Zakaj večina startupov propade?

Avtor Maja Borštnik — 13.03.2014
Komentiraj!
Dejstvo je, da velik del startupov propade že v prvih nekaj mesecih poslovanja. Razlogi za to so različni, na nekatere podjetniki ne morejo bistveno vplivati, medtem ko mnoge lahko preprečijo. Poglejmo si za kaj gre.
Zakaj večina startupov propade?

Zakaj večina startupov propade? (Vir slike: sxc.hu)

Učenje je del življenja in s takšnim pristopom bi se morali podjetništva lotevati prav vsi podjetniki, saj obstaja zelo velika verjetnost, da njihovo mlado podjetje ne bo preživelo dlje kot nekaj mesecev ali morda nekaj let.

Toda dejstvo je, da je podjetje pred propadom dostikrat mogoče tudi rešiti. V nadaljevanju si preberite 9 razlogov, ki so pogosti krivci za propad mladega podjetja, saj se jim boste tako lahko izognili.

1. Podjetje sledi napačni strategiji. Ena najpogostejših napak podjetnikov je, da se preveč osredotočajo na uresničevanje svoje vizije, pri tem pa izgubijo perspektivo in ne ugotovijo, da pravzaprav sledijo napačni strategiji.

2. Izbrana poslovna ideja ne rešuje večjega problema. Dejstvo je, da je podjetje lahko uspešno le, če njihov produkt ali storitev uporablja dovolj ljudi. To pa je možno samo, če bo ekipa reševala problem, ki je dovolj velik, da bi zanimal širšo množico ljudi - potencialnih strank.

3. Podjetju zmanjka denarja. Na vsakega podjetnika, ki mu uspe uskladiti vodenje podjetja in upravljanje s financami, obstaja več ducatov takih, ki jim tega ne uspe, bodisi zaradi napačnega načrtovanja, prevelikih izdatkov ali premajhnih prihodkov. 

4. Podjetje razvija koncepte in ne končne produkte. Ideje in izumi so resda zelo zanimivi za potrošnike, toda dejstvo je, da večina le-teh želi kupiti prav končni produkt. 

5. Podjetje ima slabo razvito poslovno strategijo. Na začetku je podjetniška ekipa precej zaposlena z mnogimi opravki, zato ji lahko zmanjka časa za natančno dodelanje poslovne strategije. Toda prav majhne stvari, kot so nizkocenovni materiali, dostopnost komponent, primerna infrastruktura ipd., na koncu lahko vodijo v konec podjetja. 

6. Podjetniška ekipa se ne ujame. Velikokrat se zgodi, da se ekipa, ki je ustanovila podjetje, preprosto ne ujame. To lahko postane jasno že takoj na začetku, ali pa nekoliko kasneje, ko nekateri člani ekipe zaradi morebitnih težav izgubijo prvotni zagon za vodenje podjetja.

7. Konkurenca je prehuda. Včasih je konkurenca tista, ki prepreči rast in razvoj novega startupa, kar še posebej velja za podjetniške panoge, ki so močno prepredena z njo.

8. Trg se premakne v nepričakovano smer. Trg je kompleksen fenomen, katerega gibanje je zelo težko predvideti. Pogost problem podjetnikov pa je tudi ta, da ne razmišljajo dovolj v prihodnost, kar jih na koncu lahko stane celo podjetja. 

9. Podjetniki poslušajo slabe nasvete od napačnih ljudi. Ob porastu podjetništva v zadnjih nekaj letih je naraslo tudi število podjetnikov, ki so voljni deliti nasvete. A ni nujno, da gre za osebe, ki so dovolj kvalificirane za takšno početje, zato se dostikrat zgodi, da so nasveti, ki jih delijo, napačni. 

Vir: Entrepreneur

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice