MP intervju: Dejan Černi – Spletna trgovina Onej

Mlad podjetnik Dejan Černi je svojo podjetniško pot začel pri 23 letih. Kot študenta na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru ga je posel vedno zelo zanimal in bilo je le vprašanje časa, kdaj se bo podal na to pot.
MP intervju: Dejan Černi - Spletna trgovina Onej

MP intervju: Dejan Černi – Spletna trgovina Onej

To se je zgodilo jeseni 2012, ko je mladi Prekmurec videl priložnost in ustanovil Spletno trgovino Onej ter začel prodajati domača rastlinska olja preko spleta. Prav tako je ustvaril lastno blagovno znamko, ki od konkurence izstopa po odličnem dizajnu artiklov, pa tudi po njihovi najboljši kvaliteti. Še vedno pa ostaja preprost in marljiv, v šali pa pravi, da si želi, da bi imel dan 30 ur, saj bi imel čas za uresničitev vseh svojih idej.

Dejan, Spletna trgovina Onej se ukvarja s prodajo domačih izdelkov, točneje s prodajo domačih olj. Pred nekaj leti so bile tovrstne trgovine pri nas redkost, sedaj pa jih je že kar nekaj. Kako si ti prepoznal priložnost za zaslužek na tem trgu?

Spletne trgovine so po mojem mnenju prihodnost nakupovanja in se bodo z leti vse bolj razvijale in izpopolnjevale. Sam spletni nakup ima veliko prednosti, ki jih je potrebno maksimalno izkoristiti. Prav tako se je v zadnjih letih močno povečala ozaveščenost ljudi glede zdrave, domače pridelane prehrane in njene pomembnosti. Samo vprašanje časa je bilo torej, kdaj se bosta ta dva dejavnika združila, ustanovitev takšnih spletnih trgovin torej ni nobeno presenečenje. Sam pričakujem, da se bo ta trend še nadaljeval – prav v tem sem tudi videl priložnost.

Prekmurje je bilo nekoč pomemben vir samooskrbe za celotno Slovenijo in se v zadnjem času na tem področju spet nekoliko prebuja. So izdelki tvoje lastne proizvodnje ali so kupljeni od lokalnih proizvajalcev?

Prekmurje ima kot regija ogromen potencial in škoda je, da se ga je do zdaj tako slabo izkoriščalo. Dolga leta so nas prepričevali, da se veliko bolj splača uvažati hrano, ki pa je bila vprašljive kakovosti in pridelave. Šele zadnja leta so se tu naredili določeni koraki naprej in se je začelo ta potencial tudi izkoriščati.

Kar se pa tiče samih olj Onej, so ta narejena v Prekmurju, v sodelovanju z oljarno Premoša, ki bi se ji ob tej priložnosti zahvalil za zelo korektno in prijetno sodelovanje.

Onej

Kakšna dovoljenja ste morali pridobiti za prodajo olj prek spleta? Imate tudi vi kakšna dovoljenja ali so vse potrebno uredili proizvajalci? Kako preverjate kakovost?

Posebna dovoljenja s strani prodaje niso bila potrebna. Ima pa seveda sama oljarna stalne kontrole kakovosti in analize pri proizvodnji, ki skrbijo za to, da so olja primerna in odlične kvalitete.

Na spletu ste prisotni od konca lanskega leta. Je skrivnost, kolikšno prodajo ste v tem času realizirali? Kakšni so plani za leto 2013?

Same številke naj ostanejo poslovna skrivnost, je pa res, da so začetki precej obetavni. Kot zanimivost naj dodam, da je v mesecu januarju potekala akcija v sodelovanju z znano spletno stranjo, ki ponuja artikle po znižanih cenah. V 5 urah je bilo takrat na začudenje prodanih kar 150 steklenic olja. Dela je bilo toliko, da mi je cela družina pomagala pri pakiranju. Plani za leto 2013 pa so začeti prodajati olja tudi v fizičnih trgovinah, blagovni znamki pa dodati še več artiklov in ohraniti pozitiven odnos s strankami, poslovnimi partnerji in z okolico.

Spletna stran onej.si
Dejavnost Spletna trgovina z bučnimi olji
Pravna oblika Samostojni podjetnik
Logotip onej.si

Trenutno ponujate olja iz različnih surovin. Kakšni so plani za naprej: boste delali na promociji trenutnega nabora izdelkov ali boste postopoma dodali tudi nove – morda ne le olja? Glede na to, da spletna trgovina v imenu nima olj, jo je mogoče razširiti tudi na druge produkte.

Veliko podjetnikov ne uspe zaradi tega, ker si samo strukturo in načrte postavijo preveč ozko in kratkoročno. To, da v samem imenu ni olj, je del dolgoročnega načrta, kamor sodijo tudi druge vrste artiklov. Te lahko stranke pričakujejo že letošnje leto. Kateri točno bodo, naj ostane skrivnost, namignem pa lahko, da bo šlo najverjetneje za sodelovanje z mednarodno priznanim kuharskim mojstrom in prodajo novih odličnih stvari, ki imajo potencial, da presežejo sama olja.

Imate precej dodelano spletno stran, vidi se, da delate tudi na optimizaciji za iskalnike, kar je pohvalno. Razvidno je, da nisi napravil pogoste napake začetnikov in se pri svoji trgovini ravnal po smernicah za uspešno postavitev trgovine. Kje si pridobil znanje o spletni prodaji? Kam naj se mladi podjetniki obrnejo po informacije?

Samo znanje iz spletne prodaje sem dobil, ko sem preko študentske napotnice vnašal artikle za neko spletno trgovino. Tam sem tudi spoznal mojstra za optimizacijo in pridobil marsikatero znanje. Ugotovil sem, da je reklamiranje izdelkov kratkoročno zelo pomembno, na dolgi rok pa je potrebno za uspeh optimizirati stran. Tisti mojster mi je rekel, da me bo naučil vsega glede optimizacije, v zameno za olje. Dal sem mu bučno olje zanj, za starše, za tasta in taščo, pa še za prijatelje, v zameno pa me je naučil teh vrlin. Treba se je pač znajti in če me zdaj vprašate, bi rekel, da je bila to najboljša investicija doslej. Kar se pa tiče samih informacij za mlade, nadobudne podjetnike, pa lahko povem, da se da najti ogromno nasvetov kar na spletu, na različnih forumih. Vsekakor pa je Zavod mladi podjetnik pravi naslov za številne odgovore glede tega.

Onej1

Še zadnje vprašanje. Prihajaš iz Renkovcev, od koder prihaja tudi podjetje Paradajz d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo paradižnika. Na splošno so domači, še posebej bio produkti, v zadnjem času zaradi čedalje večje osveščenosti glede zdrave prehrane čedalje bolj iskani. Meniš, da se tu lahko najde tudi priložnost za ostale mlade podjetnike? Imaš morda predlog za kak zanimiv produkt za prodajo prek spleta iz Prekmurja?

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Vsekakor je glede tega še veliko prostora za napredek in tudi na tem se bo delalo. Domači produkti postajajo vse bolj cenjeni, Prekmurje je pravi kraj, tu se ti lahko proizvajajo in pridelujejo. Močno pogrešam na trgu recimo kakšne domače sokove, čaje in podobne zadeve. Upam, da se bo našel še kakšen mlad človek, poln želja in energije ter se lotil podobnih zadev. Skupaj smo namreč močnejši in lahko lažje prodajamo samo blagovno znamko »proizvedeno v Prekmurju«. Mogoče bomo nekega dne celo mi tisti, ki bomo državo in regijo potegnili iz krize.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: , , ,