Značka, ki slovenskim spletnim trgovinam odpira nova vrata
Novo leto bo slovenskim spletnim trgovcem prineslo novo značko, ki odraža zanesljivost in varnost nakupa (Vir slike: E commerce News).
»Če pogledamo praktičen primer,« uvodoma pojasnjuje Gea Verderber iz podjetja Ceneje d.o.o., »zakaj bi spletni kupec iz Avstrije kupil nek produkt v slovenski spletni trgovini, če je ne pozna in ne ve, ali je zanesljiva.« Spletna trgovina, ki bo imela na strani evropsko značko zaupanja, mu bo dajala zagotovilo za varno storitev.
Ravno varnost je njena glavna prednost, poleg zanesljivosti in dejstva, da je storitev v skladu z zakonom, tako glede nacionalnih kot tudi evropskih kriterijev varnega spletnega nakupovanja. Potrošnik je namreč v skladu s pomenom značke pred samim nakupom obveščen o vseh pogojih in omejitvah, vsi dodatni stroški so jasno, pravočasno in transparentno predstavljeni, na primer od davkov, stroška dostav pa vse do ostalih doplačil. »Eno najpomembnejših dilem pri spletnem nakupovanju predstavlja ponakupni servis. EMOTA značka potrošniku zagotavlja podporo v primeru različnih težav z nakupom, na primer v primeru poškodovanih paketov, pozne ali nepopolne dostave,« dodaja Verderberjeva.
EMOTA značko zaupanja je do zdaj implementiralo deset največjih trgov v Evropski uniji, med njimi so tudi Nemčija, države Benelux in nordijske države, skupno prek 15 tisoč spletnih trgovin. Z novim letom se bo EMOTI, katere glavna vloga je pomoč pri odstranjevanju ovir čezmejne e-trgovine, ki ima člane v Avstriji, Belgiji, Franciji, Nemčiji, Grčiji, na Finskem, v Italiji, na Portugalskem, v Rusiji, Španiji, na Švedskem, v Švici in na Poljskem, pridružila še Slovenija. Član institucije bo postalo podjetje Ceneje d.o.o., ki sicer že podeljuje značke zaupanja Zanesljiv trgovec na državni ravni. Prvi slovenski trgovci bodo, dodaja Verderberjeva, značko prejeli naslednje leto.
Z omenjeno značko je trgovec izpostavljen med najboljšimi evropskimi trgovci, poudarja Gea Verderber, urednica spletnih vsebin in PR v podjetju Ceneje d.o.o. (Vir slike: osebni arhiv).
»Značka zagotavlja, da trgovci ponujajo visoko raven storitev, kar gre v veliko korist končnih potrošnikov. Na ta način dobijo zagotovilo, da je nacionalni podeljevalec značk zaupanja skrbno preveril kriterije varne in zanesljive storitve,« razloži urednica spletnih vsebin in zadolžena za PR v podjetju Ceneje d.o.o. Na vprašanje, kakšne kriterije bodo morali spletni trgovci izpolniti, ali se bodo sami prijavili za dodelitev le-te in za kako dolg postopek bo šlo, sogovornica odgovarja: »Na tem področju v podjetju Ceneje še pripravljamo koncept, predstavili ga bomo v začetku leta 2016.«
Značka bo prikazana ob nacionalni znački Zanesljiv trgovec, torej na portalih Ceneje.si in Jeftinije.hr na strani izdelka, pod tehničnimi podatki, ob logotipu posamezne trgovine ter na spletnih straneh trgovin, ki si bodo prislužile naziv zanesljivega trgovca.
Razlika med značko Zanesljiv trgovec in evropsko značko zaupanja je sledeča: značka Zanesljiv trgovec, ki jo lahko opazimo v spletnih trgovinah domačih spletnih trgovcev, se podeljuje na državni ravni, medtem ko se EMOTA značka podeljuje na ravni Evropske unije, s čimer trgovcem omogoča povečanje kredibilnosti izven nacionalnih meja.
Kaj bo značka prinesla (slovenskim) trgovcem?
Poleg kredibilnosti izven nacionalnih meja značka prinaša še povečanje zaupanje kupcev in širši doseg potrošnikov na ravni Evropske unije. S tem bi se lahko okrepilo zaupanje v tuje spletne trgovine in odpravilo velik problem, ki ga je prepoznala Evropska komisija v eni od svojih zadnjih raziskav, in sicer: evropska čezmejna spletna trgovina še ni dovolj razvita, saj kar 61 odstotkov potrošnikov bolj zaupa domačim spletnim trgovcem kot tistim v drugih državah članicah.
Z omenjeno značko je trgovec izpostavljen med najboljšimi evropskimi trgovci, z njo pa pridobi tudi dostop do smernic poslovanja, najboljših praks za spletno prodajo ter podporo v številnih vidikih poslovanja, od vprašanj v zvezi z evropskim pravom pa vse do vprašanj zaupanja in varstva podatkov. Z EMOTO značko se pričakuje okrepljeno zaupanje v tuje spletne trgovine. Na sliki Gea Verderber (Vir slike: osebni arhiv).
Značka prinaša tudi zaščito potrošniku: v primeru, ko ne more rešiti konflikta neposredno s trgovcem, lahko vloži pritožbo neposredno pri nacionalnem podeljevalcu (v slovenskem primeru bo, kot omenjeno, to podjetje Ceneje d.o.o.). Storitev je povsem brezplačna, mora pa biti na koncu dosežena ustrezna rešitev pritožbe. »EMOTA se v primeru pritožb in nezadovoljstva poslužuje mediacije oziroma alternativnega reševanja sporov izven sodišča, ker gre za hitrejše postopke,« razloži Verderberjeva.
Goljufije pri spletnem nakupovanju so sicer zelo redke v primerjavi z več sto milijoni naročil v Evropi. Po podatkih Evropske centralne banke je odstotek goljufij, povezanih s plačilnimi karticami, 0,039-odstotni, od tega pa je delež primerov, kjer se ne uporablja PIN ali kateri drug mehanizem z geslom, 66-odstotni. Zato je stopnja goljufij v kontekstu e-trgovine v resnici še manjša.