglabljanje begunske krize in kitajska rast, opozarjajo pri Deloitte Slovenija. Optimizem upravljavcev zasebnega kapitala, da bodo v prihajajočih mesecih sklenili nove posle, je tako še kako spodbuden in kaže na investicijske zmogljivosti in dostopnosti do virov financiranja zasebnega kapitala, kar v določeni meri nevtralizira kratkoročna nihanja v zaupanju, dodajajo.

Tretjina pričakuje poslabšanje pogojev

Po mnenju sodelujočih je znižanje indeksa zaupanja posledica evropske gospodarske in politične nestabilnosti. Tretjina pričakuje nadaljnje poslabšanje pogojev, čeprav ostajajo ambicije v industriji zasebnega kapitala glede sklepanja novih poslov nespremenjene. Polovica namreč pričakuje, da bodo v naslednjih mesecih več kupovali kot prodajali.

Upravljavci so se otresli statusa novincev

»Srednjeevropski trg zasebnega kapitala se zdaj lahko pohvali s konkretnimi, dvajsetletnimi izkušnjami,« pravi Lan Filipič, senior manager v oddelku poslovnega svetovanja v Deloitte Slovenija. »To pomeni, da so se upravljavci v tem obdobju že zdavnaj otresli statusa novincev in se prekalili v prave mojstre prepoznavanja proticilkičnih priložnosti na trgu, ki je poln negotovosti.«

V naslednjih mesecih še več financiranja

Takšna samozavest, dodajajo pri Deloitte Slovenije, izvira iz napovedanega dodatnega izboljšanja likvidnosti: več kot polovica vprašanih upravljavcev zasebnega kapitala pričakuje večjo razpoložljivost financiranja v naslednjih mesecih.

Instrumenti financiranja so vse bolj sofisticirani

To je največ od leta 2006, v prejšnji raziskavi je bilo podobnega mišljenja tretjina vprašanih. »Dobrim podjetjem so sredstva na voljo v širokem obsegu, instrumenti financiranja so vse bolj sofisticirani, na trgu pa imajo vse večji pomen ob bankah tudi različni naložbeni skladi. Tudi s tem srednja Evropa vse bolj konvergira h globalnim smernicam,« je prepričan Filipič.

Zagonska podjetja bodo predstavljala najkonkurenčnejša sredstva

Raziskava pa prinaša še eno pomembno novico, in sicer povratek optimizma na startup sceno. Deset odstotkov vprašanih namreč pričakuje, da bodo zagonska podjetja predstavljala najkonkurenčnejša sredstva. Kot poudarjajo pri Deloitte Slovenija, tako visoke števike v svoji raziskavi še niso zabeležili, pa vendar podatek ni tako presenetljiv, če upoštevamo, da je kopica naložbenih skladov v zadnjih dveh letih napovedala zaprtja.

»V Srednji Evropi še naprej opažamo širjenje zagonskih podjetij. Mnoga med njimi so se po zaslugi močnega zaledja privatnega kapitala prebila v samo ospredje tudi na svetovni ravni. Resnično se veselimo sodelovanja s takšnimi asi,« še dodaja Filipič.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Veliko plačil v trgovinskih poslih med gospodarskimi subjekti se opravi pozneje, kot je dogovorjeno v pogodbi ali določeno v splošnih trgovinskih pogojih. Preberite več >>

Maribor – evropska prestolnica socialne ekonomije

Maribor – evropska prestolnica socialne ekonomije

Lani je Slovenija prevzela predsedovanje skupini držav EU na področju socialne ekonomije in Mariboru podelila naziv evropske prestolnice socialne ekonomije. Preberite več >>

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Osnovni kapital je pri določenih vrstah pravnih subjektov obvezen. To naj bi upnikom omogočalo večjo gotovost, da bodo njihove terjatve zares poplačane. Preberite več >>

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

Evropska Unija je trenutno sredi največje reforme sistema pravil, ki urejajo DDV v zadnje četrt stoletja. Predlagane spremembe naj bi sistem izboljšale in modernizirale predvsem na področju čezmejnega prometa blaga, ki se izvede med poslovnimi subjekti in potrošniki (B2C). Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Predavanje: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje