Značka, ki slovenskim spletnim trgovinam odpira nova vrata

Približno 15 tisoč evropskih spletnih trgovin ima na svojih straneh evropsko značko zaupanja (t.i. EMOTA značka), le-to bodo z letom 2016 lahko prejele tudi slovenske. Pojasnjujemo, kaj evropska značka zaupanja je, kdo je podeljuje in čemu pravzaprav služi.
Značka, ki slovenskim spletnim trgovinam odpira nova vrata

Novo leto bo slovenskim spletnim trgovcem prineslo novo značko, ki odraža zanesljivost in varnost nakupa (Vir slike: E commerce News).

»Če pogledamo praktičen primer,« uvodoma pojasnjuje Gea Verderber iz podjetja Ceneje d.o.o., »zakaj bi spletni kupec iz Avstrije kupil nek produkt v slovenski spletni trgovini, če je ne pozna in ne ve, ali je zanesljiva.« Spletna trgovina, ki bo imela na strani evropsko značko zaupanja, mu bo dajala zagotovilo za varno storitev.

Ravno varnost je njena glavna prednost, poleg zanesljivosti in dejstva, da je storitev v skladu z zakonom, tako glede nacionalnih kot tudi evropskih kriterijev varnega spletnega nakupovanja. Potrošnik je namreč v skladu s pomenom značke pred samim nakupom obveščen o vseh pogojih in omejitvah, vsi dodatni stroški so jasno, pravočasno in transparentno predstavljeni, na primer od davkov, stroška dostav pa vse do ostalih doplačil. »Eno najpomembnejših dilem pri spletnem nakupovanju predstavlja ponakupni servis. EMOTA značka potrošniku zagotavlja podporo v primeru različnih težav z nakupom, na primer v primeru poškodovanih paketov, pozne ali nepopolne dostave,« dodaja Verderberjeva.

EMOTA značko zaupanja je do zdaj implementiralo deset največjih trgov v Evropski uniji, med njimi so tudi Nemčija, države Benelux in nordijske države, skupno prek 15 tisoč spletnih trgovin. Z novim letom se bo EMOTI, katere glavna vloga je pomoč pri odstranjevanju ovir čezmejne e-trgovine, ki ima člane v Avstriji, Belgiji, Franciji, Nemčiji, Grčiji, na Finskem, v Italiji, na Portugalskem, v Rusiji, Španiji, na Švedskem, v Švici in na Poljskem, pridružila še Slovenija. Član institucije bo postalo podjetje Ceneje d.o.o., ki sicer že podeljuje značke zaupanja Zanesljiv trgovec na državni ravni. Prvi slovenski trgovci bodo, dodaja Verderberjeva, značko prejeli naslednje leto.

Z omenjeno značko je trgovec izpostavljen med najboljšimi evropskimi trgovci, poudarja Gea Verderber, urednica spletnih vsebin in PR v podjetju Ceneje d.o.o. (Vir slike: osebni arhiv).

»Značka zagotavlja, da trgovci ponujajo visoko raven storitev, kar gre v veliko korist končnih potrošnikov. Na ta način dobijo zagotovilo, da je nacionalni podeljevalec značk zaupanja skrbno preveril kriterije varne in zanesljive storitve,« razloži urednica spletnih vsebin in zadolžena za PR v podjetju Ceneje d.o.o. Na vprašanje, kakšne kriterije bodo morali spletni trgovci izpolniti, ali se bodo sami prijavili za dodelitev le-te in za kako dolg postopek bo šlo, sogovornica odgovarja: »Na tem področju v podjetju Ceneje še pripravljamo koncept, predstavili ga bomo v začetku leta 2016.«

Značka bo prikazana ob nacionalni znački Zanesljiv trgovec, torej na portalih Ceneje.si in Jeftinije.hr na strani izdelka, pod tehničnimi podatki, ob logotipu posamezne trgovine ter na spletnih straneh trgovin, ki si bodo prislužile naziv zanesljivega trgovca.

Razlika med značko Zanesljiv trgovec in evropsko značko zaupanja je sledeča: značka Zanesljiv trgovec, ki jo lahko opazimo v spletnih trgovinah domačih spletnih trgovcev, se podeljuje na državni ravni, medtem ko se EMOTA značka podeljuje na ravni Evropske unije, s čimer trgovcem omogoča povečanje kredibilnosti izven nacionalnih meja.

Kaj bo značka prinesla (slovenskim) trgovcem?

Poleg kredibilnosti izven nacionalnih meja značka prinaša še povečanje zaupanje kupcev in širši doseg potrošnikov na ravni Evropske unije. S tem bi se lahko okrepilo zaupanje v tuje spletne trgovine in odpravilo velik problem, ki ga je prepoznala Evropska komisija v eni od svojih zadnjih raziskav, in sicer: evropska čezmejna spletna trgovina še ni dovolj razvita, saj kar 61 odstotkov potrošnikov bolj zaupa domačim spletnim trgovcem kot tistim v drugih državah članicah.

Z omenjeno značko je trgovec izpostavljen med najboljšimi evropskimi trgovci, z njo pa pridobi tudi dostop do smernic poslovanja, najboljših praks za spletno prodajo ter podporo v številnih vidikih poslovanja, od vprašanj v zvezi z evropskim pravom pa vse do vprašanj zaupanja in varstva podatkov. Z EMOTO značko se pričakuje okrepljeno zaupanje v tuje spletne trgovine. Na sliki Gea Verderber (Vir slike: osebni arhiv).

Značka prinaša tudi zaščito potrošniku: v primeru, ko ne more rešiti konflikta neposredno s trgovcem, lahko vloži pritožbo neposredno pri nacionalnem podeljevalcu (v slovenskem primeru bo, kot omenjeno, to podjetje Ceneje d.o.o.). Storitev je povsem brezplačna, mora pa biti na koncu dosežena ustrezna rešitev pritožbe. »EMOTA se v primeru pritožb in nezadovoljstva poslužuje mediacije oziroma alternativnega reševanja sporov izven sodišča, ker gre za hitrejše postopke,« razloži Verderberjeva.

Goljufije pri spletnem nakupovanju so sicer zelo redke v primerjavi z več sto milijoni naročil v Evropi. Po podatkih Evropske centralne banke je odstotek goljufij, povezanih s plačilnimi karticami, 0,039-odstotni, od tega pa je delež primerov, kjer se ne uporablja PIN ali kateri drug mehanizem z geslom, 66-odstotni. Zato je stopnja goljufij v kontekstu e-trgovine v resnici še manjša.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje